Zoals al in een ander topic geschreven, is onze dochter sinds maandag snipverkouden. Nu houdt ze ons ook ineens wakker in de nacht (en avond). Ze begint heel hard met huilen en wil dan niet meer stoppen. Daardoor weer hoesten en nog meer huilen. Pakken we haar op en kloppen wat op haar rug dan bedaart ze weer. Maar leggen we haar weer neer, dan huilt ze weer verder. Meestal is ze na een tijdje opgepakt te zijn opeens heel gezellig en vrolijk Naar mijn idee iets té. (lachen, touwtjes pyjama trekken, in mijn gezicht gaan prikken) Dan leg ik haar weer in bed en laat haar dan een paar minuten huilen en dan slaapt ze... Ik vind het zo lastig om te merken of ze huilt omdat ze ons echt nodig heeft (ivm keelpijn, slijm bij het hoesten, etc.) of dat ze denkt "dat is wel gezellig met papa en mama zo midden in de nacht"... Iemand tips bij ook verkouden of zieke kids met huilprobleempjes? Groetjes shampoo
Ik denk dat je kindje gewoon niet lekker is. Als je kindje ligt dan kan het zijn dat ze zich wat benauwd voelen door de verkoudheid misschien kan je het bedje een beetje schuin leggen. Geef je ook neusspray voordat ze gaat slapen? Je kan ook wat luuf smeren bij je kleintje, dan kunnen ze wat beter ademhalen.' Misschien als ze savonds laat opeens huilend wakker wordt, wat te dirnken geven. Misschien eheft ze door de verkoudheid ook wat last van der keel en dan wordt dat een beetje verzacht?
Haar bedje staat een beetje scheef en we smeren luuf. Ik vind het gewoon zo moeilijk omdat ik bang ben dat ze ons uit gaat proberen. Toen ze een tijdje geleden ziek was van de mex.gr. prik heeft ze ook 3 nachten veel aandacht gekregen en toen de koorts weg was dacht ze lekker door te gaan de nachten erna. Toen heeft het ons 3 nachten even huilen, troosten, etc. gekost om weer "normale" nachten te krijgen. Kids hebben die aandacht snel door volgens mij...
Waarschijnlijk heeft ze wel last van wat snot in haar neus. Dus het eerste optillen is vast fijn tegen de verkoudheid. En als ze eenmaal die warme armen te pakken heeft wil ze vast blijven. Ik zou het gewoon zoals je nu doet: wel eerst troosten, maar als het probleem over is (neus redelijk vrij) toch weer terug leggen.
Wat de andere zeggen sluit ik me bij aan, maar wij hebben net ook zo een fase achter de rug en dat had te maken met verlatingsangst. Wel herkenbaar wat je schrijft over bij het oppakken stil en bij het terugleggen weer harder huilen. Ik dacht toen bij ons zoontje ook zal hij ergens last van hebben. Manlief toen wel raar dat hij in bed er last van heeft en uit bed als wij hem vasthielden had hij nergens last van. Hoop dat ze snel van haar verkoudheid af is want dat is gewoon vreselijk voor die kleintjes. Heb je al neusspray geprobeerd (zoutoplossing) werkte hier goed bij apotheek verkrijgbaar
heb het hier ook gehad hoor. Mijn zoontje was 11 weken lang verkouden. Paar boeken onder de poten van het ledikant gezet zodat het hoofdeind hoger kwam. Steeds oltrivin neusspray gebruikt (die zoutoplossing) en dan ook luuf smeren. Savonds lekker in bad met de zwitsal ecaliptus of hoe je het ook schrijft. En wel eens een ui naast zijn bed gelegd. En als hij dan snachts huilend wakker werd even een kusje, soms nog een slokje water voor een droge mond, speentje erin en weer lekker verder slapen.
Ja, het valt niet mee hè met die kleintjes... Neusspray (otrivin) was volgens de apoteker alleen op recept verkrijgbaar Heb dus nu zoutoplossing in druppels, maar krijg het niet in haar neusje. Ze wordt echt boos als ik haar neus aanraak. @vruchtje24 Haha, dat vroeg ik me ook al af wat jouw man zei. In bed heel hard huilen en dan bij je wordt het opeens erg gezellig. En dan bij het neerleggen weer hard huilen. Komt dat nu door de snotneus of het lekker bij papa of mama willen zijn?
Misschien is even rechtop zetten een tussenoplossing? Ze zal vast last hebben van de verkoudheid, maar zal het ook erg gezellig vinden bij jullie! Dus misschien wel in bed laten, maar rechtop laten zitten. Succes en beterschap!