Babyzwemmen, wat vinden jullie fijner, zwemluier of zwembroekje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LW85, Sep 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    We gaan vrijdag voor het eerst met Sem babyzwemmen (hij is nu bijna 4 maanden) en houdt erg van in bad en douchen dus willen we dit graag proberen met hem.

Ik las op internet dat zwemluiers onzin zijn en een zwembroek voldoende is.
    Het zwembad raadde aan om wel een zwemluier te gebruiken.
    Dan zie ik zwemluiers van huggies maar ook eensoort zwembroekjes, met ingebouwde luier ,die je kunt uitspoelen en wassen.

Wat bevalt jullie het beste?

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Zeker een luier! Ik vind het bijzonder vies als ouders met een kindje zonder zwemluier toekomen.

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Zo'n wasbare zwemluier/ broekje bevalt het beste. Je hebt ze bij de prenatal met klittenband sluiting. Zit een coating in die voorkomt dat poep door het broekje heen komt. Daar gaat t tenslotte om. Plas gaat door zwemluiers heen.
    Baby's poepen trouwens eigenlijk nóóit in het water.......

Vind wegwerp zwemluiers best een verspilling..... ( als je echt wekelijks zwemt dan......)

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Waar haal je dat? Mijn dochter heeft regelmatig een drukke badsessie hoor :)

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    haha hier ook een zoon die standaard poept in het zwembad hoor!
    wij gebruiken altijd wegwerp zwemluiers! vind ik het meest hygienisch.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,910
    3,935
    113
    Ik gebruik ook altijd wegwerpzwemluiers (meestal kruidvat), en een zwempakje of broekje eroverheen voor het mooie ;)

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,784
    18,936
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Oh, dat had je dan wel even tegen die baby moeten vertellen die laatst bij cp het peuterbadje onbegaanbaar maakte, die had dat memo duidelijk niet gekregen. ;)

Als je wekelijks gaat zwemen, zou ik zo'n zwemluier kopen die gewoon een zwembroekje lijkt, zeg maar. Dus een uitwasbare.

9. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Wij gebruik(t)en wegwerp luiers van het KV met een zwembroekje voor de sier eroverheen.

10. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Zeker met zwemluier, vind het niet fris zonder ;)

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Hihi..... Dat baby's bijna nooit poepen tijdens het babyzwemmen werd mij bij babyzwemmen verteld. Heb het in al die tijd ook nog niet meegemaakt.....

Maar als je een langere periode ( dus langer dan de les) in een zwembad blijft, kan ik me voorstellen dat baby's dat zeker wel doen.

Blijf bij een wasbare zwemluier. Zeker zo hygiënisch als een wegwerp.
    Puur en zwembroekje of badpak zou ik zeker niet doen, dat gaat als langs een doorheen.

12. Storm

Storm Niet meer actief

Snap ik niet. De plas gaat gewoon door alle luiers heen.
    Poep zou in de zwemluier moeten blijven zitten, maar ook dat is niet altijd het geval.
    Dus wat er dan extra vies is aan gewoon een zwembroekje???
    Hier wel altijd een zwemluier gebruikt, dan hoeft die niet helemaal naar beneden en dan ook nog over de voetjes heen als het misgaat.
    Heb wasbaar gehad en later wegwerp.

13. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier zwemluiers van de kv en omdat ik dat geen kijk vind, een badpakje erover. Eva heeft overigens nog nooit in bad/zwembad gepoept.

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,543
    3,057
    113
    Hier alleen een zwembroekje (wel met zo'n coating)
    Vind het er echt niet uitzien, zo'n hele grote zwemluier wat alsnog aan alle kanten onder zijn zwembroek uitsteekt.

Wij gaan zondag misschien voor het eerst zwemmen met hem :)

15. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik heb een uitwasbare van Pandababy. Tot nu toe nog maar 1x gebruikt, maar ik vind het wel een leuk en handig ding, eigenlijk. En naar verhouding een stuk goedkoper dan van die wegwerpluiers.

16. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Simpel. Ik apprecieer het als ouders er alles aan doen om mij niét te confronteren met de uitwerpselen van hun kind. Ongelukjes kunnen altijd gebeuren, maar zelfs de moeite niet doen om een zwemluier aan te doen...

17. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gewoon een zwembad-poeper. Wasbare zwemluier van Tots Bots houdt de poep prima tegen hier, ideale dingen vind ik die luiertjes! Plas houden ze niet tegen, maar poep dus wel.

18. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Bij ons gebruikt iedereen bij het baby- en peuterzwemmen een zwemluier met een zwembroek of zwempak erover. Volgens mij heeft bijna iedereen de Kruidvat zwemluiers.

19. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
  20. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb tot nu - de twee keer dat ik ben wezen zwemmen met onze dochter - wegwerpluiers gebuikt. Ik neem er altijd extra mee, mocht er een ongelukje gebeuren. Dan kan ik gelijk een schone aandoen. Ik heb nu Huggies, omdat de Kruidvat nog te breed voor haar zijn (onze dochter is lang en dun). Die bevallen prima tot nu toe. Als ik vaker ga zwemmen, ga ik eens kijken wat handiger is: wegwerp of zwembroekje. Maar tot nu toe, ligt ze gewoon in haar zwemluier in het zwembad. Staat een leuk plaatje van Nemo op, dus zwembroek/badpak vind ik niet nodig.

Share This Page