Bijten jullie baby's je ook zo vaak? We vragen ons soms af of het normaal Is en hoelang ze dat blijven doen? hij bijt ons vaak in de handen/vingers, maar soms ook ineens als hij dicht bij ons gezicht is in onze neuzen! Rand van z'n ledikantje is hij nu ook op aan het knagen, er zitten al plekjes zonder verf.. ! Hij is nu overigens 10,5 maand
Misschien toch iets vaker eten geven? Grapje hoor. Ik zou het je niet kunnen zeggen, die van mij sabbelt alleen nog maar.
Mijn zoontje proeft alles (13 mnd) maar echt bijten doet hij niet.... Ja in zn eten en als ik mn vinger in zn mond steek. Hij sabbelt en kauwt wel eens wat op zn speelgoed, bedoel je dat of echt bewust bijten? Ik weet wel dat dat alles in de mond stoppen tot ongeveer 1,5 jaar is. Maar mijn dochter van 3,5 moet ik ook wel eens corrigeren daarop hoor, vanmorgen zat ze nog lekker te sabbelen op haar viltstiftdoppen...hm doe maar niet...
Nee mijn zoontje bijt eigenlijk nooit.. Wel trekt hij overal aan als ie in de draagdoek zit op m'n rug vindt hij het leuk om aan m'n haren te trekken Of als je hem gewoon draagt dan is m'n neus ook een leuk uitsteeksel om vast te pakken. Ik blijf steeds maar zeggen dat dat hij me pijn doet en dat het daarom niet mag. Een keer zal ie het doorkrijgen
Ja hier ook. Als we hem laten gaan dan bijt hij in ons neus, trekt aan onze haren en knijpt in je gezicht. We proberen het hem af te leren door meteen los te trekken en nee zeggen. Want hij doet het op de crèche ook bij andere kindjes (die hij lief vindt) Hij wil volgens mij gewoon knuffelen maar weet niet goed hoe. Het lukt steeds beter, hij slaat nu soms z'n armpjes om me heen.
Ja dat is hier ook, in onze gezichten knijpen, haren trekken en dus overal waar hij kan Bijten haha volgens mij doet hij dat ook omdat hij wil knuffelen en spelen want hij kijkt er dan ook echt zo bij.. soms trekt hij zich bijvoorbeeld ook aan m'n benen op en bijt dan al trekkend aan een stuk stof van m'n broek of trui! Wij corrigeren hem ook steeds maar hij vindt t bijten blijkbaar belangrijker ..! Misschien heeft t gewoon nog met ontdekken te maken of de nieuwe tandjes uitproberen..!
Dat deed mijn oudste ook. Hele boxrand kapot gebeten zelfs. In al zijn speelgoed stonden kleine tandjes. Ook ons en anderen beet hij, echt uit liefde. Ging vanzelf over. Heeft ook nooit uit boosheid gebeten. Kauwt nog wel steeds graag op dingen en eet bvb stiekem nog wel soms een hap klei 😏
Hier ook allemaal plekjes op de rand van de box en ledikant. Hier dat afgeleerd door streng nee te zeggen en haar weghalen als ze het bleef doen. Het heeft ons wat huilbuien gekost maar... Nu doet ze dat niet meer. Ze bijt ons nog wel eens in het gezicht (kusjes geven en dan ineens *hap*). Hier reageren we dan streng op. Zeggen duidelijk dat het niet mag, dat het pijn doet bij papa of mama. Ik gaf trouwens wel een alternatief om op te bijten. Nee, bijten op de box rand mag niet, hier heb je een bijtring.
Die van ons kan er ook wat van. Niet alleen omdat hij het leuk vindt maar ook wanneer hij boos is wanneer wij bijvoorbeeld de afstandsbediening terugpakken. Ik zet hem dan vaak even opzij....beetje afstand. Straffen kan nog niet, maar dit kan echt niet.
Bij het door komen van de tandjes beet hij veel in zijn bedje.de bedrand heeft hele mooie afdrukken. Bij frustratie beet hij ons ook een duidelijke nee en niet meer bij ons zitten. Niet roepen of heel boos zijn dat geeft extra aandacht, maar wel duidelijk zijn
Proberen om te buigen naar ander gedrag. We leren onze dochter nu 'luchtkusjes' te geven. Als ze bijt zeg ik haar dat ze mij pijn doet en zeg ik dat ze kusjes moet geven als ze mij lief vindt en doe het voor. Vergis je niet wat ze allemaal al begrijpen hoor! Ze kunnen echt al goed verbanden leggen (onze dochter zegt al een paar woordjes, als waf en mauw, dus is duidelijk te merken. Als jij zegt dat bijten niet lief is en laat zien wat wel lief is, zal hij dat na een paar keer gaan begrijpen. Als er tandjes doorkomen, krijgt onze dochter gelbijtbeesten van kruidvat/prenatal om haar bijtbehoefte op te botvieren. Ook haar knuffels moeten er inmiddels aan geloven.
Hier werken bijtringen etc niet helaas! Ook bij pijn aan de tandjes wilde hij er niks van weten! Toen hij wat kleiner was vond hij het wel leuk om op te knabbelen maar nu is t gewoon niet boeiend meer voor hem ik hoop dat t gauw over gaat maar corrigeren blijven we iig doen
Dl beet nooit als baby, dat begon pas rond 1 jaar denk ik. Ze is nu 2 en doet het zelden meer, ze probeert nu meer mijn haar af te breken.
Die van ons is 14 mnd en bijt je soms nog wel eens in je blote voet, gewoon voor de grap zo lijkt het. Ik neem aan dat het wel eens ophoud
Hier ook een hap-knuffelaar van 11 maanden. Hij wil duidelijk graag knuffelen en terugkussen maar weet niet hoe. Dat proberen we dan uit te leggen en aan te leren. Van de week hapte hij ook een keer in de bank bij frustratie maar dan begrens ik m gelijk. En zet ik m weg. Bij mislukte knuffelpoging zet ik m niet weg, ik wil m in z'n affectie poging niet afwijzen!
Hier ook van het hap-knuffelen! Ze pakt je ook heeeeel stevig beet en dan lekker happen 😂 Gelukkig niet vaak met tandjes, dan roepen we heel hard au! In de hoop dat ze dat snel gaat snappen, want dat hap-knuffelen is super schattig
Hier ook wel eens flink gebeten. Ook in mn gezicht. Het hing bij mijn zoontje wel altijd samen met doorkomen van tanden en kiezen
Het is ook vooral in onze kleren bijten enzo. Dan komt ie bijvoorbeeld bij je benen staan als je op de bank zit, pakt je ergens vast aan je broek en hup daar buigt hij dan weer met z'n tandjes richting de broek en bijt en trekt er dan aan en herhaalt het. Nee zeggen, weg houden, au zeggen en uitleggen.. Het lijkt allemaal niets te helpen! weet niet precies waarom hij het doet ook.