Hoi dames, Even een vraagje. Onze dame is druk bezig met oefenen voor kruipen... We zitten dus al in onze woonkamer rond te kijken wat we veiliger kunnen maken. Nu hebben wij een bureau met computer er staan en dus allemaal draden enzo... En wij zijn bang dat ze daar aan gaat trekken etc.. ( ook als ze in een kabelgoot zitten) nu zoeken we dus naar een oplossing. We zaten te denken aan een computer kast maar mijn vriend is erg lang dus het moet dan wel 1 zijn met ruimte.. En indien wij twee beeldschermen hebben moet dat ook passen haha... Heeft iemand tips / ideeën ? Bedankt
Wij hadden hetzelfde - en ja, ze gaan er aan trekken en aan hangen. Wij hebben de computer achter de monitor gezet met alle draden op het bureau. Het staat voller/rommeliger, maar ja, het is niet anders. Totdat wij hem geleerd hebben dat dat niet kan/mag en niet interessant is, blijft het zo staan.
Er zullen altijd dingen overblijven waar je kindje bij kan komen wat niet mag. Bij mij thuis: - prullenbak omver trekken - boeken uit de boekenkast halen (ze kan bij de onderste 3 planken) - op de tv slaan - bakje met prulletjes op de salontafel wat mijn spullen zijn Dochter kon staan bij 10 maanden en met 14 maanden begreep ze wat niet mocht. Ze doet de dingen die niet mogen eigenlijk nooit meer. Dus ik heb 4 maanden consequent moeten zijn. Ik zou dus gewoon de kabels in een kabelgoot of tie-wrap wel netjes bij elkaar houden, maar gewoon duidelijk zijn dat dat niet mag totdat je kindje het snapt. Net als stopcontacten.
Er gaan altijd dingen zijn waar ze niet aan mag komen. Wij hebben hier geopteerd voor het afleren ipv vermijden. Dat lukt, als je maar veel geduld hebt. Je plukt er dan bij andere zaken ook wel de vruchten van.
gewoon afleren. hier probeert ze ook steeds aan het snoer van de laptop te trekken. dan is het even een UH, of NEE en ik zet haar ergens anders neer met een speeltje. ze moeten gewoon leren dat ze er met hun vingers vanaf blijven.
Wij hebben hetzelfde. Twee laptops met stroomkabels van tafel naar muur. Wij hebben gewoon goed opgelet en de kinderen uit die 'hoek' van de kamer gehouden. Aan die kant mochten ze niet om de tafel heen kruipen/lopen. Ze werden meteen aangesproken als ze een snoer wilden pakken. Heeft goed gewerkt. Nog nooit een laptop op de grond getrokken of zo.
Afleren inderdaad. Wij hebben ook een desktop computer in de huiskamer staan. Ik zei een paar keer boos Nee! Wanneer mijn zoon in buurt kwam en hij zit er nu nooit aan. Net als met de vuilnisbak.
Hoi Cooks, Zorg in elk geval dat jullie de stopcontacten beveiligen op plaatsen waar je kleintje vaak komt én makkelijk bij kan. Dat kun je op verschillende manieren doen (allemaal te koop bij doe-het-zelfzaken): - Met afdekplaatjes, die je op het stopcontact vast plakt of klemt. Hou er bij aanschaf rekening mee of het plaatje bedoeld is voor geaarde of ongeaarde stopcontacten. Afdekplaatjes zijn trouwens niet geschikt voor stopcontacten waarop zware apparaten, boven de 1000 Watt (meestal de wasmachine of -droger) worden gebruikt. Bij zware belasting kan het stopcontact en daardoor het plaatje heet worden en eventueel smelten. - Met losse pluggen die je in het stopcontact plaatst. De pluggen kunnen met de nagel eruit gehaald worden of met behulp van de bijgeleverde zuignap of 'sleuteltje'. Je moet dus telkens na gebruik van het stopcontact de plug er weer in stoppen. De kans dat je dit een keer vergeet, is niet denkbeeldig. Daarom is deze manier van beveiligen met name geschikt voor stopcontacten die niet vaak worden gebruikt. Sommige losse pluggen zijn bovendien gemakkelijk door kinderen te verwijderen. - Kinderveilige wandcontactdozen zijn de meest dure, maar ook de meest ideale manier van beveiligen. Hierbij worden de openingen afgedekt door pennen die alleen maar wijken als op beide openingen tegelijk druk wordt uitgeoefend. Koop een kinderveilige wandcontactdoos met KEMA-keur. Dat garandeert elektrische veiligheid. Groet, Angela VeiligheidNL
Oh, weet niet of het bij jullie een optie is, maar ik liet de kids nooit alleen in de huiskamer. Als ik naar de wc ging, liet ik de deuren van de wc en de huiskamer open. Ik kon ze niet de hele tijd zien, maar ik zou ze zien als ze van hun deel van de woonkamer naar de hoek met de laptops zouden gaan (of richting de keuken).