Welke luier? Poep komt 's ochtends uit de luier zetten!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Larissa1982, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

De titel zegt het al een beetje: 's ochtends kan ik regelmatig pyjama, slaapzak en romper in de was gooien omdat het onder de poep zit. Hij poept volgens mij 's ochtends vroeg (als ik 's nachts naar de wc ga, en ik kijk even bij hem, dan ruik ik niks) en dan zit z'n luier natuurlijk vol met plas, dus is hij eigenlijk gewoon te vol om de poep nog goed op te vangen.
    Ik heb nu Etos luiers nr3 (4 is nog te groot), maar welke luiers hebben jullie kindjes om en laten ze 's ochtends wat door? Overdag zijn het prima luiers, dus daar heb ik niets over te klagen. Maar zijn er speciale luiers voor de nacht die beter absorberen ofzo?

O,ja en verschonen voordat wij naar bed gaan is geen optie want dan gaat'ie vervolgens niet meer slapen :(

2. Alita

Alita Niet meer actief

mmm wij hebben nu hier nm 3 maar wil nm 4 gaan proberen omdat ze te strak om haar beentjes zitten... zou gewoon eens een maat groter kopen(heb je toch ooit nodig) en dan eens kijken wat er gebeurt. Hier was de oorzaak van het doorlekken toch vaak een te kleine maat...

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    heb kruidvat luiers en heb nog nooit gehad dat de poep eruit kwam.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ja hier ook kruidvat en zeer tevreden. Nog nooit problemen mee gehad, zeker geen poep die lekt.

5. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ik heb ze al liggen die nr4, ga ik dan toch maar eens proberen. Kan nooit kwaad in ieder geval :D

6. Alita

Alita Niet meer actief

ja zou ik gewoon eens uitproberen!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook het zelfde probleem!
    We gebruiken altijd pampers (die met 12 uur droogheidsgarantie: yeah right...) maar heb het idee dat t komt omdat ie na ca 7 uur slaap toch niet meer zo goed aansluit bij de billetjes en beentjes door het spartelen enz. Op de dag gaat t wel altijd goed. Ik kan m toch moeilijk voor het wakker worden al verschonen?!

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik zou idd sowieso aan een grotere luier gaan. Je kindje is al een jaar, dus lijkt me dat ze dan al makkelijk maat 4 aan kan.

Hier pampers maat 4 (babydry en active fit) en nog een restje maat 3, gaat prima op zich.

Wat je zegt kan best kloppen hoor, dat de luier al zo vol is, dat er niks meer bij kan. Babydry heeft 12 uur droogheidsgarantie, maar dat geldt meer voor plas dan voor poep ben ik bang.

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Idd een grotere maat voor de nacht. En ik las op dit forum ook dat iemand 's nachts een inlegger gebruikte die eigenlijk bedoeld is voor incontinente vrouwen. Iets van Tena lady ofzo. Het precieze weet ik er niet meer van, maar zo kan de luier meer vocht opnemen. Of dat nou alleen bedoeld was voor de grote plasjes en of het ook werkt voor de poepjes??
    Misschien iemand die zich dat verhaal nog kan herinneren???

10. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik zou gewoon een grotere luier nemen, en die dag goed strak dicht trekken. Als ze liggen gaat de luier toch wat losser aan de voorkant, en het eten verteert natuurlijk ook nog, dus de buik wordt dunner.

Ik herinner me het verhaal ook nog van die tena lady, volgens mij ging dat ook over poepjes opvangen. Maar ik kan het niet helemaal voor me zien, want daar zit toch een laagje in, dan kan de luier niet toch ook nog alles opnemen als dat verbandje erin zit?

11. RoxStar-J

RoxStar-J Lid

7 jun 2009
    93
    0
    0
    Den Haag
    Wij wisselen hier af. 's Nachts krijgt jojo altijd Pampers aan. Overdag wisselen we hier nogal vaak en vind ik Bumblies één van de betere merken na Pampers. Vriendlief vind ze helemaal niet fijn en gebruikt ook pampers overdag ;)

Deel Deze Pagina