Beste deskundige, Nog een vraagje van mij. Sinds dat ik klein ben heb ik iets heel raars aangemaakt als het gaat om melk. Alleen bij de gedachte aan melk/chocomelk/yogi/yoghurt, alles waar je melk in proeft lus ik absoluut niet. Bij de gedachte alleen al ga ik over m'n nek. Ik heb vanaf mijn 4e jaar tot nu, 20 jaar, geen enkel glas melk of iets in die richting naar binnen gewerkt. Puur omdat ik het gewoon écht niet lust. Het enige wat ik óke vind is activia, ofwel fruit yoghurt. Verder heb ik ook niet elke dag trek in kaas (vanwege de melk) dus ik kom een hoog te kort aan melkproducten. Dat is een ding wat zeker is. Wel slik ik vitamine B-12 pillen. Nu is mijn vraag; wat doet het met de baby als je nauwelijks melk producten binnen krijgt? Kan het heel veel kwaad?
Goedemorgen, Dankjewel voor je vraag op ons forum. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Melkproducten bevatten calcium. Dit is nodig voor de opbouw en het onderhoud van de botten en het gebit. Ik zou je willen adviseren om vitamine D te suppleren. Dit stimuleert de opname van calcium uit de darmen en het vastleggen ervan in het botweefsel. Daarnaast zou ik je willen adviseren om een vitaminesupplement te nemen speciaal voor zwangere vrouwen. Goed om je hierover te laten informeren bij de drogist. Fijne zwangerschap! Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou