Wij doen zelf onze schoenen uit, maar dat ga ik niet van mijn visite verwachten. Ik trek mijn schoenen ook niet uit als ik ergens op visite ben, tenzij het me expliciet wordt gevraagd.
sommige bacterien hebben ze nodig hoor.. anders hebben ze helemaal geen weerstand als ze ouder zijn.. hetzelfde is monoreflex bij beebies.. ze willen alles in hun mond doen.. als je elke keer meteen op vliegt voor dat het het mondje heeft geraakt. hebben ze later totaal geen weerstand.. schoenen uit ik ozu niet weten waarom kleertjes kunnen zo in het wasmachine.. en handjes zijn ervoor om gewassen te worden.. ik vind het soms een klein beetje overdreven hoor hoe sommige vrouwen het doen... ik wil jullie totaal niet aanvallen,maar het kan echt geen kwaad hoor.. je kan dan beter zeggen schoenen uit want ik wil niet het gevoel krijgen dat ik net voor niks heb gedweild(als er iemand met natte schoenen of moddervoeten naar binnenkomt).... komt helemaal goed met die beebies van jullie
Mijn man doet zijn vieze werkschoenen wel uit, maar als we gewoon naar buiten zijn geweest en de schoenen zijn nog redelijk schoon dan loop ik ermee naar binnen hoor. De hond weigert ook zijn pootjes af te doen als hij binnenkomt Inderdaad alleen als ik net gedweild heb word ik heel link van vieze voetstappen, maar dat heeft dus meer met mijn luiheid te maken dan met evt. bacteriën
Babyhope, Het heeft niet perse iets met de hygiene van mijn dochter te maken bij ons thuis, maar meer dat schoenen gewoon voor buiten op straat zijn en niet voor binnen. Vind het geen fris idee dat hier iemand met zijn schoenen binnenloopt en daarna ik of mijn dochter met mijn blote voeten vanuit de douche eroverheen of met schone sokken. Daarbij hebben we een groot tapijt welke ik echt niet verpest wil hebben. Verder mag ze best buiten in het zand spelen of hutten bouwen, heb ik zelf ook vaak genoeg gedaan.. maar thuis wil ik het gewoon schoon hebben.
ja dat zei ik toch ook.. als je het voor je huis doet ok.. maar voor je beebje nee hoor.. dat hoeft niet.. in de oorlog waren er wel ergere dingen (lijken en weet ik veel wat en de kinderen lagen er gewoon bij .. dat was mijn bedoeling
Sommige voeten zijn viezer dan de schoenzolen en de poten van de hond... Ik maak me er niet zo druk om. Er wordt overal aangegeven dat kinderen veel vaker ziek en allergisch zijn dan vroeger door de overdreven hygiëne van tegenwoordig. Dus van mij mag ze best wat bacteriën oplikken hoor
Klopt! Ik swiffer ook regelmatig hoor, ideaal zo'n ding. Maar sommige dingen krijg je niet weggeswifferd (is dit een woord?). Zoals die modder en sneeuw zooi die ik laatst dus 2x op 1 dag op mijn vloer had liggen. Evenals de fruithapjes van mijn zoontje als hij weer eens pffffrrrtt doet...
hier ook hoor..schoenen uit in huis! maar dat was al voordat maddox geboren werd. ik vind het gewoon vies! thuis loop ik altijd op blote voeten of sokken en iid de gedachten dat je dan met je vieze straatschoenen in huis loopt gaat mij te ver. nu al helemaal met kruipende maddox erbij! ik ben het met je eens. schoenen uit in huis
Hier gaan ook altijd schoenen uit bij binnenkomst. Visite hoeft het van mij niet perse, maar wij wel. Niet zozeer voor de kinderen, wij deden het altijd al. Ten eerste omdat ik het gewoonweg vies vind. Twn tweede is het helemaal niet goed voor je om maar constant schoenen aan te hebben. Je zit binnen toch ook niet met je jas aan? Als mijn kids straks hun voeten op de grond zetten ga ik ze ook niet meteen in schoenen hijsen, ze leren maar lopen op blote voeten (of met sokken aan), dat is veel gezonder (EN beter voor de weerstand!)
Wij doen onze schoenen uit en visite ook. Vind ik een rare Nederlandse gewoonte, met je schoenen aan in huis lopen.
wij doen onze schoenen ook uit en mijn familie ook alleen vrienden en familie van mijn man niet en ik heb in het verleden dit wel gevraagd maar erg veel commentaar op gehad, dus ik laat het maar zo en zo vaak krijgen we niet visite dus loopt wel los. alleen naar boven gaat niemand met de schoenen aan, ook geen visite.
Wij hebben meestal onze schoenen uit en dragen sloffen of slofsokken in huis... gewoon voor de lekker. Niemand hoeft van ons z'n schoenen uit te trekken. We hebben hier ook 2 katten rondlopen... en maken dus regelmatig schoon / stofzuigen
Er wordt wel geregeld gezegd 'het kan geen kwaad' maar ik vind het gewoon smerig. Tuurlijk zal ik het wel overleven als ik buiten de grond ga likken of poep en andere viezigheden op mijn handen ga smeren (even overdreven gezegd) maar het is gewoon vies! Hier ook verplicht schoenen uit. Nu ze lopen dweil ik niet elke dag, maar toen er nog gekropen werd, deed ik dat wel elke dag.
bij ons niet verlicht de schoenen uit, maar ons meisje kruipt nog niet, als ze kruipt gaat dat denk ik wel veranderen, alhoewel ze op het KDV ook allemaal over de grond kruipen en daar loopt iedereen in en uit met schoenen aan, thuis wil ik het wel invoeren straks
En dan gaan de schoenen uit........................en lopen we allemaal met onze zweetvoetjes over die zelfde vloer (als je die heb natuurlijk). Tenzij je pantoffels draagt dan is het anders, dan heb je daar ook weer geen last van.
Op het KDV bij ons moet je van die blauwe hoesjes over je schoenen. Vind ik niet meer dan normaal.... En als mensen het daar kunnen, waarom dan niet bij mij thuis? Wij hebben trouwens sloffen aan in huis en hebben voor de visite ook evt. sloffen liggen...
Ik heb geen zweetvoeten, mijn man ook niet en was mijn voeten meerdere keren per dag ivm mijn religie.
bij ons op het KDV loopt iedereen met de schoenen in en uit, alleen de kinderen moeten hun schoentjes uit maar wat heeft dat dan nog voor een zin denk ik dan? ook de leidsters hebben hun schoenen aan