Ik vind dat er zo gaaf uitzien altijd... maar is het een beetje te doen qua hoeveelheid borduurzijde die je nodig hebt? Voor wat dikkere bloemen, pompoenen etc heb je waarschijnlijk een heleboel nodig?
Ik kon het niet laten!! Is niet eens de juiste stof , ik was aan het begin zo enthousiast bezig dat ik vergeten was dat ik niet te hard moest trekken het ziet er wat rommelig uit maar ik kon het echt niet laten
De kruisjes variant op oldschool onbedrukt borduurlinnen ben ik na 3x vanaf gestapt. Telfoutje en uithalen, dan is mijn geduld vrij snel klaar. Maar braziliaans vrijborduren is echt heel leuk, dan moffel je een foutje gewoon weg in bloemetje nummer 300 en zoveel. Hele "geboortetegel" in elkaar geflanst met naam in bloemen, geboortedatum, tijd van geboorte met een klokje, weegschaal gevolgd door gewicht en er omheen een cm indeling met dr lengte. Had t nog niet eerder gedaan overigens. Dus t kan zeker nog beter en gevarieerder, maar daar heb ik nog ff de tijd en rust niet voor. (Moet er voor R ook nog 1 maken en die van G is nog altijd niet ingespannen )
@Beheer goedemorgen, mag de topic titel gewijzigd worden naar kruissteek borduren ? Zonder de spatie tussen kruis en steek.. alvast bedankt!
Ik vind het heel leuk om te doen. Heb voor mn zus ook zo'n groeimeter gemaakt van Woezel en Pip, toen ons petekind werd geboren. Hele tijd niet meer geborduurd. Laatst weer eens wat gedaan, een paard voor mn dochter.
Hi dames goedemorgen, ik ben even een paar dagen afwezig geweest, had even een reset nodig. In de tussentijd heb ik borduur pakketten besteld maar die zijn tot nu helaas nog niet binnen. Dus ik heb een “nood” patroon gehaald en resultaat is op de toegevoegde foto. Er is duidelijk te zien dat ik aan het begin een beetje stroef was en nog moest inwerken maar daarna liep het soepel en het kwam heel mooi ten einde. Ik moet zeggen dat ik duidelijk kreeg waarom ik weer deze hobby wilde oppakken! Het was zo rustgevend en de uren vlogen voorbij!! Patroon op de foto is wel halve kruissteek, en de bestelde is kruissteek.. dus ik ben zo benieuwd en enthousiast voor de bestelde borduur pakketten!!!
BORDUURGAAR is er ever een borduurgaar waar er niet zomaar een losse draadje middenin breekt? Da’s best irritant!! En waarom altijd in de knoop?! Midden in actie , bam, knoop je wordt helemaal uit je zen gehaald
De draad die je gebruikt voor te borduren niet te lang maken, dat wil nog wel eens helpen om te voorkomen dat je draad in de knoop raakt.
Fantastisch, vooral als je aan t afhechten bent inderdaad....fair isle breien of inbreien ook zo leuk. Helemaal met heen en teruggaande toeren. Ben nu voor t eerst bezig met rond (top down sweater) ik wordt hier al blijer van qua draadjes ellende. @GabrielaH kortere draad pakken, je hebt vermoedelijk nu een "luie naaisters draad" (veeeeeuls te lang). Borduurgaren is bij mij nog nooit afgebroken, borduurde wel altijd met 2-3 draadjes.
@Vero0504 het kan kloppen. De pakketten die ik gehaald heb komen met de kleuren gaar die nodig is en ik begin gewoon met hoe ze zijn. Misschien bij de volgende kleur die ik ga pakken , de draad doormidden knippen?! deze garen zijn van 6 draadjes