Beste meiden, Graag jullie ideeen en advies. Mijn dochter word over 2 weken een jaar oud! Maar kruipen en staan doet ze nog niet. Laat staan lopen. Begin mij nu toch wel een beetje zorgen te maken. Is dit erg laat? Ze wilt volgens mij wel heel graag, want ze raakt snel gefrustreerd als iets niet lukt of als ze ergens niet bij kan. Wat is jullie ervain
Mijn dochter ging met 1 jaar en 1 dag voor het eerst zelf zitten. Ze heeft maanden lang getijgerd, en denk pas sinds een maand of 3 kruipt ze echt. Staan deed ze ook nog niet met 1 jaar, en nu begint ze pas los te staan en ben nu wel heel benieuwd wanneer ze gaat lopen. Dus ik denk niet je je zorgen hoeft te maken, ik doe dat ook niet. Het is wel vervelend dat ze er gefrustreerd door raakt. Mijn dochter heeft dat dus niet, die vind het allemaal wel best.
Nee joh, je hoeft je echt nog geen zorgen te maken! Als je kind met 18 maanden nog geen aanstalten maakt dan gaan ze eens een keer verder kijken. tijd zat nog! En ter vergelijk: mn dochter tijgerde alleen en leek het kruipen over te gaan slaan. Met 11 maanden trok ze zich op. Pas na haar eerste verjaardag ging ze kruipen en nu met 14 maanden kan ze aan 1 vinger mee lopen. Het is een heel voorzichtig type, ze durft gewoon niet. Ze staat seconden los, maar los lopen ho maar! Onze zoon liep met 13,5 maand los.
geen zorgen maken, ieder kind heeft zijn eigen tempo! onze dochter begon pas met 15 maanden met kruipen, en sinds een maand loopt ze. Zo lang ze verder goed groeit, goed ontwikkelt, vrolijk is, goed eet, goed slaapt....moet je je echt geen zorgen maken, Komt vanzelf wel. En over je vraag of ze laat is. Nee ze is niet laat. Wat ik al eerder zei, elk kind heeft eigen tempo. Het zou mooi zijn als ze voor hun 2e verjaardag lopen. Op het cb zeiden ze, mocht ze niet lopen op haar 2e verjaardag dan zullen we kijken of we haar kunnen helpen. Nou dat was dus niet nodig. Want mevrouwtje liep vorige maand zo ineens uit het niets de voordeur uit. Gaat met jouw kind ook helemaal goedkomen!
Nee joh, geen zorgen maken hoor! Dochter heeft tot 13 maanden een soort van tijgerkruip gedaan, daarna ging ze pas echt kruipen. Het CB dacht dat ze het niet meer zou gaan doen omdat ze zich vlak voor haar eerste verjaardag al wel optrok aan dingen... Met 15 maanden heeft ze haar eerste losse stapjes gezet.
Mijn zoon liep met 15 mnd, mijn dochter pas met 19 maanden. Ze zijn ern tweeling, wat ik dus wil zeggen, ieder kind is anders, als ze met 21 mnd nog niet lopen dan doen ze pas wat, zoals fysio etc. Komt goec alle tijd nog!
Mijn dochter kruipt nog steeds niet, echt een billenschuiver. Optrekken en rond de tafel lopen doet ze sinds 10-11 mnd. Maar verder lopen, echt niet hoor. En ik denk dat ze het voorlopig ook nog niet los gaat doen. Ik maak me er niet druk om, alles op z'n tijd. Qua spraak enzo gaat ze juist hard op dit moment
Niet te druk maken, ik herken dat wel een beetje.. Zie ook overal om me heen kindjes die fysiek meer kunnen. Mijn zoon tijgert nu, althans met 1 kant.. Maar goed hij komt vooruit.. Maar gaat ook nog niet zelf zitten, en optrekken aan iets al helemaal niet! Maar ach hij 'snapt' daarin tegen weer heel veel, hij kan zich goed duidelijk maken en loopt daarin wat 'voor'. Ze trekken het vanzelf wel weer recht heb ik het idee.. En ik vind het ook nog wel lekker rustig haha, als ik m'n vriendin zie die loopt nu al de hele dag achter d'r ukkie aan van 10 mnd.. Die staat al en trekt zich aan alles wat kan op.
Bedankt voor jullie reacties. excuses voor de half geplaatste vraag. Dochter lief sloeg op mijn laptop op dat moment. Ik wacht het maar rustig af met haar. Ik zet haar regelmatig op voetjes neer, maar ze zakt er dan snel door heen ook. Ieder kind doet het inderdaad op eigen tempo. Zo heeft ze wel al 8 tandjes en 3 kiezen. Daar is ze weer heel snel mee! We wachten het maar af