kruitvat "extra care" {verandering van voeding wen

Discussie in 'Voeding' gestart door anniek, 24 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Gebruikt nog iemand deze?

Het zit namelijk zo...
    Ik heb 2 dgn bv gegeven, hierna overgestapt na omstandigeheden op fv, kruitvat {gewone} maar kyana had erg lasty van harde ontlasting en bleef huilen en duwen! heel zielig dus... Op advies van het cb de voeding verdund, dit kleine 2dgn gegeven de ontlasting leek hier wel beter op te worden maar Kyana kwam om de 2uur! dus ze kreeg niet genoeg vulling maar wilde niet meer ml's drinken...
    Nu heb ik de extra care gekocht maar ze heeft nu weer last van erg stinkenede dunne ontlasting... nu ben ik hier pas vanaf donderdag avond mee begonnen dus het kan wennen zijn {het is nu zaterdag middag}
    maar heeft iemand hier ervaring mee? of is het nog even wennen voor der?

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik geef Wessel altijd 10cc meer water zodat zijn ontlasting niet hard word en het helpt echt heel erg goed.
    Dus ik maak dan een fles van 190cc water met 6 schepjes.

Ik geef altijd Nestle NAN en ik wou kijken of hij kruidvat(extra care) ook lekker vond maar dat vind hij dus echt niet te eten dus ik ben weer terug op Nestle en dat gaat er goed in.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

De smaakbeleving van baby's van deze leeftijd is nog heel anders dan bij ons. Iman moest overstappen van friso comfort naar friso allergy care. Geloof me, ik hou mijn neus dicht voor die voeding, en de eerste flessen ging Iman ook huilen, maar na een dag lijkt het alsof ze nooit andere voeding gehad heeft. Als je vol had gehouden was hij gewoon kruidvat gaan drinken hoor ;)

Sorry ff offtopic hihi

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb het 4 dagen geprobeerd en hij at alleen als hij echt super honger had en maar een paar slokken,zodra zijn honger maar een beetje weg was moest hij al niet meer ik bleef het natuurlijk wel gewoon proberen maar hij sloeg elke keer die fles uit me handen of duwde hem met zijn tong weg.
    Hij liet echt elke keer halve flessen staan en werd in de nacht elke keer wakker dus ja zo ging het niet langer meer.
    Toen ik weer Nestle gaf had hij zo die fles leeg en nu gaat het weer gewoon goed.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Misschien moet je half gewoon en half extra care mengen?

Ik zie dat je kindje nog geen 3 weken oud is, dus misschien wissel je té snel van het 1 naar het ander? Je moet het wel de tijd geven om te wennen enzo hè..

6. inkie

inkie Actief lid

16 mei 2006
    118
    0
    0
    Ik gebruik ook extra care van de kruidvat.
    We hebben ook eerst de 'gewone' gegeven maar vanwege darmkrampjes overgestapt op extra care. Hier kreeg ze ook erg dunne ontlasting van dus ben op advies gaan mengen met 'gewone' eerst 50/50 maar daarvan waren de krampjes nog te heftig en de ontlasting te dun.
    Uiteindelijk zijn we 5/1 of 6/1 afhankelijk van de hoeveelheid water gaan geven. 5 extra care en 1 'gewone' maar ik zou het zeker even de tijd geven een week of twee hebben ze tegen ons gezegd heeft het lijfje wel nodig om te wennen.

Succes!

Inkie

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    @ judith...
    heb ik ook al gedacht maar ten eerste was het niet om aan te zien... kyana huilde erg veel en duidelijk om te poepen... en het cb heeft me dit ook zo geadviseerd....
    Maar ikheb dus nuiet gemengd en dat is dom geweest! maar vanacht had ze gelukkig geen spuitluier dus we wachten even af...

8. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Sam was hier op de NAN hypoallergeen en ik ben toen over gegaan op de extra care van de kruidvat maar dat is mij heel slecht bevallen. Het is namelijk geen echte hypo-allergeen hoewel ze dat wel beweren (aan de telefoon). Binnen een paar dagen at meneer nog heel slecht en minimaal... veeel kramp enzo, ben ik weer terug gegaan naar de Nan en binnen 2 dagen was alles weer ok.

De vreemde (dunne) ontlasting komt door de behandelde eiwitten(weiwit). Die zijn half voorverteerd waardoor het lichterverteerbaar is en je wat dunnere en mogelijk ook groene ontlasting krijgt.

En de smaak is het echt niet. Sam is inmiddels aan de Pepti (uit voorzorg) en dat is echt niet te geloven hoe dat ruikt.... proeven overweeg ik niet eens! Zo vies! Maar meneer ging zonder probleem over en drinkt het alsof je limonade voorschoteld. Alleen van een lepel eet hij het niet want dan ruik je het eerst :) en is je eetlust wel bedorven

Ik zou erg voorzichtig zijn want mijn ervaring is dus niet zo goed.

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

En hoe gaat het nu?

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tja hoe gaat het nu? {lief dat je het vraagt!}
    Kyana kan makkelijker poepen, de ontslasting is stukke dunner...
    maar ik geloof dat ze echt kramp blijft houden!

11. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    ik gebruik ook extra care (nog maar 1 fles per dag, de rest BV) en het bevalt goed,...heeft wel dunne ontlasting maar dat komt denk nog door de BV

mamabee, is het geen echte HA voeding? daarom heb ik het namelijk genomen! jee, staat dat ergens dan?

12. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Het is geen HA voeding. Ik dacht het ook en heb ze ook gebeld en daar zei de mevr. ook dat het zo was om de weiwitten. Maar volgens de dietiste van het CB moet een voeding aan meer voldoen (weet ook niet precies wat) om HA te mogen heten. Daarom staat het er ook niet op ;) . Dat schijnt dus niet te mogen. Fijn dat het voor jou wel werkt maar van Sam dus echt niet.

13. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    jee wat stom,..dat ze dat dan zeggen en het eigenlijk dus niet zo is,. ik heb idd ook gebeld en er werd me verteld dat het HA is,. dus ging er van uit dat het goed was,.. (nou hebben ze wel gezegd dat ze het er binnen kort op gaan zetten, dus ben heel benieuwd)

14. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Misschien zijn de eiwitten idd wel behandeld maar heeft een echte HAvoeding nog andere kenmerken. Ik weet het ook niet. Weet wel dat Sam binnen een dag meer kramp kreeg en veel slechter begon te drinken, niet meer blij... en toen ik weer stopte met kruidvat exta care en terug ging naar NAN hij weer opknapte. Volgens de mevrouw aan de telefoon lag het aan de smaak. Kreeg er bij haar niet in dat hij al aan die bittere smaak gewend was omdat hij altijd al HA kreeg. En de smaak is het echt niet. Hij is inmiddels aan de PEPTI... weet je hoe dat smaakt :pale: ? En hij drinkt het alsof het heerlijk is... Pap lust hij er niet van(met een lepeltje onder zijn neus door.... dan hoeft hij het niet :p )

15. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ik gebruik ook extra care voeidng en hier gaat het goed. Wel dunne ontlasting, maar dat had ze van nutrilon HA ook.

Tegen mij hebben ze van kruidvat ook gezegd dat het HA is en dat ze ermee bezig zijn om het er ook op te zetten.
    Ook op http://www.babyallergie.nl/hypo-allergene_melk.htm staat de extra care bij de HA-voeidng vermeld.
    Ik vertrouw er maar op dat het dus ook wel zo is.

Dit staat ook op die site:
    Kruidvat Extra Care voeding bevat partieel gehydroliseerd wei-eiwit en gestructureerde vetten, deze twee ingrediënten maken Kruidvat Extra Care voeding ook geschikt voor de preventie van allergie. Zowel Kruidvat Extra Care 1 als 2 bevatten prebiotische vezels.

Deel Deze Pagina