Wij hebben a.s. zondag Sinterklaas van mijn werk van 13 tot 15.00 uur. Mijn zoontje zit niet meer graag op schoot. Nu kruipt hij, maar twijfel toch of ik hem wel laat kruipen in ons personeelsrestaurant. De grond daar is niet echt schoon, of zeg maar gerust echt smerig. Collega's zeggen zeur niet zo, krijgen ze weerstand van, maar ik weet het niet hoor. Hij steekt ook alles in zijn mond.
hai elin hier hetzelfde probleem. zoontje wil echt niet meer dan 5 minuten op schoot en vecht net zo lang tot dat hij op de grond mag. wij hebben volgende week ergens sinterklaas en ik heb er ook al aan zitten denken. toch laat ik hem daar maar niet op de grond, want ik vind het echt te smerig. hij steekt ook alles in zijn mond, maar nog erger.. hij likt ook aan de grond. ik ga maar de hele tijd rond lopen denk ik om hem af te lijden.
Buiten het feit of de grond schoon genoeg is, wat dachten jullie van het rond gestrooide snoepgoed. Kijk een pepernoot is misschien nog niet zo erg (die smelten wel in de mond) maar vaak zitten er ook harde snoepjes bij tussen. Ik zou dus kiezen voor lekker rondlopen ipv laten kruipen. Groetje sanita
Lob, hier ook een grondlikkertje En inderdaad die pepernoten met harde zuurtjes lijkt me ook niet zo een succes. Helaas is hij niet te houden op de schoot, misschien in het begin even, als alles nog nieuw is, maar zeker geen 2 uur. Ja rondlopen met hem is de enige optie denk ik dan. Ze vonden me hier op het werk zoooo flauw toen ik dat zei. Maar ja, hun kinderen zijn boven de drie dus als het goed is kruipen die niet meer over de grond en wss is de orale fase ook al voorbij.
Waarom zet je hem niet in de buggy? Mijn kinderen waren ook altijd niet te houden op schoot, jah hooguit een kwartiertje. Maar als ze bij binnenkomst al in de buggy zaten dan hielden ze dan zo anderhalf uur vol met wat speeltjes, lekkers en drinken. En dan kan je hem mooi het laaste half uurtje of schoot nemen. Want als je ze eerst op schoot neem is mijn ervaring, willen ze echt niet meer in die buggy hoor als ze de vrijheid hebben geroken. Succes ermee!!
Ben ik dan de enige die daar dan voor een keertje geen probleem van zou maken? Je kan 'm toch best af en toe even laten kruipen en gewoon dichtbij blijven zodat hij niks in zijn mond kan stoppen wat er niet hoort?
Probleem is dat hij ook zijn handjes voortdurend in zijn mond steekt en de vloer is hier echt zwart. Werk bij een zorginstelling, dus er komen echt honderden mensen per dag daar binnen.
Neem een speelkleed mee en ga achteraf zitten...of idd een campingbedje als box....en nog handiger een draagdoek en rondlopen...heb je je handen vrij...word neit te zwaar (lamme armen...) en de kleine kan alles goed bekijken!! Dus zal zich niet snel vervelen...
Maar ik mag toch hopen dat ze het heus ook wel eens schoonmaken? Misschien een optie om een extra grote verpakking snoetenpoetsers mee te nemen en daar regelmatig even zijn handen mee af te vegen ofzo. Of om hem even in een rustig hoekje waar nooit veel mensen komen (dus iets schoner) even zijn gang te laten gaan? Ik zeg ook niet dat je hem rustig de hele tijd kunt laten kruipen. Maar zo af en toe even, kan hem wel de rust geven om het 2 uur uit te houden. Ik hou mijn dochter in elk geval geen twee uur rustig op schoot, of in de buggy of kinderstoel. Op een gegeven moment wil ze gewoon wat dóen. En dan voor een keertje een paar minuten op een vieze vloer..ach, ik kan me ergere dingen voorstellen. Wacht maar tot ze straks gaan buitenspelen en alles van de straat oprapen Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening.
Mijn zoontje blijft nog geen minuut op een speelkleed zitten. Campingbedje lijkt me wat overdreven. En ja, ze maken weleens schoon hoor. Maar op een of andere manier heb ik er minder moeite mee als hij buiten gras in zijn mond stopt dan dat hij daar iets in zijn mond doet, terwijl daar natuurlijk ook een hond heeft kunnen zitten plassen Draagdoek heb ik, ik denk toch dat ik de buggy ga proberen. Hopelijk heeft hij genoeg te kijken zodat hij zich niet snel verveelt.
af en toe denk ik wel eens hoe doen andere dit dan... in de buggy laten zitten in een kinderstoel op een speelkleed blijven zitten zijn er echt kindjes die dit doen? mijn manneke wil echt alleen maar kruipen, en als dit niet gaat wordt hij driftig....
Ja Lob, vraag ik me ook af, maar ik ken beebjes van de leeftijd van onze dreumessen die echt een uur stil in de wagen kunnen zitten. En wat dat betreft is nu een beetje een lastige leeftijd met dat kruipen enzo, want als ze dat nog niet doen, kun je ze nog wel op een kleedje leggen, alhoewel mijn zoontje vanaf 10 weken de hele kamer doorrolde Maar mijn zoontje is een klein ongeduldje en ondernemend. En volgens mij de jouwe ook!
Of anders even op schoot eventjes laten kruipen waar jij bij bent en dan de kinderstoel in. Die zullen ze toch wel hebben.