Positieve ovulatietest zonder eisprong

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Banaantje81, 3 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Weet iemand van jullie of het mogelijk is om een positieve ovulatietest te hebben zonder eisprong?
    Of betekent een positieve uitslag dat er zeker een eisprong aankomt?

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    het is mogelijk om een positieve ovulatie test te hebben en geen eisprong, maar meestal is dit door pcos (staat ook in bijsluiter van ovu testen):)

3. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Als je bv PCOS hebt is dat idd mogelijk. Ik heb tijdens mijn 2e ronde die 115 dagen duurde een aantal keer zelfs een positieve digitale ovulatietest van clear blue gehad, terwijl ik dus helemaal geen eisprong had :$

4. leonieke

leonieke Niet meer actief

Annie, Mag ik je daar wat over vragen? Heb je in die cyclus van 115 dgn wel positieve ovu's maar geen bloeding gehad dan?

Dus als je ca 14 dgn na je positieve ovu test mensrtueert kun je ervan uitgan dat je wel een eisprong hebt?

& Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik vroeg me dit dus ook af. Vorige maand ben ik met ovutesten begonnen. Niet om zwanger te worden ( nog niet althans) maar om te zien hoe het met mijn cyclus gaat. Mij is verteld dat ik zelden een eisprong heb.

Ik houd slijm en temp in de gaten en gebruik dus op de dagen dat ik vruchtbaar slijm waarneem, de ovutesten. Vorige maand kondigde ie het keurig aan: 2 tesen sloegen mooi uit, de een donkerder dan de ander -dus een LH piek- kort daarna gevolgd door een temperatuurdip en daarna een stijging. Een eisprong dus!

Deze maand: vruchtbaar slijm, 2 dagen (vrijdag en gisteren) een ovutest die vrijwel bijna even donker waren ( vond ik al vreemd) en nu géén dip en ook geen stijging :$

Dus moet ik nu concluderen dat ik deze maand geen ei had?

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Sorry voor de late reactie (vakantie :)) Weet ook niet of je er nu nog wat aan hebt, hihi.

Maar in die 114 en 115 dagen heb ik dus idd geen bloeding gehad. Wel genoeg positieve ovulatietesten, maar de bloeding bleef telkens uit en de positieve zwangerschapstest ook :( Het stomme was dat mijn temp dus wel steeg na zo'n positieve ovulatietest en na ongeveer 11 dagen ook weer daalde (mijn lf is 11 dagen) maar dat ik dus niet ongesteld werd en mijn cyclus eigenlijk gewoon weer overnieuw begon, maar zonder eisprong en zonder bloeding.

Ik heb mijn superlange templijst ook aan de gyn laten zien bij het 1e bezoek en die vond het ook erg appart, want aan de hand van mijn temperaturen en positieve ovulatietesten was er dus wel duidelijk een paar keer een eisprong te zien in mijn templijstje...

Karlijn88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina