zijn dit symptomen van een doorkomend tandje of....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yoshi79, 18 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoshi79

yoshi79 Lid

25 jan 2008
    55
    0
    0
    Hi moeders,

Noa is de laatste week erg hangerig en huilerig met als piek gisteren en vandaag.
    Het gekke is: tot 16.00 uur is er niets aan de hand. Daarna begint het. Aan een stuk door huilen, jammeren, kreunen en tegen mij of haar papa aanhangen en dan 'per ongeluk' in slaap vallen.
    Gisteren was haar temp. 38.6 en zonet 38.8. Ze is wel verkouden met een soort van gorgel in haar longen.
    Ik zie in haar mondje aan de onderkant 2 soort van ministreepjes, niet wit, maar een soort van ingedeukt streepje... (beetje moeilijk uit te leggen)
    Afgelopen nacht werd ze vaak huilend wakker en ze kreunt tijdens haar slaap. Ze ademt ook erg snel.
    Zou dit te maken hebben met doorkomende tandjes of is het toch die verkoudheid?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

dat zijn precies dezelfde symptonen die youame ook altijd heeft bij tandjes
    dus denk het wel

3. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Dyon heeft momenteel ook precies dezelfde symptomen; hij is huilerig, had zonet ineens 38.7 graden koorts, vuurrode wangen en jammert in zijn slaap. Arme jongen..... ik vind het zo zielig! Ben geneigd de dokter te bellen, maar ik hoor en lees overal dat het vast niets ernstigs is.
    Hij heeft nog geen tandjes, dus ik hoop maar dat het alleen de tandjes zijn waar hij last van heeft!

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Zo ging het hier ook de laatste paar dagen. Er blijkt inderdaad een tandje door te komen.

5. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Youri is bezig met kiezen en heeft ook deze verschijnselen, toch heb ik gister de dokter gebeld want hij bleef maar huilen en wat bleek hij heeft een behoorlijke keelontsteking, en ook nog is last van zijn kiezen dus het is echt feest hier op het moment :(

6. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Klinkt precies hetzelfde als bij het doorkomen van Tijn zijn tandjes. Als de koorts aan blijft houden zou ik wel even langs de dokter gaan, aangezien hij ook hoest. Bij een koorts die langer aanhoud dan 3 dagen en die hoger is dan 38 graden wordt aangeraden naar de dokter te gaan.

7. yoshi79

yoshi79 Lid

25 jan 2008
    55
    0
    0
    ze heeft nu wel 3 dagen meer dan 38. Maar ik twijfel of ik de dokter moet bellen. Ze werd net weer huilend wakker. En is dan niet te troosten. Nu ligt ze weer (kreunend) te slapen. Ik heb haar net wel een zetpil gegeven.

Zouden jullie de HA bellen of nog even wachten?

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Als je het niet vertrouwd zou ik de dokter bellen.
    Volg je eigen gevoel..dat is meestal juist.

9. yoshi79

yoshi79 Lid

25 jan 2008
    55
    0
    0
    ik ben vanmiddag toch even naar de huisartsenpost geweest. En wat blijkt: oorontsteking aan beide oortjes en teveel slijm op haar longetjes. Dus nu aan de antibiotica en een puffertje om het ademen te vergemakkelijken.
    Mijn lieve meisje... Ik ben zoooooooooo blij dat ik gegaan ben. Oorontsteking, dat doet zeer! en dan aan beide oren!

ehmm... dus geen tandje...

10. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Beterschap voor je kleine meid, zo zie je maar je gevoel is altijd goed ;)

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ach gut...dikke beterschapsknuffel voor je meisje.

12. yoshi79

yoshi79 Lid

25 jan 2008
    55
    0
    0
    bedankt! hopelijk knapt ze snel op!
    haar temperatuur was zojuist al wel iets lager. ze is voor de eerste keer ziek. goh, wat voel je je als moeder dan machteloos! Je wilt zo graag al die pijn overnemen...

Deel Deze Pagina