Wij gaan deze maand verhuizen naar een koophuis. Veel ruimer. Willen ook graah tweede kindje. Doordat ik last had van de pil.even tijdelijk gestopt. Vandaag bij gynaecoloog geweest. Alles zag er perfect en schoon uit. Nu kan ik weer met de pil beginnen of zwanger worden. Wat denken jullie. . Even nog jaartje wachten en kijken hoe t gaat. Of gewoon proberen zwanger te raken. . Bij de eerste was ik binnen twee maanden zwanger Groetjes
Ik vind eigenlijk niet dat je zo'n vraag met ons moet bespreken. Dit is iets tussen jou en je partner. Bespreek het samen, heb het over de voor en nadelen. Het kan natuurlijk even duren voor je zwanger raakt. Misschien is eea ook afhankelijk van je leeftijd, werk etc. Hoe oud is je andere kindje? Beetje moeilijk om je hierin op die manier te adviseren. Ga op je gevoel af zou ik zeggen. Kennelijk twijfel je, anderd had je die vraag niet gesteld. Waarover? Succes met je keuze! En veel woonplezier in jullie nieuwe stekkie.
Ik zou jezelf afvragen wat de voor en tegens zijn. En natuurlijk met je vriend overleggen. Ik denk altijd..waar er ruimte is voor 1 kindje is dat er vast ook wel voor twee. En aangezien je verteld dat je nu een ruimere woning hebt.. maar ik denk altijd liefde, reinheid, rust en regelmaat is het allerbelangrijkste voor een kind en als jij en je vriend erachter staan en dat kunnen bieden, waarom niet?
En de leeftijd van jullie eerste kindje niet vergeten natuurlijk.. weet nirt hoe oud die is? Ik vind het wel belangrijk dat het eerste kindje dan oud genoeg voor een gedeelde plek in het gezin.
Wij staan er wel achter.. ons kindje is nu twee. . Het ging mij meer om de ervaringen rond eerste huis kopen ivm hypotheek etc.. of er geen rare kosten komen.. maar ben drie weken ongesteld geweest en sinds dientijd geen pil gebruikt.. t weekend wel gewoon naar 'bed' geweest. . Niet.echt gepland maar mocht t nu gelijk raak zijn is het welkom ^-^.. en houden we het extra kamertje leeg hahahaha. . Wilde gewoon wat meningen of ervaringen horen, omdat mensen in onze omgeving zeggen wacht.nog een jaartje.. vandaar mijn vraag.. Uiteindelijk is het onze keuze natuurlijk, maar was nieuwsgierig naar jullie ervaringen Groetjes
Ik denk dat een grotere koopwoning alleen maar juist meer zekerheid heeft om het wel te doen. En bij 2 jaar een tweede kindje vind ik de perfecte leeftijd! Jullie kindje is dan in staat om binnenkort zelfstandig te spelen, dus als je bijv. De baby moet voeden, zou dit heel fijn zijn. Ik werk zelf in de kinderopvang en de meest voorkomende leeftijd wat ik zie is bij 2 jaar aan een tweede beginnen. Je weet ook nog niet of het in een keer lukt, dus zo kan je ook alweer een paar maanden verder zijn + de 9 maanden. Succes!!
En uiteindelijk is het jullie beslissing, wat al die mensen ook zeggen.. Ik zou er gewoon voor gaan als jullie het zelf graag willen.
Rare kosten heb ik niet gehad.. wel een goede factuur van de hypotheker en een goede van de notaris. Notaris kun je voor gaan 'shoppen' om zo prijzen te vergelijken. Dit waren voor mij de hoogste kosten bij de aankoop van mn woning.
Ik ben verhuisd toen ik 20 weken zwanger was. Een dochter van toen 6 en was net klaar met afronding studie. En ik werk er parttime bij. Heel eerlijk, het was super zwaar. We hebben overigens het hele huis verbouwd. Woonde tijdelijk ergens anders. Dus 2 x verhuizen in een jaar. Ik vond het misschien goed te doen, als het alleen verhuizen was. Nu ruim 35 weken zwanger en nog steeds zijn we bezig. De voortuin wordt nu onder handen genomen. Soms ben ik er klaar mee. Het is gewoon pittig. Succes met beslissen.