kruipende baby en schoenen aan in huis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kimmetjuh1981, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier gewoon de schoenen aan hoor. We hebben een grote inloop map, dus even vegen en klaar.
    Nu kruipt de kleine niet meer, en met die sneeuw gingen onze schoenen ook gewoon uit hoor. Want heb geen zin om elke 5 min. te dweilen. Nu staat er wel een dweil in de gang die ik meteen even over de vieze plekken heen haal.

Maar goed, we hebben een hond en 3 katten.De katten komen niet buiten en ik veeg de hond zijn voetjes af met een doekje voordat hij naar binnen komt. Klinkt heel erg :p Maar hij baggert altijd door de modder heen en ik heb geen zin in modderpoten door mijn huis.

Maar ach, een beetje vuil op de vloer kan echt geen kwaad. Ze vallen niet ter plekke dood neer en het is goed voor de weerstand.
    Wij zijn tegenwoordig écht te schoon geworden, graag een beetje vunziger worden aub! :D

2. adi

adi Niet meer actief

Het hoeft inderdaad niet allemaal perfect schoon te zijn. Wij lopen niet in schoenen binnen, maar daartegen dwijl ik soms maar 1x per week. Als kindjes straks kruipen waarschijnlijk wel vaker, maar dat waarschijnlijk omdat ik geen zin heb om zelf over verdwaalde kruimels e.d. te lopen.

3. ik wil graag dat de schoenen altijd uitgaan, maar er zitten mensen bij *schud haar hoofd*
    ik heb ook een grote hond, maar die moet ook op de mat blijven hoor als het buiten nat is...dus dan vind ik dat mensen hun schoenen echt wel uit zouden kunnen doen

en wat betreft het kruipen van de baby
    gewoon de dagelijkse stofzuig en dweilbeurt zou voldoene hygiene moeten zijn ;)

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja... wij hebben zelf nooit schoenen aan in huis. mijn ma komt heel vaak ff binnen wippen dan houdt ze ze gewoon even aan ( mits het niet zeikt van de regen) komt ze langer doet ze ze uit. visite ga ik niet van verlangen dat die ze uit doen. als ze heel smerig zijn doen ze het hier uit zich zelf wel...

en de cv monteur schopt zijn slippers altijd zelf uit maar pas iemand van de gemeente moest even boven zijn ( en daar ligt vloerbedekking) meneer vroeg netjes of hij zijn schoenen uit moest doen. het was droog en zijn schoenen zagen er netjes uit. en hij zei voor de grap dat ie nog niet bij een boer die dag op het erf was geweest ( was er een van milieuzaken) nou hoppa lopen maar hoor. de kraamhulp en vk hadden hier ook hun schoenen aan toen ik beviel. ik stofzuig elke dag en dweil rm. en op strata ligt ook. spuug, schijt, zand en andere chemische vezels of met het blote oog niet ziende schadelijke zooi!
    tja je houdt het niet tegen hoor!

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet altijd nee maar ben wel van mening dat waar je het kunt tegenhouden dat doe ik dan ook hihi.
    Dweil en stofzuig bijvoorbeeld ook elke dag,moet ook wel met die hatelijk lichte laminaat maar ga niet een paar keer per dag dweilen omdat er met schoenen in huis gelopen word dus liever gewoon uit en is maar een kleine moeite ze uit te doen toch.

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dagelijks? Wow, dat ga ik echt de tijd niet voor hebben (of willen hebben!):$

PS: ben blij dat mijn moeder haar schoenen aanhoudt :D

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

je moet doen wat je prettig vindt hoor! ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin ook veel panischer was als nu maar heb het een beetje losgelaten!;) en tis wel zo als er hier iemand is geweest met shoes dat ik wel even zuig/ dweil voor plurk weer gaat kruipen;)

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oja mijn ma heeft soms ook van die heerlijk geurende voetjes hahaha
    :D

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Bij mij hoeven de schoenen echt niet uit. Ook niet toen mijn zoontje nog kroop. Nu speelt hij heel veel op de grond dus dat is eigenlijk hetzelfde. We lopen zelf wel vaak op blote voeten of sokken, maar dat is niet uithygienisch oogpunt.
    Ik vind het een beetje overdreven eerlijk gezegd.

11. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Een paar maanden geleden heeft Mischa ontdekt dat de zolen van de los liggende schoenen van papa (die toch netjes uitgetrokken waren ;)) erg lekker zijn om op te kauwen als je tandjes krijgt! :D

Natuurlijk heb ik die meteen afgepakt, maar je houdt het toch niet tegen hoor, en een beetje vies af en toe is alleen maar goed voor de weerstand.

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier blijven werkschoenen wel in de gang maar verder hoeven ze echt niet uit. Bij het kdv waar onze meid zit daar kom je als ouder ook gewoon de zaal binnen waar de kindjes rondkruipen en ook geen schoenen uit. Wel heb ik dan altijd mijn normale schoenen aan en niet mijn werkschoenen aangezien ik in de tuinbouw werk vind ik dat niet zo smakelijk (bestrijdingsmiddelen ed).

13. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hahahaha :D:D

14. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Wij doen altijd onze schoenen uit, maar eigenlijk niet zozeer voor Timo, maar meer uit gewoonte :). We hebben 2 katten dus genoeg viezigheid denk ik, haren en zo... we stofzuigen wel elke dag, maar vuil hou je niet tegen... goed voor de weerstand zou ik zeggen ;)

15. lvdm

lvdm Niet meer actief

Ik heb overigens sinds 2 weken wel een ideaal ding om de vloer ècht goed schoon te krijgen!! Een stoomreiniger en daarmee krijg je de vloer echt veel schoner dan met een normale dweil. Ik ben zo blij met dat ding! Had hem besteld omdat hier op een ander topic heel veel enthousiaste ervaringen ermee waren. Het is inderdaad een heel handig ding, je bent zo klaar en de vloer is tenminste echt schoon. Dat vind ik wel fijn nu dochterlief steeds vaker op de grond te vinden is.

Deel Deze Pagina