Vinden jullie dit hoofd heel plat van achter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door carpediem2010, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    De fysio is hier al een aantal keer geweest ivm afplatting achterhoofd.
    De laatste keer was het 103%, best wel flink.
    Nu ligt ze snachts ook in een zijslaper, en het lijkt me of het iets minder plat wordt.

Maar vinden julie dit hoofd er nu heel raar uitzien?

Bijgevoegde bestanden:

• hoofd.jpg
      hoofd.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,1 KB
      Weergaven:
      1.877
  2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Zo van de zijkant vind ik het persoonlijk nog wel meevallen, ik zie zowel boven als onder nog wel een kleine bolling, en als je nu al een zijslaper gebruikt + de oefeningen doet lijkt het me dat het alleen maar beter kan worden...
    Misschien moet je een foto van bovenaf maken, rechtop het bolletje, dan ziet het er misschien anders uit.

3. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    o ja dat zal ik nog doen. Ben zo bang voor een helm.
    Ze ligt nu snachts ook in de zijslaper, maar draait nog wel is terug op achterhoofd

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Heel eerlijk, als dit het is, en het wordt niet erger, dan zou ik persoonlijk niet voor een helm gaan...
    Het bolletje kan zich nog een hele tijd (her)vormen, zeker als ze straks gaat rollen, tijgeren en kruipen gaat de druk van het achterhoofd af, en ik vind het er bij haar nu niet heel afgeplat uitzien...
    Wel iets natuurlijk, maar niet extreem!

5. happymama

happymama Niet meer actief

zo moet je er eigenlijk niet opkijken maar van boven af toch ??

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    als je nu op 103% zit hoef je geen helm. die wordt pas vergoed boven de 104% , als ik het goed bedenk. onze meid heeft een helm en zit nu op 103,7 van 107% af. dus als het zou moeten heeft het wel effect hoor. en trouwens je kindje merkt er echt niks van hoor!!

en zoals je deze foto hebt genomen vind ik het heel erg meevallen. maar misschien dat het er van boven/ achter anders uitziet?

7. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ze slaapt nu, ik zal nog is een foto maken als ze wakker is.
    Dit is wel een beetje hoe het er vasn alle kanten uit ziet geloof ik.
    Het lijkt ook nu weer iets ronder te worden vind ik.
    Zo 107 dat was wel plat dan zeker?

Eva is wel al geboren met een beetje een punthoofd. Het wa snooit echt heel rond.

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik vind het echt reuze meevallen hoor!!
    Mijn zoontje had het op die leeftijd veeeeel erger en wij hebben voor hem vanaf 2 maanden ook een zijlegkussen gebruikt.

Hij is nu 10 maanden en heeft een bol koppie zonder therapie of helm of wat dan ook....;)
    Persoonlijk zou ik ook niet voor een helmpje gaan, het wordt alleen nog maar beter! :)

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zo vanaf de zijkant gezien vind ik het enorm meevallen. Je bent er op tijd bij en neemt maatregelen, dus komt vast goed. Heeft de fysio je niet gerustgesteld?

10. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    nou we waren al begonnen met zijligkussen, alleen snachts niet, en toen was het in 2 weken tijd van 101 naar 103% gegaan.

Toen 2 weken terug afgesproken van snachts ook in zijligger, maar ze draait zich dus af en toe toch terug.

Denk van de 24 uur ligt ze miss toch 4 of 5 uur nog opachterhoofd.

11. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Hier n jongetje wat van 109 naar 103 is zonder helm en zijslaper... Wel fysio en dus oefeningen, maar t kan allemaal nog zonder helm...

Succes

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn dochter van 4 had een schuine afplatting (ze overstrekte zich altijd, ook tijdens het slapen). Het is nooit opgemeten omdat we meteen met een zijligger begonnen zijn en zij moest ivm het overstrekken ook veel in de maxi-cosi zitten want dan kon ze zich niet overstrekken. Het is toen gelukkig heel snel weer goedgekomen. Met een jaar zag je er helemaal niets meer van.

Ik vind de afplatting erg meevallen. Ze heeft een bolling en ik denk bij veel op de buik liggen dat het ook wel beter wordt.

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier hetzelfde, maar zelfs nog zonder fysio. Wel veel draagdoek, scheelt ook veel druk op het hoofdje.

14. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Wij zijn van begin juni twee keer bij een osteopaat geweest en een paar keer bij fysio. Thuis heeft hij 2 weken dag en nacht in een zijligkussen gelegen, ook al draaide hij terug, zodra we dit zagen op de babyfoon (overdag) draaiden we hem meteen weer goed.

Dit heeft erin geresulteerd dat hij begin juni gemeten werd op 114% afplatting en vorige week woensdag op 102,9%.
    Fysio was zeer tevreden en we hoeven dus geen helpen (volgens mij moesten we onder de 106% zitten, daarboven zou het wel een helmpje zijn geworden).

Succes ermee!

15. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik ben echt even verbaasd na het lezen van dit topic!

Allereerst even reageren op vraag van TS: Ik vind de afplatting op de foto echt enorm meevallen! :)

Maar waar ik een beetje van opkijk zijn de percentages van de afplattingen.

Mijn dochtertje heeft een rechter zijkant afplatting van 104,8% maar na het bezoekje van de fysio gisteren verwachtte zij dat deze nu zeker onder de 104 zit.

Maar nu vond ze wel dat het achterhoofdje iets platter leek dan de vorige keer (ze heeft dit keer niet gemeten) en we moesten dus echt goed oppassen zei ze en haar echt veel op de buik blijven leggen of op haar niet afplat kant zeg maar. ;) We moesten ervoor zorgen dat het onder de 90% blijft en ze komt over 2 weken weer langs voor een nieuwe meting. Ik schrok hier een beetje van want ik zie zelf helemaal geen afplatting bij haar achterhoofd (wel aan die rechter kant, maar die is inmiddels al bijna niet meer zichtbaar).

De vorige keer was natuurlijk ook de afplatting van het achterhoofdje uitgerekend en dat kwam op 85,7% helemaal keurig dus.

Als ik dan hier afplatting van 104% lees dan zou ik toch denken dat mijn dochter met haar 85,7% helemaal geen afplatting heeft? ;) Zijkant wel, maar achter toch niet zo? Tenminste, het lijkt me stug dat we over die 90% uitkomen want ze ligt amper nog op haar achterhoofd (voornamelijk op haar buik of zij).

16. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Yummy eva haar afplatting was eerst aan de zijkant, haar achterhoofd was toen 86 %
    3 weken later was achterhoofd 101. Kan heel snel gaan dus.

17. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Er zijn 2 waardes die gemeten worden, ik kan niet helemaal goed uitleggen wat het verschil is. maar de ene is goed als die tussen 70 en 90% zit, en tussen 90 en 95% is de kans groot dat het zelf hersteld met de goede maatregelen, en wordt een helm dus ook niet vergoed, boven die 95 wel. de andere waarde moet onder de 104% zijn, en pas daarboven wordt een helm vergoed.

zo is het mij tenminste uitgelegd door de fysio en van de helmenmaker (?)

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ah, maar toch niet als ze amper op haar achterhoofd ligt? Ik was echt een beetje verbaasd dat haar achterhoofd platter leek (of ie dus daadwerkelijk platter is weten we niet) want we hebben haar sinds het vorige bezoekje van de fysio echt amper nog op haar rug laten liggen.
    Ze heeft ook geen voorkeurshouding meer, dus ze slaapt gewoon op haar buik en beweegt haar hoofdje netjes alle kanten op.

Nouja, we letter er in ieder geval nog extra op en we zullen het bij de volgende meting wel zien. :)
    Het enige lastige is dat ze zich vrij vaak weer omrolt als we haar op haar buik leggen dus dan blijven we bezig met draaien (en de grootste lol dat ze dan heeft :D).

19. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het echt meevallen! Mijn zoontje had 107% en is teruggegaan naar 103% Bij dit percentage krijg je geen helm!

20. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja klopt.

De zijkanten moeten boven de 104% zijn wil je vergoeding voor een helmpje krijgen en de achterkant is "goed" als het onder de 90% zit en wordt vanaf 95% vergoed geloof ik.

Overigens vertelde onze fysio dat het nut van de helmpjes helemaal nog niet bewezen is? Schedels vervormen namelijk ook uit zichzelf nog het eerste jaar dus het staat niet vast dat de afplatting niet weg gaat zonder helm.
    Zij adviseerde ook bij meisjes niet heel snel een helmpje als ze bijvoorbeeld nét een iets hoger percentage hadden, omdat je het echt amper (tot totaal niet) ziet.

Deel Deze Pagina