over van wandelwagenbak naar buggy zitting

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bandietje81, Oct 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

Feb 16, 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn vraag ook al op het mama forum gezet maar misschien hebben jullie ook ideeen?
    Wij hebben een mutsy slider. Onze dochter is nu bijna 5 maanden. Ze heeft nog een beetje ruimte in de wandelwagenbak maar onder het wandelen glijd ze naar beneden waardoor ze steeds met haar voeten over de rand gaat. We hebben haar al in de opvolgende zitting geprobeerd. Op zich gaat dat goed. Deze kan helemaal plat. Haar rug is helemaal ondersteund maar bij haar billen zit wel een uitsparing zodat ze wel in de zithouding ligt zeg maar. (hopelijk is het duidelijk?)
    Zou het te vroeg zijn om haar al in deze zitting te doen? Wat is jullie ervaring?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Tja, het advies is natuurlijk te wachten tot na 6 maanden...
    Maar het ligt natuurlijk aan de wagen die je hebt en aan je kindje!
    Hier heeft ze tot zeker 7 maanden in de bak gelegen, ook wel krap maar in de winter vond ik dat prettiger en warmer voor haar!
    Heel de winter erin houden gaat je waarschijnlijk toch niet lukken...

Als jij het idee hebt dat je kindje voldoende steun aan rug heeft en helemaal kan liggen (en het er niet te koud in krijgt, want vangt veel meer wind natuurlijk) kun je het zeker proberen!
    Pas overigens wel op dat je kindje niet helemaal naar de zijkant gaat hangen, dat is een teken dat het nog te vroeg is en ze zichzelf niet goed recht kan houden... (wij hadden overigens een verkleiner voor in de wandelwageninzet, bleef ze wat beter mee zitten)

3. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

Feb 16, 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel. Ik wist niet dat de regel 6 maanden is. Koud zal ze het niet krijgen want ik heb een hele warme voetenzak voor haar die helemaal om haar hoofd ook zit. Deze verkleint de wagen ookg een beetje. Ze zit met een tuigje dus opzij zakken kan denk ik niet..

4. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Als ze er pas met 6 maanden in mogen heb ik een probleem.... Hij past er nu nog in maar niet voor lang. De 6 maanden zal ik dus zeker niet redden. Maar wat dan???

Als je het stoelgedeelte helemaal liggend kan maken dan is er toch geen probleem? Snap dat je je kindje pas laat zitten als hij of zij goed kunnen zitten natuurlijk...

5. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    @ Justy, hoe lang is je kindje dan? En welke kinderwagen heb je?

@ Bandietje, hier ook een mutsyslider en onze dochter zakte ook erg naar beneden. Ze is met 5,5 maand overgegaan naar de wandelwageninzet. Toen ging ze zich namelijk ook op haar buik draaien in de bak en vond ik gevaarlijk worden...

6. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0

Ik heb de mutsy transporter en hij is 60 cm. Hij heft nu nog wel 10 cm ruimte maar als ik zie hoe snel hij groeit.....

Maar ik probeer hem er sowieso zo lang mogelijk in te houden voor de winter. Lekker warm!

7. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ok, hopen dat hij die laatste 10cm niet zo hard groeit haha!
    Onze dochter ging over toen ze ong. 68cm was. Ze was toen dus 5,5 maand.

8. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Haha ja echt erg. Ik zie dat maat 68 gelijk staat aan een baby van ongeveer een half jaar oud en die van mij heeft nu 62 en zou voor de kengte best binnenkort al over kunnen naar 68. Soeiso een ramp met truitjes, die zijn veelal te kort. Hij heeft een lange romp...

9. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Mijn mening: wat niet past, past niet ;) mijn zoontje ging met ruim 4 maanden in de zitting, alleen stond die tot 6 maanden in de ligstand. Hij lag helemaal klem in de wagenbak en daardoor was het steeds huilen. Dat probleem was voorbij toen hij in de zitting lag, lekker knus in voetenzak :)

10. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier was ze bij 6,5mnd 68 cm en lag toen ook al wel een tijdje wat krapper in de wagenbak, maar kreeg echt niet de indruk dat ze er veel last van had!
    Meeste kindjes liggen toch met opgetrokken beentjes... en ze houden van wat begrenzing!

Na die tijd heb ik wel de wandelwageninzet gebruikt, maar met name omdat het lente werd!

11. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Wij hebben de slider en hebben haar tot 7 maanden in de bak gehouden. Juist omdat er ruimte zat is. Ik herken het niet. Misschien een opgerolde handdoek of iets anders onderin?

12. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Bij 6,5 maand 68 cm??? Wow die van mij is nog geen drie maanden en al 65 cm....

13. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Die van mij was met 4 maanden 63 cm

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Onze dochter is rond de 4 maand overgegaan. Ze paste ook niet meer in de bak (mc mura) en ze wilde absoluut niet meer plat liggen. Ze wilde graag zien wat om zich heen gebeurde.

Share This Page