kruisverhoor door verloskundige?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door joseetje26, 29 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik vind het supergoed van jouw verloskundige dat er zo'n uitgebreide vragenlijst beschikbaar is! Als je ergens geen antwoord op wil geven kun je natuurlijk ook het woordje 'privé' als antwoord neerzetten. Je bent gerust niet verplicht om te antwoorden. Mijn moeder en oma hebben alletwee zelfmoord gepleegd, en mijn moeder na aanleiding van een postatale depressie. Ik ben blij dat dit allemaal gevraagd werd bij mijn eerste en dit allemaal bespreekbaar was, want ik had toch wel de angst het zelf dan ook zo zwaar te krijgen. Niets van dat alles bleek waar te zijn gelukkig, maar alle hulptroepen stonden al klaar bij wijze van spreken. Een minimaal inkomen of een laag opleidingsniveau kunnen risicofactoren zijn voor een depressie. Dit hangt natuurlijk helemaal van alle andere factoren af, maar als je bijvoorbeeld al eens behandeld bent voor iets psychisch, en een laaf inkomen hebt en een slechte relatie (dat laatste kunnen ze natuurlijk niet vragen op je lijst) maar dan heb je al een aardige lijst met risicofactoren verzameld. Een vk kan dit dan in haar achterhoofd houden wanneer jij wat heviger in een dip blijkt te zitten dan de normale kraamtranendag(en).

Deel Deze Pagina