Kruippakjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marleennn, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleennn

Marleennn Nieuw lid

8 apr 2012
    2
    0
    0
    Hoi allemaal!

Wij zijn voorzichtig aan het kijken naar de mogelijkheden om ons assortiment wat verder uit te gaan breiden en hebben nu o.a. leuke merken gevonden voor kruippakjes en rompers. Nu is mijn vraag of die kruippakjes nog wel gedragen worden. Ik zie ze zelf de laatste tijd niet veel meer bij baby's en ook verschillende websites zijn vrij schaars met het aanbod hiervan.

Ben benieuwd hoe jullie aankijken tegen kruippakjes.

2. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een mama van een lange slanke vent. Ik vind die kruippakjes erg onhandig omdat hij of te ruim is en mijn vent er in zwemt, maar wel met zijn beentjes erin kan strekken. of hij valt leuk, maar is dan niet lang genoeg.

Een no-go wat mij betreft.

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    In de tijd dat mijn oudste werd geboren, 14 jaar geleden, waren er heel veel van dat soort pakjes te koop. Mijn jongste is 1,5 jaar en het is mij inderdaad opgevallen dat het qua dat soort pakjes een stuk minder is geworden. Ik had er voor mijn jongste dan ook maar 2. Maar dan wel zonder voetjes zeg maar, want die met voetjes zijn lastig, past meestal net niet goed.
    Een los truitje en broekje is eigenlijk makkelijker dus. En ook deze kan je in hele zachtjes stofjes kopen.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vond ze ook helemaal niet handig, ze zijn vaak veel te breed voor slanke kinderen en met voetjes eraan zijn ze snel te klein. Ook als ze een keer spugen of lekkage aan de onderkant hebben kun je je kindje meteen verkleden ipv een schoon truitje of broekje (hier kregen ze het vaak voor elkaar om een vieze broek te hebben en dan was de romper nog schoon ging er net langs).

Als je er graag wilt hebben: c&a en babywalz hebben een aardige collectie en ook bij de zeeman zie je ze vaak.

5. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Kruippakjes of jumpsuits?

Ik ben nl groot fan van jumpsuits (nu nog) Maar niet van die schattige snoezige effen pakken maar leuke stoere met gave printjes! Ben zelf fan van JNY design, maar ook maxomorra, Froy en Dind en Krutter vind ik leuke merken.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Jumpsuits zijn bij veel draagdoek mama's erg geliefd omdat het rugje dan altijd bedekt is! Maar dan wel de wat stoerdere, niet die suffe C&A en babywalz dingen.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vind boxpakjes/kruippakjes ideaal die eerste weken! Bij beide dochters vond ik het heerlijk: geen gedoe met sokjes, slofjes, geen omhoogkruipend truitje of raarzittende rand van het broekje. Nee: top!

Maar vanaf maatje 62/68 zitten sommige van dat soort pakken echt niet goed meer.. Of onze dochter had afwijkende maten dat kan natuurlijk ook ;) Gebruikte ze nog wel als pyjama'tje, maar gingen toen toch vrij snel over op pakken zonder voetjes voor een betere pasvorm.

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Mijn zoontje is nu 3 maanden, en de keren dat ie géen boxpakje aanhad zijn op een hand te tellen.
    Ik doe hem vrijwel altijd een boxpakje aan. Geen knellende banden of randen van het broekje of sokjes, heerlijk zacht materiaal, goede bewegingsvrijheid, nooit een koud ruggetje... ik beveel het je hartelijk aan!

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Pakjes met voeten eraan: Niet aan beginnen, drama. Past nooit goed. Gaan met hun voetjes trappelen en zitten met hun tenen in het knie gedeelte vast etc etc.

Pakjes zonder voetjes: Die zijn wel makkelijk. Al heb ik ze hier als pyama, en niet als kruippakje.

10. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik vind ze ook ideaal.. gewoon 1 of 2 kopen en uitproberen.

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik vind kruippakjes zo fijn! Je moet ze dan wel van een goed merk hebben zodat de voetjes goed blijven zitten en het juiste formaat heeft voor jou 'model' kindje als je snapt wat ik bedoel.
    Deze pakjes gaan niet omhoog zitten en liggen lekker door geen vouwen enzo. Als je goede hebt zijn deze juist heel fijn met verschonen door de sulletjes onder helemaal open te kunnen maken.

Ze zijn ook echt niet ouderwets

12. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Hier had mijn zoontje ze ook aan, maar mijn man vond ze foeilelijk, dus mag ze niet meer gebruiken voor de jongste als deze dadelijk geboren wordt.

Inderdaad had babywalz ze, maar ook c&a heeft een goede collectie.

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Persoonlijk ben ik er niet weg van. Mijn dochtertje paste er prima in, maar trok haar beentjes op zo'n manier op dat ze ze gewoon in het lijfje had weten te krijgen. De beentjes van het pakje waren helemaal leeg; geen gezicht en geen doen. Sindsdien durf ik ze niet meer te kopen. Wat niet weg neemt dat ik de pakjes met stoerdere prints wel leuk vind!

14. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ik ben ook helemaal verliefd! Ik heb veel kruippakjes van Claessens.
    Ze lijken slank gesneden. Ik heb ze met open voetjes.
    Ik ben benieuwd:)

15. Marleennn

Marleennn Nieuw lid

8 apr 2012
    2
    0
    0
    Het hele model lelijk of de patronen/kleuren? Mits ze een beetje stoer patroon hebben vind ik ze zelf wel erg gaaf staan.

--

Bedankt voor alle reacties, hier kunnen we wat mee!

16. Elies25

Elies25 Niet meer actief

hmmm ik heb toch wel een aantal pakjes met voetjes hier, hopen dat dat goed gaat. Ik hou juist voor de eerste maanden van echte lieve pakjes, geen stoer gedoe.

17. Daph85

Daph85 Lid

5 jan 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mijn bevalling vond ik die dingen vreselijk, en "ouderwets" maar nu wil ik dochterlief liefst elke dag zo'n pakje aandoen. Erg praktisch, nooit problemen van uitvallende sokjes, lekker zacht,..
    Ik hou wel meer van de iets gekleurdere varianten, dan van de klassieke pastelkleurtjes..
    De pakjes met voetjes zijn ook ideaal met een draagzak/doek, omdat de broekpijpjes niet omhoog komen..
    Jumpsuits (dus zonder voetjes) heb ik ook al klaar liggen voor de zomer :)

18. fafje

fafje Niet meer actief

ik vond die boxpakjes wel fijn in het begin..eerste weekjes...liefst zonder voetjes en sluiting liefst overslag en in elk geval bij de beentjes....die met rugsluiting zijn ehct DOM ..slaat nergens op...en vaak met sokjes eraan ..is geen goed epasvorm..

heb wel leuke pakjes gehad van ralph lauren enz...maar dat was dan ehct een soort polo met broekje aan 1 stuk...dus wel echt "kleding "en geen snoezig berepakje
    Ook nijntje had een paar handige pakjes voor die eerste weekjes..

Oh lee shet nu pas, ik bedoel dan ook jumpsuits!

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Bij de eerste vond ik ze niet mooi en allesbehalve praktisch. Inmiddels vind ik sommige wel leuk, maar ik vind het nog steeds niet praktisch. Met name omdat ze standaard een ander model lijken te hebben dan je kind. En ook omdat als het vies is, je gelijk 'alles' moet verschonen (daarmee bedoel ik: je kunt niet alleen de broek of het truitje doen). Ik heb ze trouwens wel zonder voetjes, met voetjes vind ik helemaal een drama en die vind ik ook nog steeds niet leuk.

20. Fransa

Fransa Niet meer actief

In Frankrijk worden ze nog veel verkocht. Wel veel met voetjes, die zijn alleen in het begin fijn. Dacht dat ik ze niks vond, maar bij ons (in FR) is het behoorlijk de gewoonte om bij een geboorte zo'n pakje cadeau te geven dus na de geboorte van onze 2e had ik er een aantal liggen. Was toch best handig en lekker warm bij een winterbaby.

Maar ik ben zelf wel groot fan van de kruip-/boxpakjes zonder voetjes. Als pyama als ze ouder zijn of als gewone outfit als ze nog wat jonger zijn. Petit Bateau heeft altijd mooie bijvoorbeeld en nu we in de VS zitten heb ik een paar zomeruitvoeringen gekocht voor mijn jongste, waaronder deze:
    Striped Romper | Baby Boy One Pieces

En deze zomer komen daar ook nog wel wat mouwloze versies bij.

Deel Deze Pagina