kruipen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cindypascal, Mar 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cindypascal

cindypascal Actief lid

Sep 26, 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    rowin probeert al geruime tijd te kruipen, maar het lukt nog steeds niet.
    hij gaat een klein stukje achteruit en verder draait hij rondjes.
    hij kan er echt boos om worden.
    hebben jullie een idee hoe en of ik hem kan helpen?
    hoe hebben jullie dat gedaan?

groetjes cindy

2. Niet meer actief

hier hebben we het regelmatig voor gedaan :D en toen na ongeveer 2 weken "tijgeren" had hij het ineens door..(was met 7 1/2 maand)

3. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    bij brandon hebben het ook voor gedaan en zelf fysio die al bij ons kwam heeft geholpen maar nee hoor wilde niks en ineens met 11 maanden kroop hij en gelijk goed en snel

4. cindypascal

cindypascal Actief lid

Sep 26, 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    hihi als ik hier voordoe ligt hij alleen maar te lachen maar nadoen ho maar.

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Britt heb ik gewoon lekker aan laten modderen.
    Eerst was het tijgeren in dr achteruit .. toen rondjes draaien en opeens had ze het kruipen door.

6. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Zou het hem gewoon lekker op zijn eigen tempo laten doen, 8 maanden is toch nog niet zo oud! Het komt vanzelf wel hoor, je moet niet alles gaan forceren, als hij er rijp voor is gaat hij het uitzichzelf doen! Das net als lopen, het komt als het komt!

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    En sommige kinderen kruipen nooit! Die gaan gelijk over in het lopen.

8. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

ja dat klopt sommige kinderen doen dat nooit!
    civan die tijgert meestal en dan gaat hij soms weer opeens een stuk op zijn knieen maar tijgeren doet hij het liefst...

9. lies32

lies32 Bekend lid

Jan 26, 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    het schijnt voor de ontwikkeling van een kind wel heel belangrijk te zijn om eersts te kruipen en dan pas te lopen. Iets met de coordinatie, maar het fijne weet ik er niet meer van.

10. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Dat klopt idd, heb ik ook gehoord, je hebt nu zelfs een soort therapie voor baby's die niet willen kruipen, zodat ze het daar kunnen leren! Dus het is wel belangrijk voor de ontwikkeling van een kind dat ie sowieso gaat kruipen! Maar daar zou ik me als ik jou was nu niet druk om maken hoor!

11. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ach, daar geloof ik niet echt in, hoor....

12. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik wel ;) !

13. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Lekker laten doen! Komt vanzelf goed met dat kruipen ;)

14. sim

sim Niet meer actief

ik ook niet, mijn dochter heeft nooit gekropen, ze was een kontjewipper, en ze kan zich nu heel goed coördineren 8)

15. clarike

clarike Actief lid

Mar 22, 2006
    455
    0
    0
    door te kruipen worden er belangrijke verbindingen tussen de linker en de rechter hersenhelft gelegd. Deze ondersteunen bijvoorbeeld ook het leesproces, waarbij je beide helften nodig hebt. Kinderen met dyslexie blijken vaak niet te hebben gekropen, dit ben ik in de praktijk al vaak tegengekomen. Overigens kun je natuurlijk niet andersom redeneren, een kind wat niet kruipt hoeft natuurlijk helemaal geen dyslexie te hebben!

16. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee ging tijgeren met 9 maanden... Ze trok zich op en liep rondjes in de box met 8 maanden, eerder dan het tijgeren dus. Wij dachten dat ze meteen zou overgaan op lopen en het kruipen zou overslaan, maar nee hoor... Met 1 jaar en 4 dagen ging opeens dat kontje in de lucht en kroop ze zo weg...
    Nu loopt ze sinds gisteren, terwijl we dachten dat ze eerder zou lopen. Zo zie je maar, kinderen zijn niet zo voorspelbaar :)

Share This Page