Zoontje draait weg met zijn ogen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Merijn, Feb 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje draait heel soms zijn ogen weg naar boven. Nu zocht ik daar zelf niet zoveel achter, maar mijn moeder heeft vorig weekend op hem gepast en maakt zich nu grote zorgen :(

Dus mijn vraag aan jullie, doen meer kindjes dit? En is het inderdaad nodig dat ik ernaar laat kijken?

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi Merijn,

Is hij verder ziek of koortsig? Evy heeft het wel eens als ze echt hoge koorts heeft en bij mij dan af en toe weg valt. Is er dan iets anders wat mee speelt (moment van de dag hetzelfde/ bepaald ritme / ergens geweest) ? Ik heb geen idee hoor, ik probeer een beetje mee te denken.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nee... Hij doet het al zolang ik het me kan herinneren eigenlijk. Ik denk dat het met periodes komt en gaat. Deze week heb ik het toevallig al 2 keer gezien maar daarvoor misschien wel een maand niet. Het zou kunnen dat ie het doet als ie moe is, maar hij doet het zo weinig dat ik daar niet zo op heb gelet.

Hm ik maak me nu direct zorgen. Sowieso al geen lekkere dag vandaag. Hij is plat achterover van de bank af gevallen en heeft zich ernstig verslikt in een stuk kip (het duurde zo lang voordat ie die er uit had dat ik echt een beetje in paniek raakte).

4. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Ach, wat kunnen die kleintjes je laten schrikken he..hoop dat het nu weer een beetje beter gaat.

Over het wegdraaien van de ogen: valt hij dan ook echt even weg, of niet? Ik kan me voorstellen dat hij het doet uit vermoeidheid, maar ik heb er zelf geen ervaring mee, dus weet het ook niet. Vervelend dat je je nu toch zorgen maakt. Misschien dat je voor de geruststelling even naar de HA kunt bellen? Of het navragen bij het CB, misschien hebben zij het vaker gehoord?

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hij heeft verder op dat moment nergens last van. Het is echt hooguit een halve seconde en gaat gewoon verder met zijn bezigheden. Ik ga het sowieso bij het CB navragen, maar misschien toch maar maandag even de huisarts bellen (al is het maar om mijn moeder gerust te stellen).

Bedankt voor de reacties in ieder geval :) Ik voel me er echt een beetje rot over, bang dat ie een 1 of andere enge neurologische aandoening heeft :( Echt, ik weet niet waar ik het vandaan haal... ;)

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    ja, ik zou gewoon even de huisarts bellen, je weet maar nooit.
    Miek

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,570
    113
    zou zeker even de huisarts mee laten denken, mogelijk lichte vorm van epilepsie.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou ook even de huisarts bellen daar zijn ze voor toch?

9. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ach meid, dat is heel normaal hoor, dat je gelijk allerlei enge dingen in je hoofd haalt.
    Ik kan er ook wat van, met oud en nieuw bijvoorbeeld, dat er een vuurpijl m'n dochterje d'r kamertje binnen kan vliegen of de traumaheli die hier regelmatig boven ons huis hangt ;) (wonen vlakbij een ZKH).
    Ik zou het ook even navragen bij de HA, waarschijnlijk is het niks (kan inderdaad van vermoeidheid zijn), ben je weer gerustgesteld. ;)

Liefs Huismus

10. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83

Hier dacht ik ook aan. Zou gewoon even overleggen met je huisarts. Misschien is het niks maar dan ben je toch even gerustgesteld.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Gewoon even overleggen met je HA. Misschien geeft het een lekker gevoel bij je kindje om te draaien met zijn ogen en is het dus niks. Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn... Heeft hij koorts, verliest hij het bewustzijn, reageert hij op prikkels, heeft hij er last van, veel temperatuurwisselingen, wanneer heeft hij het, kan je het "uitlokken" door vb met licht te knipperen? Dat is dan passend bij abscenses een "milde" vorm van epilepsie. (Ik wil je niet bang maken hoor, maar het is wel goed om even met je HA dit te bespreken!)

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Merijn, logisch dat je jezelf druk maakt.. Zou ik ook doen! Echter denk ik, naar aanleiding van je verhaal, dat hij het gewoon doet omdat hij het leuk vindt... Aangezien hij verder nergens last van heeft toch?

13. Ik hoop dat je je niet teveel zorgen maakt! Ik denk dat ik ook de huisarts zou bellen, al is het alleen maar om je gerust te stellen. Zou me idd ook goed kunnen voorstellen dat het door vermoeidheid komt!

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ machtelt: mijn zoontje heeft nergens van de dingen die jij opnoemt last. Daarom zocht ik er zelf in eerste instantie niets achter.

@ lovelyDK: dat was inderdaad precies wat ik in eerste instantie ook dacht :)

Bedankt voor de reacties dames! Ik ga maandag voor de zekerheid even de huisarts bellen. Als hij ook denkt dat het niets is, dan weet ik dat in ieder geval :) Het enige waar ik via google op terecht kwam was inderdaad epilepsie, maar ik herken verder geen symptomen bij hem.

15. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,074
    0
    0
    renkum
    ja je weet maar nooit

een kennis van mij en daar het dochtertje van is bijna 1 en deed dat ook ze zijn vervolgens naar de oogarts gestuurd en nu blijkt dat ze het syndroom van brown heeft dat is een afwijking aan de ogen nu moet een brilletje omdat ze bijna niets ziet maar de kans is er ook dat ze er overheengroeit na een paar jaar

16. Tese

Tese Niet meer actief

Ik dacht ook meteen aan epilepsie. Er bestaan idd vormen waarbij je niets aan diegene merkt, zoals bij Tobe. Ik zou voor de zekerheid even naar de HA gaan. Maar ik geloof ook dat dit niet schadelijk is!!

17. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Mijn stiefzoon deed dat als hij z'n zin niet kreeg... ;) En dat kon om de gekste dingen zijn, soms hadden we niet eens echt door dat hij iets wilde of niet wilde.. En als hij moe was deed hij 't ook... Hij groeide er vanzelf overheen...

Maar als je je zorgen maakt, wat hier natuurlijk al vaak genoeg gezegd is: gewoon naar je HA gaan!!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, zoals je zelf al zei: in het ergste geval is dit een lichte vorm van epilepsie. Maar zou ook totaal onschuldig kunnen zijn, dus gewoon de huisarts even bellen hierover, dan weet je het straks maar :)

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

heey dit komt mij erg bekend voor. maddox deed dat ook..hij was toen wel een stuk jonger (pas geboren) maar hij draaide ook heel eng weg met zn ogen. toen moesten we van de v.kundige naar de huisarts om het even te laten checken. zij dachten dat er mischien teveel druk op de hersens zat maar na echos en onderzoeken bleek dat niet zo te zijn en was alles normaal. bij 2 maanden deed hij het niet meer.

20. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    #20 hanna76, Feb 7, 2010
    Last edited: Feb 7, 2010
    Hallo,

Ons zoontje (13 mnd) doet dat ook: zo nu en dan met z'n oogjes draaien. Ik houd het wel in de gaten, maar volgens mij doet hij het nog steeds alleen als hij of ergens van onder de indruk is. Als ik bijv. eens flink op hem mopper. Of als hij beetje aandacht zit te zoeken. Of als hij verlegen is.

Maar wat ik al zei: ik houd het wel in de gaten. Want er zit wel epilepsie in de familie. Dus als hij afwezig gaat zitten doen....
    Maar toch denk ik dat dit gedraai met de ogen bij ons zoontje onschuldig is. Want hij kijkt er dan ook altijd zo sneaky bij. Beetje stiekem lachen enzo.

Share This Page