Slechte slaper, wanneer temperatuur opmeten?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Martina84, 19 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martina84

Martina84 Actief lid

25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Tussen kerst en oud en nieuw heb ik een miskraam gehad bij elf weken. We willen snel weer zwanger worden en om een beetje inzicht te krijgen in mijn cyclus ben ik vorige week weer begonnen met temperaturen.
    Nou ben ik met periodes een hele slechte slaper, en lig ik vaak 's nachts en 's ochtends wakker. Afgelopen week heb ik nog geen nacht 5 uur aan een stuk geslapen wat eigenlijk nodig is voor de betrouwbaarheid.

Wat is nou slimmer, stel ik wordt om 4 uur wakker, temp ik dan het beste, of is het belangrijker om elke dag op het zelfde tijdstip te meten (zeg 7 uur) en is het niet erg dat ik dan al 3 uur wakker lig?

Na mijn eerste menstruatie wil ik ook ovulatietesten erbij gebruiken, maar ik heb nu geen idee waar ik in mijn cyclus zit dus vandaar nog even alleen temperaturen.
    Weet iemand wat het belangrijkst is bij het meten van de temperatuur?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.993
    15.614
    113
    Nabij Utrecht
    Het belangrijkste is a) rectaal meten b) elke dag op dezelfde tijd direct na ontwaken en c) na minimaal 5 uur slaap.

In jouw geval kan je alleen voldoen aan A en dat maakt tempen heel onbetrouwbaar.

Ben je wel vanaf cd1 begonnen? Want zomaar middenin beginnen met tempen is niet zo zinvol aangezien je niet weet hoe je je temp moet interpreteren (voor ei, na ei of tegen ongi aan).

3. Martina84

Martina84 Actief lid

25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Ik ben me er bewust van dat het niet erg betrouwbaar is. Maar ik heb verder geen enkel aanknopingspunt over mijn cyclus. Ik weet ook niet wat dag 1 is geweest, want ik weet niet wanneer het hcg uit mijn lijf is gegaan.
    Dus vandaar dat ik het maar gewoon probeer en misschien heb ik er toch wat aan.

Maar ik vroeg me dus eigenlijk af, als ik een tijd wakker ben voor de standaard meet tijd, gebeurt er dan al niet iets met mijn temperatuur? Dan kan ik toch beter meteen meten zodra ik wakker ben? Ookal is het dan steeds een ander tijdstip?

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.993
    15.614
    113
    Nabij Utrecht
    Eigenlijk kan je dan beter helemaal niet tempen als je vroeger wakker wordt ;)

Woel je veel als je vroeger wakker wordt of blijf je stil liggen (om hopelijk weer in slaap te vallen). En je gaat er dus niet uit??

5. Martina84

Martina84 Actief lid

25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Nee ik ga er niet uit, en blijf inderdaad stil liggen om hopelijk weer in slaap te vallen. Maar ik krijg het vaak wel ineens warm als ik wakker word, vandaar dat ik het idee heb dat de temperatuur meteen stijgt.
    Nou ja,het heeft waarschijnlijk dus niet heel veel zin om door te gaan. Maar wie weet kan ik er toch nog iets uithalen. Volgende maand gewoon weer de ovulatietesten erbij, dat geeft meer zekerheid.

Deel Deze Pagina