geef jij geld aan bedelaars?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamazeyad, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

geef jij aan bedelaars

1. nee

2. ja

3. soms

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

net in de tram zat er een bedelaar achter me, die met een vaag verhaal kwam dat hij ziek is en bij parnasia loopt en dat hij nu bij legerdes heils mag wonen maar dat hij een bijdrage van 4,50 moet betalen dus of ik wat had?

ik ben erg gevoelig voor dit soort verhalen en vind het ook moeilijk om nee te zeggen! ik heb hem 2 euro gegeven maar achteraf denk ik dat ik dat beter niet had kunnen doen omdat hij er waarschijnlijk alchohol van zou kopen;) soms denk ik ook, wat nou als ik nee zeg en het is echt zo;)

geven jullie aan bedelaars?

2. mamazeyad

soma is natuurlijk soms;)

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee ik geef geen cent.
    Ik trap ook niet in die zielige verhalen..

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Soms of eigenlijk zelden... Maar ik ben vrij goed in het herkennen van de alcoholwalm of andere verslavingsfactoren en die krijgen dus geen geld van mij (wel eens een kop koffie)

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    de ene keer geef ik wel iets de andere keer niks! Ik ben er erg gevoelig voor als ze huisdieren bij zich hebben! Maar meestal als mijn vriend mee is mag ik nooit wat geven ;)! Ik kan er nooit zo goed tegen vind het altijd erg zielig!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee hoor, echt niet.
    Van de week weer een vrouwtje die zei dat ze de hele week in het park had geslapen... sja...

In india heb ik een keertje 2 euro (wat heel veel is in india maar wist ik veel) aan een bedelares met baby op de arm gegeven. Toen werd ik de rest van de dagen dat ik daar was opgelicht door taxichauffeurs die het hadden gezien en dachten dat ik heel rijk was... en die vrouw kustte letterlijk mijn voeten.
    Voelde me daar echt niet goed bij...

7. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee daar begin ik niet aan.

ik heb er hier een man in de buurt wonen, die heeft een eigen huis ( wil niet weten hoe het er van binnen uitziet ) maar hie loopt altijd te bedelen ook op me werk ( supermarkt ) en haalt de prullenbakken leeg.
    maar ik ben er ook absoluut niet gevoelig voor..

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nadat die bitchass in een gloednieuwe mercedes wegreed heb ik nooit meer iets aan iemand gegeven.

Toen ik nog in Amsterdam werkte kocht ik elke week altijd 3 broden voor 2 euro bij AH, plus een pak kaas en 2 liter melk en dat gaf ik aan een zwerver die altijd een praatje makte en nooit bedelde. Kostte me 6 euro per week, en die man was gelukkig.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Goh die zelfde man kwam ik vorige week ook tegen in tram 2! whaha

Maar nee ik geef niks! Misschien heel gierig maar weet jij veel wat ze van die 4,50 kopen.

Wil het wel geven maar dan geef ik het liever voor zn neus aan de Leger des Heils!

10. mamazeyad

:$ echt? ik begin nu toch te twijfelen of ik hem had moet geven als hij het altijd doet! ik zat in tram zes;)

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hij vraagt het vaak in bijna alle trams!

Heb hem ook al een keer in 17 en 9 zien zitten ( vaak ook achterin niet voorin )

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb dit zelfs een keer in een restaurant gehad. Kreeg iedereen een briefje met een zielig verhaal dat hij voor een bijdrage bij het leger des heils kon slapen.
    Ik heb niks gegeven en heb direct de rekening aan de restauranteigenaar gevraagd (die vond het goed dat dit gebeurde) en ben weggegaan met de mededeling dat ik hier niet van gediend was.

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee daar begin ik niet aan.toen ik nog rookte konden ze een peuk krijgen of ik rolde een sjekkie maar geen geld.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sigaretten krijgen ze ook niet. Die zijn me veel te duur...

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Als ze mooi muziekje spelen wel

En wil nog wel eens een croissant kopen voor de daklosekrantverkoper

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Op het moment dat zo´n iemand tegen me zou zeggen dat ie al dagen niks heeft gegeten en ontzettende honger heeft en of ik dus een paar euro´s zou kunnen missen dan zou ie met me mee mogen lopen en zou ik een broodje en wat te drinken voor hem bestellen, weet ik iig dat mn geld goed terecht komt. Geld geef ik niet.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Soms, als ze inderdaad een muziekje spelen of niet met een heel verhaal komen.

Ook vind ik iets te eten geven altijd beter.

18. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Nee ze gaan maar werken. En van 4,50 euro kunnen ze veel flessen spirtus kopen. Schijnt ook goed te werken voor een alcoholverslaafde.

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

Als ze wat ervoor doen (ramen wassen, muziek maken iets at ze gemaakt hebben verkopen) ja dan wel maar die krantenverkopertjes niet (die dan idd in dure auto's opgehaald worden) en als ik een zwerver zie en hij vraagt om geld dan zeg ik altijd "zal ik een broodje en wat drinken voor je halen" als ze liever geld willen dan weiger ik zoiez0 (eten is nodig, ik support geen verslaving)

20. Jel

Jel Niet meer actief

Nee, want wie zegt dat het verhaal klopt wat zo'n zwerver ophangt?
    Ik geef niks.

Deel Deze Pagina