Ervaring osteopaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Zijn er hier ouders die ervaring hebben met een osteopaat?
    Ik zal mijn situatie even uitleggen.
    Mijn dochter van 8 weken heeft veel last van een verborgen reflux. Sinds vorige week krijgen we van de huisarts zantac en is ons als advies gegeven om de voeding te verdikken met Nutriton (johannesbroodpitmeel). De nutriton hielp goed bij haar. Tot afgelopen zondagavond.. we zijn weer bij het begin.. veel huilen na de fles en haar vaak horen slikken.. ze is nu ook onrustig tijdens de fles.. ook heel vaak de hik..
    Nu heb ik vanochtend naar de huisarts gebeld voor een doorverwijzing naar de kinderarts. Dit is gelukt alleen moeten we nu nog wachten op de doorverwijzing.. binnen een week krijg ik te horen wanneer we kunnen komen.. en het is afhankelijk van de wachtlijst hoelang het nog gaat duren.. hier schrok ik erg van.. want wie weet hoelang ze nog moet wachten:(
    Ik heb wel eens gelezen dat er mensen met hun baby naar een osteopaat zijn gegaan.. hoe zijn jullie hier gekomen? Gaat dit via een doorverwijzing van de huisarts? Of hebben jullie gewoon zelf actie ondernomen?
    En hoe zijn de ervaringen? Zou dit voor een verborgen reflux kunnen helpen?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou je huisarts terugbellen en zeggen dat je zolang niet kan wachten. Wij kregen bij de huisarts zantax voorgeschreven (als je dat krijgt zorg dan dat je de alcoholkvrije variant krijgt).

Wij zijn ook bij een osteopaat geweest, maar die kon niets voor ons betekenen: hij vond geen osteopatische oorzaken voor de reflux.

Inmiddels zijn we van de medicatie af en het gaat heel erg goed.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ben bij een osteopaat geweest met mijn zoontje voor darmkrampen en een lichte voorkeurshouding. 2 behandelingen gehad en dat heeft erg goed geholpen.
    Ik ben vroeger zelf bij deze osteopaat geweest voor darmklachten en mijn moeder gaat er naar toe voor rugklachten. Ik had dus al goede ervaringen met deze man.

Ik zou sowieso wat meer druk zetten op de afspraak met de KA. Maar ondertussen naar een osteopaat gaan kan geen kwaad. Je hebt geen doorverwijzing nodig en vaak wordt het wel vergoed (kijk even in je polis)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij zijn met Thirza destijds geweest voor kiss-syndroom en heel veel spugen. Dat spugen was direct over na de eerste behandeling, had hier alles te maken met klemzittende nekwerveltjes en daardoor een maagzenuw die geblokkeerd werd. Met nog 3 behandelingen was ook het kiss-syndroom verholpen en ging ze vrij normaal slapen.
    Je kunt daar gewoon zelf naar toe, geen verwijzing nodig. Een geregistreerde kun je hier vinden: NVO Osteopathie: Nederlandse Vereniging voor Osteopathie
    Afhankelijk van je verzekering en je pakket, wordt het (deels) vergoed.

Dat vaak de hik hebben, zou ook kunnen wijzen op een KMA. Dus misschien is het verstandig om dieetvoeding te proberen? Eens kijken wat pepti doet?

Edit: dat huilen is misschien ook van krampjes? Kan ze goed boeren? Zoniet, dan eens zien wat infacol kan doen: daarmee wordt de lucht geclusterd, zodat ze het beter uit kan boeren en het niet mee naar binnen gaat het darmkanaal in, waar het dan krampen veroorzaakt.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mijn dochter had ook reflux (zo te zien wel in een mildere vorm..) en erg weinig rust in haar lijfje. Snachts sliep ze fantastisch maar overdag was het drama en veel huilen helaas.

We hebben 3 bezoeken bij de osteopaat gehad en daarbij tegelijk gaan bakeren (puck a baby), ritme en regelmaat toepassen (daarvoor borstvoeding op verzoek maar dit werkte averechts) en het ging echt beduidend beter! Wat dus de omslag gegeven heeft geen idee maar als het een volgende keer nodig is ga ik zeker weer naar een osteopaat!

6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ik ben er toch achteraan gegaan dat we zo snel mogelijk kunnen komen bij de kinderarts! We kunnen a.s. donderdag al komen!:)
    Ik ga eerst maar eens kijken wat daar uit komt.. dan kan ik altijd nog beslissen om naar een osteopaat te gaan.
    zomaar over stappen op voeding wil ik niet zomaar doen omdat we al 2 keer gewisseld hebben en daar werd ze erg onrustig van.. we geven nu hypo allergeen..

Hopelijk vinden ze in het ziekenhuis wat het is en krijgen we gelijk de goede medicatie die ook helpt:)

7. raspberry

Eerder gaf je standaard? Want dan heeft hypo-allergeen al geen enkele zin meer he? :(
    Kinderartsen zijn zeer regelmatig absoluut niet gecharmeerd van osteopaten en manueel therapeuten en zullen je eerder medicatie voorschrijven. Ik probeer zelf liever eerst een behandeling waarbij geen chemische zooi te pas komt: als dat dan niet helpt, kun je altijd nog naar medicatie grijpen.
    Succes iig!

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    precies, ik zou ook eerst osteopaat proberen.

Wij zijn met haar als baby bij een osteopaat geweest ivm kiss en eczeem. Nu gaan we weer ivm chronische oorproblemen en slecht slapen..

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Mee eens ga eerst naar een osteopaat voordat je allerlei medicatie gaat gebruiken.....

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113

Ja eerst gaven we standaard.. toen is ze opgenomen in het ziekenhuis en gingen ze gelijk over op hypo-allergeen.. omdat mijn vriend bronchitis heeft.. ik zal eerst eens kijken wat ze in het ziekenhuis zeggen dan kan ik altijd nog beslissen of ik eerst naar een osteopaat ga!

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier ranitidine drank ( alcoholvrije zantac met een betere smaak, geen munt) en osteopaat. Dochter heeft nergens meer last van gehad, nu gaat ze nog 1 keer in de maand naar de osteopaat omdat ze daar gewoon van geniet :)

12. raspberry

Wat raar! Want juist in het ziekenhuis zouden ze toch moeten weten dat hypo-allergeen helemaal geen nut meer heeft als je eenmaal standaard hebt gebruikt. Mocht er namelijk allergiegevoeligheid spelen, dan is die al uitgelokt door de standaard en voorkom je dat dus niet meer, wat juist het doel is als je met hypo-allergeen start.
    Als je eenmaal een allergische reactie hebt gehad met de standaard, wordt de allergische reactie ook uitgelokt door de hypo-allergeen, omdat daarin de koemelkeiwitten nog te groot zijn om die allergische reactie te omzeilen. Daarvoor heb je dan echt een voeding als pepti minimaal dus nodig... :(

Het klopt wel dat bij bronchitis bij een van de ouders, dat reden is om met hypo-allergeen te starten, zodat je dus idd een allergische reactie kunt voorkomen. Dat heeft je kraamhulp dus niet verteld? Heel erg slordig!

13. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Oh raar inderdaad dat hebben ze helemaal niet gezegd! Zal er donderdag is over beginnen, kijken wat ze zeggen.. dan zal ik ook eens overleggen of het slim is om over te stappen op die pepti..

Ja kraamhulp heeft het wel gezegd bij de intake maar ik wis niet dat als je eenmaal met standaard begin dat die hypo-allergeen niet meer helpt tegen allergieën:(

14. raspberry

Ja, dat weten de meeste mensen dus niet en heel veel mensen denken dat hypo-allergeen dus een soort van dieetvoeding is. Dat is het dus niet. In de hypo-allergene voeding zijn de ketens van koemelkeiwitten gewoon in grote stukken gehakt, terwijl ze in de standaard gewoon heel gelaten zijn. Die grote gehakte stukken, kunnen bij een gevoeligheid voor allergie dus voorkomen dat er een allergische reactie optreedt, maar als eenmaal dus die reactie geweest is, doet het geen klap meer :(

Bij je volgende kindje dus direct starten met hypo-allergeen! :)

15. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik zou overigens geen infacol gebruiken, ontlasting werd er compacter door waardoor poepen moeilijk ging en hij kreeg er het zuur van ( niet echt lekker voor reflux kindjes..)
    Ik ga As vrijdag naar de osteopaat en heb donderdag een afspraak bij de ka. Ik zou zeker aandringen bij je ha of het sneller kan hoor. Zielig hè als je kleintje zo ' n pijn heeft :(

16. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier een mannetje met reflux en wij zijn eerst bij de osteopaat geweest voor we met medicatie zijn gestart. De eerste keer knapte hij heel erg op en is hij een week lang heel goed geweest, daarna gingen we weer heen en toen ging het helaas weer mis.
    Ongeveer 2 weken geleden heeft onze ha in overleg met de kinderarts motillium voorgeschreven en dit werkt erg goed, de maagzuurremmers konden er ook nog bij maar is gelukkig niet nodig.
    Overigens zijn wij ook overgestapt op pepti omdat hij hele erge krampjes had, dit gaat ook heel erg goed nu. Door de geknipte eiwitten hebben de darmpjes het wat makkelijker en daarom knappen ook veel kindjes hiervan op volgens onze ha.

17. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Je kunt gewoon op eigen initiatief naar een osteopaat. Hier ook goede ervaringen mee. 3 jaar geleden met miijn zoontje die toen 3 maandjes was (voorkeurshouding, bleek spiertje in de nek te zijn die dwars zat) als nu met mijn dochter (pdd-nos, heb ander kind gekregen). Laat je voorlichten over naar wie je moet gaan, wij zijn bij de onze terecht gekomen na verwijzing door Sophia kinderziekenhuis.
    Succes

18. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook met mijn jongste bij de osteopaat geweest vanwege reflux en darmkrampjes,het heeft zeker wel geholpen maar de onrust bleef, hij kreeg eerst zantac maar na een aantal weken begon hij bloed op te geven en is toen overgegaan op nexium, hij heeft ook KMA en na de provocatie test over gegaan op neocate en zo zijn de laatste klachten ook verdwenen..succes bij de ka! Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden!

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wij zijn bij een Manueel therapeut geweest, haar reflux/voorkeurshouding/overstrekken/ontwikkelingsachterstand/huilen (veel :() werd veroorzaakt door KISS.

Na 3 behandelingen (met resultaat) zijn we overgestapt naar de kinderfysio. Helaas was hier ook medicatie nodig, Zantac werkte niet, Nexium bleek een een wondermiddel!

Deel Deze Pagina