Alcoholstift door muurverf

Discussie in 'De lounge' gestart door artie, 16 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Onze elektricien heeft op de gyrproc met alcoholstift geschreven. Enkele maanden geleden hebben we de muren geverfd zoals het hoort eerst met primer en erna met kleur. In eerste instantie zag je niks meer van de letters, maar nu na een hele tijd komen die ik er weer door. Nu staat er dus overal boven de lichtschakelaars waarvoor ze dienen haha :rolleyes:
    Iemand een idee of een extra laag kleur gaat helpen, of gaan die letters er binnen een tijd weer gewoon door komen?
    Of zijn er hier andere oplossingen voor?
    We hebben na alle verbouwstress echt geen zin en geld meer om echt heel veel te proberen.

2. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Oh oeps, wat onhandig zeg. Die watervaste stift die bijt zich natuurlijk elke keer door dat materiaal heen.

Ik zou t goed opschuren en dan schoonmaken met aceton. En dan verven.
    Of haarlak erop spuiten (daar bijt t niet doorheen) en dan verven.
    Ik heb t zelf alleen nooit aan de hand gehad, dus dit is wat ik zou doen, maar waarvan ik niet per se weet of t werkt.

3. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Haarlak klinkt inderdaad wel als een goed idee.
    We hebben tor nu toe 6 plekken waarop we verschillende ideeën kunnen proberen :roflmao:

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Oh wat balen zeg!
    Wat zegt de electricien er zelf van? Ik zou daar toch zeker contact over opnemen. Al was het alleen maar om in de toekomst dit te voorkomen. Dat hij voortaan zijn stift in zijn zak laat en dat met een potlood gaat doen...

Ik denk dat het meest effectieve is dat je het weg schuurt. Dus door de verflaag heen de stift van de muur schuren en dan opnieuw verven.

Als de muur nog niet zo heel lang geleden is geverfd en je dezelfde pot/emmer nog hebt denk ik dat het nog best mee kan vallen met eventueel kleurverschil.

5. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    We hebben het wel laten zien inderdaad. Dus ik hoop dat hij dat niet meer gaat doen bij anderen.
    De potten zijn leeg, het waren mengkleuren, we hebben de codes nog dus als het goed is zou je dat niet mogen zien.
    Denk je dat we de volledige muur opnieuw moeten doen of enkel de stukken waar het te zien is en geschuurd. Of zou je dan zien dat dat deel later nog bijgewerkt is?
    Vooral in de keuken is het echt in your face, maar dat is ook echt een rotmuur om te verven met 2 deuren in, en nog redelijk wat hoeken en kantjes. Maar ja wat moet dat moet zeker.

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Oei lastig om te zeggen. Het zit er nog maar een paar maanden op, dat scheelt denk ik wel.
    Ik denk dat je dat gewoon uit zult moeten testen. Misschien dat iemand anders daar meer verstand van heeft dan ik.

7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Je kan een laagje Zinsser B-I-N doen en dan met je muurverf er overheen :)

Dan komt het er gegarandeerd niet meer doorheen :p Zou het wel nog even aan de beste man doorgeven, zodat dit niet bij anderen gebeurt.

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Let op dat je bij een nieuwe pot mengverf ook weer dezelfde basisverf (waar ze je kleur dus in mengen) gebruikt. Als de basis een ander merk is, kan dat voor kleurverschil zorgen.

9. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Ken ik niet, eens opzoeken :)
    Elektricien heeft het gezien inderdaad, laten we hopen dat hij er van geleerd heeft.
    Gelukkig niet het einde van de wereld maar 't zou toch mooier zijn zonder :p

10. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.687
    3.128
    113
    Vrouw
    Brabant
    Anders isolerende verf erover heen doen en dan even opnieuw verven. Dan komt het zeker niet meer erdoorheen.

Deel Deze Pagina