Baby houdingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Baileyy, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Een baby mag niet lang in de maxicosi slapen hoorde ik laatst door de houding.
    Naar mag een baby dan wel lang in een draagzak met een gekromde rug slapen? Of op de borst bij mama? Want dat laatste is t enige waar onze kleine wil slapen.
    Maar ik maak me opeens zorgen om de houding. Dat van de maxi cosi hoorde ik ook later.
    Mogen deze houdingen dan wel? Of ook beperkt?
    Hoe lang mag een baby wel in de maxicosi dan?

2. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maxicosi is hard rigide.. Geforceerde houding..Max 2 uur..

Op moeders borst of in een ergonomische drager is natuurlijk..
    Max 24/7....
    Mijn zoon leefde ook lange tijd boven op ons of in de draagdoek

3. adi

adi Niet meer actief

Foetushouding (liggend) in een draagzak wordt ook afgeraden als je dat bedoelt (verstikkingsgevaar)

Verder is de kromme houding juist heel goed voor een jonge baby, behalve in de maxicosi, omdat ze daar op verkeerde manier op de rug en heupen steunen.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik bedoel niet liggend in draagzak. Maar zoals ze ook op de borst liggen zeg maar. Ik heb een eegonomische draagzak.
    sus zo en op de borst bij ons slapen kan geen kwaad? Ik dacht namelijk dat plat liggen moest (komt door t maxicosi verhaal dus)
    En een baby mag je toch ook nog niet in de zit-houding doen? Dat ie rechtop zit en je m dus vasthoudt??

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    De rest weet ik niet maar de zihouding mag wel. Niet te lang hoor maar hij mag best even bij je zitten zei de fisio. Zitten zonder dat t hoofdje ondersteund wordt is zelfs goed voor de spieren. Ook hier geld weer niet te lang en natuurlijk nog niet bij een baby die dat nog niet kan.

Deel Deze Pagina