Laatste voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door veertje, 21 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veertje

veertje Fanatiek lid

Hallo,

Ik vraag me af wanneer je ongeveer de laatste voeding eraf mag halen, stijn die krijgt nu 4 flessen van 180cc met 6 schepjes en savonds om een uur om 11 drinkt hij een flesje van 60cc met 2 schepjes want meer wil hij dan niet.. Zou ik dat laatste flesje al weg mogen laten?

Groetjes Vera

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    volgens mij mag je pas vanaf 4 a 5 maanden op 4 flessen maar ieder kindje is anders.
    Neem contact op met je cb anders die kunnen je vast meer vertellen.

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Het laatste flesje kun je nu beter nog niet weg doen. Stijn is daar nog te jong voor.
    Ik ben sinds 2 dagen begonnen met de laatste fles van Keano weg te halen, en hij is al vijf en een halve maand oud.
    Maar inderdaad neem even contact op met je cb.

Succes

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Komt hij dan nog 's nachts?

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Nee hij krijgt savonds rond 11 uur zijn laatste voeding en dan komt hij smorgens rond een uur of 8 weer..

Ik ga vrijdag naar het inloop spreekuur van cb dus dan zal ik even overleggen..

6. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Veertje

Min dochter wilde ook al met 2 maanden geen late fles meer ! Ook naar CB geweest die zeiden laat hem maar weg, mits ze goed in gewicht aankwam. Elke week even wegen dat 1 maand, ze sliep gewoon van 19.00 uur tot de volgende ochtens 7 uur.

Zou toch even overleggen op CB, dan heb je zekerheid!

Suc 6

7. veertje

veertje Fanatiek lid

Hoi,

Ben net bij het cb geweest en die raden het af om de voeding al weg te laten omdat hij nog erg jong is..
    Vanaf dat hij ong 3 maanden is het meer verantwoord om het weg te laten dus ik geef hem voorlopig nog maar even zijn laatste voeding..

Groetjes Vera

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik vind het echt moelijk om tot 11 uur op te blijven, pffffffff vraag het wel bij CB donderdag

9. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Volgens mij heeft een baby van 3 weken echt nog die voeding nodig hoor...! :(
    Waarom gaje dan niet wat vroeger naar bed en zet je je wekker? Dat heb ik ook weleens gedaan. Gaat prima.

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Als stijn volgens het cb al te jong is is 3 weken wel heel erg jong, de kans op uitdroging is dan wel heel erg groot.

Ja misschien is het een idee om je wekker te zetten..

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ga regelmatig al voor Kians laatste voeding naar bed en idd zet ik dan gewoon een wekker :) Bij de meiden ook zo gedaan trouwens ;)

12. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik ben met Lynn overgegaan op 4 flessen, toen ze ook 2,5 mnd oud was. Dit inoverleg met de ka. Ik kreeg haar gewoonweg niet wakker voor de voeding. Kwam ik aan met een flesje, bleef mevrouw gewoon ronken. Ze werd ook nog eens om 3.00u wakker, maar dit ben ik gaan rekken met het speentje. Toen ik over ging op 4 flessen, moest ik wel 4x180/6 aanbieden.

Lisette, sofie is echt nog te jong hoor om de laatste fles eraf te laten. Krijgt ze ook nog nachtvoeding? Ik deed altijd een dutje op de bank en schrok dan tussen 23.00/23.30 wakker. Gaf haar dan het flesje en ging naar bed. Succes.

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen was net drie maanden toen we op advies cb de laaste fles gestopt hebben. Ook Tymen werd niet meer wakker om 23 uur. Tymen is ook nog eens vier weken te vroeg geboren!

Ik zou het wel overleggen met het cb, maar vertrouw vooral op je eigen gevoel. Als jij denkt dat je kindje er aan toe is kun je het proberen. Ze worden wel wakker als ze honger hebben!

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Meestal wordt geadviseerd rond de 5 maanden, maar let wel, geadviseerd hè ;)

15. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik maak haar al wakker voor een 9 uur fles en ze komt ook in de nacht nog voor een voeding hoor! het is niet dat ze van mij moet doorslapen, meer dat 11 uur zo'n rottijd is :oops:

Maar de wekker zetten is misschien wel een goed idee

Groetjes Lisette

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey is bijna 8 maanden en pas sinds 2 dagen van zijn laatste voeding om 23:00 af :rolleyes:

17. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Tara is 3 maanden en zij slaapt van 21:00 uur tot 6:30 uur. Zij zit nog wel op 5 flessen van ongeveer 130cc-150cc.

18. Robin is nu 3,5 maand en slaapt van 21.30 tot 7 uur. :whistle: Dit in overleg met consultatiebureau. Hij was echt niet meer wakker te krijgen om 23.00. Hij krijgt nu 4 flesjes overdag, en dat gaat prima. :D

19. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    hoi, wij overwegen hetzelfde, Britt drinkt overdag heel goed (gemiddeld 200 cc en soms nog wel meer) maar om 23.00 is ze amper wakker te krijgen en drinkt ze heel weinig.

ik overweeg nu om overdag een uurtje of 5 er tussen te laten (dat kan ze makkelijk, en zeker als ik iets meer in de fles doe) en de laatste fles ook om half 10 te geven....

Hoeveel uur laat jij er tussen overdag? en hoeveel krijgt Robin?

20. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Wil jij nog meer in de fles doen? 5 flessen van 200cc is toch het maximum?

Deel Deze Pagina