Quick question...

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Patchwork, Jan 23, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

Discarden of niet?

Vannacht 3:55 bed uit gemoeten voor huilende peuter. Standaard temp tijd is 5:55. Komt wel s vaker voor, dan temp ik voordat ik naar peuter toe ga en pas tijd aan (open bolletje op chart). Deze keer vergeten en gewoon 5:55 getempt. Twee uur na het tussentijds opstaan dus.

Tempkaartje voeg ik even bij, alleen al ter illustratie wbt het punt van m’n cyclus waar ik nu zit haha.

Dus... Die temp van vandaag discarden of niet?

2. Patchwork

Niemand?

Hoe groot kan de invloed op temp zijn als je tussentijds uit bed moet?

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik zou m inderdaad op discarded zetten. Als je uit bed gaat, beweegt en dus actief ben gaat je temperatuur omhoog. Als je daarna maar 2 u hebt geslapen is/kan dat onvoldoende (zijn) om je temperatuur weer te laten dalen naar basaal/je temperatuur in ruststand. Bij mij had het altijd veel invloed.

4. Patchwork

Thanks! Die 36.6 van vandaag vond ik idd ook aan de hoge kant terwijl ik eigenlijk vandaag ei (en dus eerder een dip) verwacht(te). Heb ‘m discarded, benieuwd wat het verdict morgenochtend gaat zijn.

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Altijd balen als je temperatuur op een cruciaal moment niet betrouwbaar is :(

Heb je toevallig ook ovulatietesten gedaan?

6. Patchwork

Yup. Eergisteren randje, gisteren piek. Twijfel eigenlijk ook niet aan m’n ovulatie (vandaag). Ik probeer alleen uit alle macht eens een betrouwbaar tempkaartje voor mezelf te maken haha. Zet er verdikkeme iedere dag mega vroeg een wekker voor. En dan, inderdaad, net NU een niet betrouwbare temp.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,993
    15,614
    113
    Nabij Utrecht
    Helaas kan dan ook morgen je ei zijn en dus overmorgen de eerste verhoging ;)

8. Patchwork

Kan, en ga ik ook in de gaten houden. Na ruim een jaar intensieve cyclustracking echter, ken ik het klappen van mijn lichaam (euh de zweep) echter behoorlijk goed. In de regel ovuleer ik uiterlijk 24 uur na piek (36 uur na stárt piek). Daarmee is niet gezegd dat het nooit eens zou kunnen afwijken, maar heb geen enkele reden om aan te nemen dat dat nu het geval zou zijn.

9. Patchwork

Verdikkeme vanmorgen weer zo’n zelfde geintje! Alleen nu moest ik plassen om 4:00. o_O Kan je temp ook láger dan verwacht uitvallen door tussentijds opstaan? If not, dan ovuleer ik tóch vandaag. #uitzonderingopderegel

Glaewil likes this.

Share This Page