In een andere topic is al een heleboel geschreven door meiden die net als ik een chronische ziekte hebben. Misschien is het handig om een topic te hebben hierover waar we over onze angsten klachten e.d. kunnen spreken? Ik heb zelf Colitus Ulcerosa, lijkt op de ziekte van Crohn en ik moet eerlijk bekennen dat ik soms wel op zie tegen ziek worden terwijl je ook voor een kleine moet zorgen t.z.t. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Hoi Wieffie, ik heb zelf ook cu en heb daar natuurlijk ook wel aan gedacht voor ik zwanger raakte maar aangezien mijn grootste angst was ziek te worden tijdens de zwangerschap valt me dat nu juist reuze mee. Tot op heden wel de normale kwaaltjes gehad maar de cu houdt zich redelijk rustig, ik ben nu dus medicijnen vrij. Als ik straks ziek word en de kleine is er tja dan is dat zo, ik moest ook gaan werken en ook het huis bijhouden enzo, tja sommige dingen gaan door ook al ben je ziek. Je partner zal dan mee moeten helpen en soms wat dingen uit handen moeten nemen als het echt niet gaat. Maar ja daar is hij dan ook je partner voor, je begint samen aan een kindje (in mijn geval dan) en dus draag je die verantwoording ook samen. Er is trouwens een boek over cu: vreemde kronkels. Die vrouw die het schrijft heeft meen ik 3 kids en misschien is het een leuk boek voor je om te lezen, zo lees je hoe het haar vergaan is.
Wat leuk om te zien dat je nu zwanger bent en ook al zover! Het boek ken ik, de vrouw die het geschreven heeft woont ook in de buurt van Enschede en we lopen in hetzelfde ziekenhuis. Wat goed dat je medicijnvrij bent! Die luxe heb ik helaas nog niet. Toch heb ik op het moment niet erg veel last. Ik heb gelukkig ook een lieve vriend maar we hebben ook samen een eigen zaak en dat vraagt ook veel tijd. Maar het zijn gewoon dingen waar ik bij stil wil staan.
Hoi, hier een crohnpatiƫnt. Niet medicijnvrij, al een paar keer geprobeerd om af te bouwen, maar dat lukt echt niet, dus dan maar zo. Ik ben ook erg bang voor een opvlamming als er eemaal een kindje is. Heb het hier ook heel serieus met hubbie over gehad. Want als er een flinke opvlamming komt, dan zal de zorg toch grotendeels op hem neer komen. Moet je toch rekening mee houden. Wel heb ik altijd geleerd, als je crohn rustig is als je zwanger raakt, dan heb je vaak een prima zwangerschap!