correctheid FF

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Louloulo, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Hoe correct is FF met het plaatsen van zijn kruis voor de eisprong?

Ik ben pas CD 20 beginnen mijn temp bijhouden. Ondertussen dag 38 nog geen bloed.
    Hij zet nu plots op dag 32 een kruis, zou dit correct kunnen zijn?

2. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Ik denk dat omdat je pas vanaf dag 20 bent gaan tempen dat je helemaal niet mag kijken naar wat ff zegt wanneet je ei is. Het enige wat je deze maand kan doen is je tep enigzibs bijhouden en zien of die geen rare kuren heeft. Heb je enig idee hoelang je cyclus normaal gezien is? Misschien heb je zelf een idee wanneerje is ei is of was en als je temp 14 na ei nog niet drastisch gezakt is een testje er tegenaan gooien ;)

Sorry voor evt typos. Zit opijn mobiel en toetjes zijn mogal klein. Plus ik heb geen zon om terug te lezen en evt corrigeren.

Succes ermee!

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    FF is en blijft een computer natuurlijk....

En jouw kaartje is per definitie niet te lezen voor FF omdat je pas zo laat begonnen bent. Tenzij het overduidelijk is. Zet anders je kaartje even neer, kijken we mee.

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ben ook wel benieuwd naar je kaartje.

5. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    en wat denken jullie? Mijn cyclus is meestal 26-28 dagen, met een uitzondering van 35. Ben in juli pas gestopt met de pil het was direct raak maar dit is geeindigt in een mk.

Niet letten op de kwaaltjes enzo heb het niet zo supergoed bij gehouden.

Heb er al veel testjes tegen gesmeten ondertussen.

Ohja en als ik normaal 37 graden heb voel ik mij ziek. Of is je temp lager als je aan de pil bent?

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik denk gewoon dat je een late eisprong had, en dat FF dus gelijk heeft.
    Voor het overzicht wel jammer dat je zo laat begonnen bent met tempen.

7. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Tempen zonder thermometer is wel moeilijk. :D
    Late eisprong dat is zo goed als een volledige cyclus overslaan.

8. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Mijn cervixslijm klopt ook echt niet met de eisprong van ff.

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Je eisprong is er overduidelijk uit te halen, FF heeft dus gelijk.
    En je cervixslijm komt juist wel overeen met dat wat je verwacht. Je laatste dag van vruchtbaar slijm is op de dag van eisprong, klopt als een bus. Dat je langer van tevoren ook vruchtbaar slijm had, is een teken van de naderende eisprong, maar om de één of andere reden had je lichaam er wat moeite mee dit keer.

Of je temp lager is tijdens het slikken van de pil weet ik niet precies. Logisch redenerend zal het zowat zijn als nu voor je eisprong, want de pil blokkeert je eisprong en dus krijg je niet steeds die hogere temp in het tweede deel van je cyclus. Je hebt namelijk geen cyclussen tijdens het pilgebruik. Ook geen echte menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding.

Je hebt wel veel open bolletjes... dus tempen die buiten de tijd vallen. Tip is om echt één tijd aan te houden voor betere betrouwbaarheid.
    En het is niet logisch om je ziek te voelen bij 37 graden.... je zit dan nog behoorlijk ver van koorts af...

10. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    De open bolletjes schelen een half uur max, buiten die van 1jan die scheel enkele uren. Ik ga op de dagen die ik langer kan slapen mijn wekker niet zetten hoor. Als ik dan toevallig wakker word omdat ik moet plassen meet ik wel.

Raar dat het vruchtbaarslijm al een volledige week ervoor verdwenen was.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Half uur? Ik kon altijd tot 3 kwartier verschil ingeven zonder dat hij een open bolletje zet.... of zouden ze dat nu veranderd hebben of zo? Een half uur verschil kan best namelijk.

12. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even gekeken en als ik mijn temp een half uur later dan normaal zet heb ik inderdaad al een open bolletje..

TS op basis van deze curve ben ik het met FF eens, ik zou de eisprong op dezelfde dag hebben gezet..
    Maakt het natuurlijk wel lastiger dat je laat in cyclus bent begonnen met tempen en er veel open bolletjes zijn waardoor het minder betrouwbaar is.
    Je bent nog niet heel lang van de pil af, lijkt me niets geks als je nu een keer een langere cyclus zou hebben..

Maar denk wel dat als je betrouwbaar wil tempen je dus je wekker zal moeten zetten..

13. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    De zondag zet ik echt mijn wekker niet om 7u hoor. :D

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ben echt niet onder de indruk van een half uur verschil.... ik vind dat best kunnen, daarom zou ik bij wijze van spelen met de tijd, enkele minuten eraf en erbij en dan heb je blauwe bolletjes. Vanaf bijna en uur verschil zou ik open bolletjes laten.

Verder heb je qua dagen ook wel genoeg info om je eisprong te kunnen bepalen. Is ongeveer net zoveel als iemand met een korte cyclus, dus....

15. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Mijn temp is nog wat gestegen vanmorgen. Maar heb wel een heel klein beetje bloedverlies. :(

Gisteren wel ontdekt dat ik een maagonsteking heb, moet al een enkele dagen zijn.

16. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Oei een maagontsteking? Dan kan een tempstijging daar evt ook door komen.

Maar minimaal bloedverlies op 8 dpo is hopelijk een teken van innesteling.... succes!

17. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Laten we hopen dat het dat is. Het zet niet door, dan krijg ik toch nog een beetje hoop voor deze ronde

18. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    ongi is doorgekomen deze morgen. Nu kunnen we goed tempen vanaf dag 1 en de ovutesten zijn ook besteld.

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ow jammer voor deze ronde. Veel succes dan maar in deze ronde!

Deel Deze Pagina