Kruipen met blote beentjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liza28, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Mijn meisje kiest er zelf voor om wel/niet over de klinkers heen te gaan, zo lang zij dat blijft doen zie ik geen reden om haar daar mee te laten stoppen. Wanneer ze er echt last van zou hebben zal ze het neem ik aan niet meer doen, pijn probeert ze wel te ontwijken..
    En ze heeft nu na een dag een beetje rode knietjes, maar doet er niks mee, dus volgens mij valt het hier in ieder geval mee :)

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Echt waar joh?? Heeft zo'n uk geen knieschijven?? Dat wist ik niet!
    Hier laat ik haar maar gaan, laatst met het warme weer ging ze opeens als een aapje lopen, dus ze regelt het zelf wel. Ik had speciale kniebeschermers gekocht, maar die rukte ze steeds naar beneden, nou dan niet he...:p

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Tuurlijk 'gaan ze niet lopen als kruipen pijn doet' wat een onzin. Als ze het evenwicht nog niet hebben lukt het gewoon nog niet. Nee ik ben ook niet heel beschermend, maar ik kan dus kiezen voor een broek of binnen zitten. Kruipen doet ze niet, ze huilt steeds, schaaft haar knieen, loopt een stukje als aap en wordt dan moe, weer zitten en huilen, ja echt heel sneu. Dan maar te beschermend.

4. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Ik heb een paar goedkope leggings gekocht voor haar. Ze sjoffelt daar de hele tuin mee door :D

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hier kroop ze regelmatig met blote knieën op de stenen.
    We probeerde haar op een kleed te houden maarja als ze de wereld gaan ontdekken hou je ze daar niet op.
    Echter, miepte ze er nooit over.
    En met 28 graden vind ik een legging een beetje overdreven.

Gelukkig zijn ze niet van suiker ;)

6. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Gelukkig heeft ze met die warmte geen last de legging. Een deel van onze tuin is met hardhouten vlonderplanken (met van die gleufen) en ander deel met split. Het was continu brullen toen ze daar met blote beentjes over ging. Op het kleed blijft ze niet zitten. Vandaar de legging

7. 2jees

2jees Niet meer actief

precies, niet miepen, geen broek. Simpel, dan hoeft het niet.

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Lang leve de goedkope leggings van de Zeeman. Wij hebben gladde antractiet kleurige tuintegels. Mooi glad, dus wat dat betreft niet pijnlijk, maar ze worden wel erg heet in de zon.
    Dus zoals vandaag, zwembadje staat en dan doe ik haar een zwemluier, zwempakje en een legging aan en ze redt zich wel. Kruipt in en uit het zwembad, en heeft echt geen last van die natte legging ;)

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Slaat jou reactie op mijn bericht ?

Want dan slaat dit nergens op, mijn dochter kan heel goed zelf aangeven of ze pijn heeft of niet.
    Je reageert alsof ik haar zwaar mishandel ...

Het ene kindje heeft een hogere pijngrens als het andere he ;)
    Als ze er wel last van had kreeg ze heus wel een broek aan.

10. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik zit met hetzelfde probleem, alleen kruipt mijn zoontje niet, hij tijgert. Daarbij gebruikt hij zijn benen niet, die slepen erachteraan en z'n rechterarm schuurt ook mee over de grond. Anders tijgeren kan hij niet en kruipen/lopen/staan zal hij deze zomer nog niet kunnen. Zittend spelen kan hij ook niet zonder hulp.

Wij hebben zelf een balkon, dus die hebt ik betegeld met zachte tegels, maar hij is ook regelmatig bij mijn (schoon)ouders. Vandaag gaan we barbecuen bij mijn moeder en die heeft een compleet betegelde tuin. Daar wil hij wel op tijgeren, maar dat doet zeer. Maar op een kleed blijven is ook niet leuk.. Resultaat: een super gefrustreerd en ongezellig kind.

Die kniebeschermers heb ik ook aan gedacht, maar ben bang dat die af glijden (hij heeft spillepootjes). Ik denk dus dat ik zo sokken van hem, de onze zullen net zo goed afglijden, ga ombouwen dat beschermers. Met een leren patch op de knie en elleboog. Het is warmer dan niks, maar vast koeler dan een broek+lange mouwen shirt. En het kan makkelijk aan en uit.

Mocht er iemand anders nog een idee weten hoor ik het graag!

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Je zegt dat je thuis zachte tegels hebt. Zijn dat van die foam tegels? Die grote puzzels? Als dat zo is kan je die misschien meenemen naar je ouders?

Zo heb ik er een paar en wil er bij kopen maar dan heb ik het volgende probleem. Dylan zijn speelgoed knettert daar niet lekker op dus zal hij in 70% van de tijd nog op de harde klinkers spelen haha

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon in een land waar het het hele jaar warm is maar tegen de tijd dat onze dochter gaat kruipen krijgt ze dus echt wel een legging/broekje aan. Wij hebben gras in de tuin en over de tegels hebben we foamtegels dus met een dunne legging prima te doen.

13. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier ontdekte hij de berengang. Terwijl hij al kon lopen. Ziet er niet uit maar wel wel slim

14. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36

Klopt! Van die foamtegels. Maar die hebben we vastgezet en zijn er ook niet zo veel (klein balkon) dat hij er dan op blijft. Zelf op ontdekking gaan is veel leuker dan op 2 vierkante meter blijven.

Ik ben net een half uur met die stomme sokken bezig geweest, maar krijg t niet voor elkaar. Rotdingen :D. We gaan even brainstormen over een plankje met wielen, maar dan kan hij weer niet rollen. Lastig zeg.

15. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Toch gelukt om iets te fabriceren :).

Vanmiddag uitproberen op de stenen. Het staat nog best schattig ook :).

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Leuk! :D echt zelf gemaakt?
    Ik wou dat ik dat kon, kan nog niet eens een knoop in een broek vastnaaien :p

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat aapjesgedoe vind ik zielig.
    Al zijn korte broeken tot over de knieën zijn nog een beetje nat. Gisteren 5 aangehad haha. Ik ga dadelijk ene föhnen.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dat aapjes gedoe vindt je zielig? Dat is de voorloper van lopen???

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij doet het omdat het pijn doet. Nu doet hij het ook met een lange broek dus het is wel goed dat hij het door de korte broek heeft geleerd maar ik doe hem nu toch weer een broek aan tot over de knieën want pijn hoeft hij niet te hebben.
    Hij kent nu toch de tactiek, mag hij oefenen zonder pijn :p

Maar tja toch wel twijfels. Heb zin om onze fysiotherapeute te smssen over wat we moeten doen maar het is zondag, ik wacht toch maar netjes tot maandag. Ik hoop dat hij het nu veel gaat doen met een niet pijnlijke broek.

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is het geen optie om een rol tapijt ergens te scoren ofzo? Wij hebben eigenlijk bewust gras gelegd in onze tuin met het vooruitzicht van rondscharrelende kinderen, want klinkers lijkt me inderdaad niet prettig voor de knietjes.

Deel Deze Pagina