Kruitvat flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door baby1985, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Hallo

Wat zijn jullie ervaringen met de kruitvat flesvoeding??

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Prima! Bij ons zoontje gebruikten we nutrilon (eerste kindje he), maar nu dus vanaf haar geboorte kruidvat. Ze groeit er goed op en is stukken goedkoper.

3. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Goede voeding. Hebben we ook eventjes gebruikt, maar het was hier steeds op. Duurde dagen voordat het er weer was, hoop gedoe. Zijn overgestapt naar albert heijn. Vind albert heijn net wat fijner ruiken trouwens. Maar dat is geen reden om het wel of niet te doen natuurlijk;)

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik vind kruitvat voeding stinken, het klonterde ook. Maar kon ook pech zijn want meestal lees ik hier goede verhalen.

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wij gaven na de borstvoeding eerst nutrilon maar daar raakt hij verstopt van, vanwege de goede verhalen overgestapt op kruidvat maar daar lijkt hij wel meer van terug te geven. Maar verder wel tevreden! En goed voor de portemonnee :)

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Prima, geen klonters, vindt het niet stinken, goedkoop... Soms grepen we mis, maar met vragen of ze nog hebben kwamen we een heel eind!

Als je kindje anders nodig heeft dan de duurdere merken kopen, maar waarom niet proberen

7. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    wij vroegen meestal of ze 6 pakken voor ons wouden bestellen, dan hadden we in 1 keer voor een tijdje in huis, aangezien het bij de kruidvat erg snel gaat. En dan elke keer op tijd weer bestellen

8. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Hier krijg je er maar 1 per keer mee bij de Kruidvat. Enkele keer een jonge griet die deze regel niet kent blijkbaar. Bij de Appie mag je max 2 stuks. Hangt nog wel een kaartje, maar weet eigenlijk niet of die regel nog van toepassing is.

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij de 1e nestle groeie start
    Bij de 2e kruidvat

Stuk goedkoper en ben er blij mee
    Dochter groeit goed, is tevreden, minimale krampjes

Hier altijd op voorraad, neem er altijd meteen 2/3 pakken mee

Ik zou zeggen: gewoon doen!

1nadeel: alleen bij kruidvat te koop! Dus je moet echt naar kruidvat.
    Nestle, nutrilon, friso enzo in elke supermarkt

10. Nancke

Nancke Actief lid

Wij hebben 1 pak nutrilon gebruikt en zijn daarna overgestapt naar kruidvat. Dit adviseerde het consultatiebureau ook zelfs omdat je anders een dief van je eigen portemonnee bent. Heb totaal geen probleem met klontjes. Ik verwarm het water in de magnetron en doe daarna de poeder erin. Draai wat rondjes zodat het zinkt dop erop, en dan langzaam om schudden zodat er niet te veel schuim op komt

11. Margoska

Margoska Lid

24 nov 2011
    10
    0
    0
    Ik maak 2 dagdelen per week schoon bij andere men
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Bij ons 1e kindje netjes gestart met Nutrilon maar menhh wat is dat duur dus na een half jaar overgestapt naar Kruitvat voeding en ben daar echt super tevreden over! Nummer 2 start daarom gewoon gelijk met kruitvat voeding! Het fijne was dat ik bij onze kleine kruitvat vestiging gewoon de voeding kon bestellen hoeveel pakken ik wilde en ze die dan een paar dagen later voor me hadden klaar staan! Echt bijna nooit problemen gehad met de levering van de voeding!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee hoor!
    Ook bij Jumbo en C1000! Hun huismerk is Kruidvatpoeder in een andere verpakking!

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe weet je dat? Ze zijn onderdeel van totaal andere bedrijven!

(Jumbo en C 1000 zijn hetzelfde maar Kruidvat is Chinees)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je het nummer op het pak Jumo belt kom je bij de Kruidvat helpdesk terecht. Meneer Watson is erg goed in het uitbesteden van dingen.
    En natuurlijk kun je ook even op babyvoedingchecker kijken!

15. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Ok dames ben om pak nutrilon is bijna op morgen maar kruitvatvoeding halen
    ben benieuwd

16. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Super tevreden! Gebruik het al vanaf het begin!
    Eerst HA en nu standaard!

Ik heb eigenlijk nog nooit mis gegrepen..
    En eigenlijk overal in NL wel een kruidvat in de buurt toch!

17. ravel1983

ravel1983 Lid

27 jan 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook kruidvat voeding. Hier tot nu toe nog geen probleem met de voorraad (had het voor mijn bevalling al een beetje in de gaten gehouden als ik er toch toevallig was). Stuk goedkoper dan de nutrilon en volgen cb net zo goed. De kleine uk drinkt het goed op en heb ook geen last van klontjes ofzo... Oftewel super tevreden!

18. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Hier nu kruitvat in gebruik ze heeft wel last van krampjes maar dat is maar even en is na de fles gelukkig weer over

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier bij de eerste nooit problemen gehad.
    Zoonlief had er blijkbaar wel last van, die had mega last van krampen en kon de ontlasting niet kwijt. Op aanraden van de vk en kraamhulp overgegaan op Nutrilon en geen last meer.

20. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

#20 Kiwi25, 26 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2013
    Omdat mijn dochtertje anders reageerde op Kruidvat voeding (harde ontlasting) dan C1000 voeding (geen problemen) heb ik het even nagecheckt van wat je in een eerder topic ook al schreef, dat C1000 voeding hetzelfde zou zijn als Kruidvat.

Is niet zo!

Heb de voedingswaarden op de pakken vergeleken.
    Als voorbeeld Lactose aantal gram/100ML:
    C1000 6.9
    Kruidvat 6.1

Kan niet hetzelfde poeder zijn dus.

Bij het CB heb ik gehoord dat ze vaker hoorden dat kindjes bij Kruidvat voeding harde ontlasting hebben. Ik weet er het precieze niet van het ingrediënt lactose, maar blijkbaar komt dit als het niet helemaal verteerd is in de dikke darm terecht waar het vocht aantrekt, en dus zachtere ontlasting geeft. Dit is alleen de eerste drie maanden. Kruidvat heeft minder lactose in de voeding, misschien mede daarom hardere ontlasting? Maar goed, veel kindjes hebben daar misschien geen last van.

"Bij zuigelingen is de lactosevertering in de eerste weken nog onvolledig. Hierdoor ontstaat zure, frequente ontlasting. Deze lactosemalabsorptie is fysiologisch en draagt bij aan de ontwikkeling van de darmflora. Na drie maanden verloopt de bacteriële fermentatie in het colon (dikke darm) efficiënter en is de colonwand voldoende gerijpt om de korte ketenvetzuren die door fermentatie van lactose ontstaan, te resorberen. Het zachtmakende effect van lactose op de ontlasting is hiermee verdwenen ."

Deel Deze Pagina