zoontje 3mnd kijkt cartoon network

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sila24, Nov 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

#1 Sila24, Nov 28, 2011
    Last edited by a moderator: Nov 28, 2011
    :$:$:$ het viel mij vanmorgen op dat mijn zoontje cartoon network kijken, kan dat wel met deze leeftijd snapt ie er wel wat van:( als ik andere zenders switch dan kijkt ie niet maar tekenfilms wel en hij babbelt dan ook mee etc. Het zal zeker door die gekleurde beelden, hoge stemmetjes komen:(maar is niet goed voor hem tv kijken

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Geweldig! Af en toe kan het best eventjes hoor. Ze kijken inderdaad naar de gekleurde en snel wisselende beelden, echt begrijpen doen ze nog lang niet.

Moet er wel bij zeggen dat ik net een onderzoek heb gelezen dat tv kijken niet zo goed is omdat kindjes interactie van "echte" mensen moeten leren. Maarja, met dit soort progamma's zie je helemaal geen mensen alleen getekende beelden, dus in hoeverre dat dan daarvoor opgaat?
    Hier kijkt mannetje af en toe naar phineas & ferb of totally spies(heb ook nijntje en sesamstraat maar vind hij stom, grote broer kijkt die progammas en als hij dat ziet wordt hij al helemaal happy, naar iets anders kijkt hij niet:D) als hij de slaap echt niet kan vatten en toch eventjes moet rusten. Dan zit hij in zijn wippertje een half uurtje voor de tv.

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

persoonlijk vind ik het wel erg jong, mijn zoon van 1 jaar kijkt hier nog geen tv. die van bijna 3 wel. maar eventjes.

4. adi

adi Niet meer actief

Een baby van 3mnd kijkt geen tv. Hij kijkt in de richting waar die kleurtjes en muziek vandaan komen, meer niet.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik laat hem ook niet tv kijken maar het viel me vanmorgen op dat hij cartoon network leuk vond , maar laat hem niet ernaar kijken hoor

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja datdacht ik ook

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje van 5 maanden vindt tekenfilms ook reuze interessant. In tegenstelling tot mijn dochter van 19 maanden die er geen kont aan vindt. Ik had 'm tijdens het koken voor haar aangezet, maar de enige die door de beeldbuis gebiologeerd was, was mijn zoontje. Mijn dochter was ondertussen lekker alles overhoop aan het halen ;).

8. xfifix

xfifix Actief lid

Sep 23, 2008
    402
    0
    16
    Mijn zoontje is helemaal weg van Babytv! Dat vind hij schitterend, zit dan ook echt mee te lachen. Hij mag daar van ons iedere dag eventjes naar kijken.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    hahha ja dat krijg je als de kleine grotere broers of zusjes heeft.

Hier vond/vind Owen het geweldig om te zien als de oudste aan het spelen is met de Wii. Vooral Mario Kart en Mario Party is grote favoriet :D
    Ook kijkt ie mee als de ouste kijkt naar buurman en buurman en Spongebob.

Maar andersom gebeurt ook regelmatig. Dan kijkt de jongste naar babytv en de oudste kijkt dan gezellig mee :)

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

babytv? welk kanaal is dat?

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

baby tv moet je appart afnemen zit bij upc en het digitale kidszone pakket.

hier kijkt zoon wel tv dochter lief wil ik het niet hebben. vind haar er te jong voor.

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ga wel eens samen met Yara voor de pc zitten en zoek dan op youtube woezel & pip, of baby tv idd ofzo.

Gewoon maar heel ff

En dan zing ik mee of laat ik haar vrolijk hupsen op mn schoot.

Ze vind het erg leuk en als je er geen gewoonte van maakt moet het best kunnen vind ik.

Je bent op een een gegeven moment ook uitgepraat, uitgespeeld, uitgeknuffeld en uitgelezen ;)

13. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Sja ik sluit me helemaal aan bij Vagans, hier idem dito :)
    Savira vind de liedjes van Woezel en Pip maar wat prachtig, ze wordt er helemaal ontspannen van.
    En inderdaad zolang het geen gewoonte wordt hoeft het geen probleem te zijn vind ik.
    Of ze nou naar speelgoed kijken, de lampjes uit de projector beer op het plafond of eventjes televisie/youtube.
    Voor het kind maakt het niet uit hoor ;) zoals iemand al zei het zijn bewegende kleurtjes meer niet.

Op het moment dat Savira haar fles krijgt gaat de televisie hier wel uit (Bij ons staat de televisie vrij veel aan voor ons zelf ;) )

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het zijn idd de beelden/geluiden/kleuren waar je kind naar kijkt. Dat is interessant. Maar hij snapt natuurlijk nog niks van wat ie ziet.

Hier ook baby tv via UPC. Mijn zoontje vind het prachtig. Soms kijkt hij ook bumba of uki. Zenders van nickleodeon of cartoon network zet ik voor hem nog niet op. Hij is dan al wel 2 over 3 maanden, maar ik vind die beelden voor hem veel te druk.

15. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Hahahahaha.

Mijn baby kijkt zelfs gtst.. natuurlijk snapt hij het niet.
    Hij kijkt gewoon naar wat beweegt, nieuwsgierigheid,

16. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Je kindje kijkt inderdaad alleen naar de flitsende beelden met kleuren!

Wij nemen vaak 'de wereld is mooi' op NL3 op (harde schijf UPC-kastje), daarin komt Bumba, Kabouter Plop en Piet Piraat met tussendoor liedjes. Hier erg favoriet!
    Zo hebben we voor de nodige momenten altijd iets waar ze naar kan kijken, bijv als ik aan het koken ben of zo...

Probeer het wel te beperken en ook niet tijdens het eten en zo!
    Ook kijken we soms filmpjes op youtube.

17. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Nou, hier een vreselijke slechte moeder. Mijn kleintje zit rond 17.15 in zijn eetstoel, met een stukje fruit, terwijl mama kookt, naar bubble guppies te kijken.

heb ik even mijn handen vrij en ik kan hem zien, en hij vindt het heerlijk, komt geen geklaag uit, alleen maar mee kletsen :)

Oh en papa is ook super slecht, die kijkt op zondag ochtend met de kleine naar peppa pig. Al doet ie' dat volgens mij omdat hij dat zelf leuk vind, want ik hoor hem altijd lachen haha

18. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    onze zoon van 9 maand kijkt reclame :( mama kijkt atwt bijv en hij kijkt de reclames en soms word hij er nog wakker voor ook

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Rond die leeftijd ontdekte dochter ook de tv, zo erg dat we tijdens het voeden altijd de tv uit moesten doen. Geluid zacht of andersom gaan zitten hielp niets, ze wringde zich in allerlei bochten om het toch te kunnen zien.
    Heeeel af en toe zette ik babytv voor haar aan, maar ach... dan zit ze daar een beetje te zitten, ik kon wel leukere dingen bedenken om met haar te doen, zolang was ze nog niet wakker elke keer.

Nu krijgt ze er weer wat meer interesse in, vooral de Teletubbies op Youtube vindt ze leuk. Toevallig vanmiddag nog weer even naar zitten kijken en ik zag haar gewoon de tubbies volgen. Komen ze één voor één uit dat hol van ze gesprongen en ze kijkt er dan echt van op. Rennen en dansen ze door het beeld, zij volgt ze de hele tijd. Leuk om te zien, maar wel voor maar eventjes. Daarna weer lekker zelf of samen met mij spelen.

20. Silke87

Silke87 Actief lid

Jan 19, 2011
    258
    0
    0
    Onze zoon van 2 maanden kijkt ook al naar de bewegende en felle kleurtjes op tv. Zet dan vaker Babytv of JimJam voor hem op en dan zit die in de wipper voor de tv. Kipper de hond op JimJam vind die het leukst dan zit hij echt met de armpjes en beentjes te bewegen en heel veel geluidjes te maken.

En zolang het geen gewoonte wordt gewoon iedere dag ff laten kijken heb jezelf ook ff een half uurtje om je eigen ding te doen!

Share This Page