Al een tijdje zitten wij te denken om een robotstofzuiger aan te schaffen. Wie heeft er eentje en welke type is dat? Welke functies zijn nou echt handig?
Wij hebben er 1 van LG. Ik ben er wel heel blij mee! Zeker omdat we 2 harige katten hebben en er thuis lekker gezogen is als ik uit mijn werk kom. Nadeel is wel dat hij wel eens vastloopt op een stoelpoot of op een klein speelgoedje dat op de grond is blijven liggen. Maar ook boven is het heel fijn, gaat alle kamers door, onder de bedden langs.. heerlijk, zet m daar 1 x per 2weken neer en mijn bovenverdieping is gezogen. Ik vind niet dat je je gewone stofzuiger weg kan doen want die pak ik er toch ook nog wel eens even bij voor spinnenwebben of echt even onder de eettafelstoelen (of wanneer ik echt alles even aan de kant zet om echt even goed overal onder en tussendoor te komen.)
Wij hebben er een, een chinees merk. Ik vind het een grappige gadget om de boel een beetje bij te houden en ben elke keer verbaasd hoe veel stof ik in het bakje terugvind. Maar het is geen vervanging van een stofzuiger vind ik. Hoekjes kan hij niet bij en het is minder nauwkeurig dan zelf stofzuigen.
Ik had er een van de Lidl maar inmiddels al weer verkocht. Wij hebben 2 honden en vond niet dat hij alles goed op zoog qua haren. Verder is het sneller gebeurd als ik even zelf de stofzuiger pak dat ding deed er een uur over en dan had hij nog niet de hele woonkamer gehad...
Wij hebben de Roomba robotstofzuiger. Net zoals hierboven gezegd is, ideaal voor tussendoor zodat je niet zo vaak hoeft te stofzuigen. Maar geen vervanging van de gewone stofzuiger, daarmee moet ik nog wel 1x in de week alle hoekjes en kiertjes doen. We hebben deze nu 6 jaar en hij is nu kapot aan het gaan helaas. Accu trekt het niet meer dus vind hem regelmatig halverwege het huis met een lege accu.
Ik heb er een van Aliexpress. Voor rond de 110 euro (prijs wisselt nog wel eens) ben ik er heel tevreden mee. Met 3 katten en een dreumes scheelt het echt wel dat de robot s nachts een rondje maakt. Het is zoals gezegd geen volledige vervanging van een gewoon stofzuiger, maar ik zou hem toch echt niet meer willen missen
Wij hebben er een van de Aldi. Wilde eerst een goedkope om zo te ervaren of het iets is en welke functionaliteiten ik dan nog echt mis. Ik vind hem voor beneden ook niet goed genoeg, we hebben een witte langharige herder en dat bakje is echt niet groot genoeg voor een hele stofzuigbeurt. Daarnaast stofzuig ik ook overal achter, op en onder. Dat doet hij niet. Maar, voor boven vind ik hem ideaal. Hij stofzuigt daar minimaal 1x per week de hele bovenverdieping (5 kamers, ongeveer 80m2) ook onder de bedden en kasten. Zelf doe ik nog maar eens per maand een keer zelf en dan grondig. Voor boven is het Aldi ding prima. Hij zou zelf zijn basissation weer moeten vinden om zichzelf op te laden maar dat is het nog nooit gelukt.
Oh hier vindt hij zijn basisstation prima. Wij hebben ook eerst een goedkopere versie gehad. Een duurdere had veel betere reviews en dat is nu ook onze ervaring. Lees je dus goed in o dr wat je wensen zijn en lees ook de reviews!
Wij hebben al heel veel jaren naar volle tevredenheid een Roomba. Deze kan je inprogrammeren, een paar ochtenden per week gaat 'ie de kamer rond als wij aan het werk zijn (vind ik een hele fijne functie, dan zit je nooit in de herrie als je thuis bent. De gewone stofzuiger wordt ook nog wel eens gebruikt voor de hoekjes en plekjes waar de robot niet bij kan. Maar ik kan me niet meer voorstellen dat we de robot niet hebben. Het is nu altijd netjes op de grond.
ik wil er ook 1 en heb hier al vaker over de Roomba gelezen. Maar als ik daarop google krijg ik gelijk 5 totaal verschillende variaties, prijzen van 200 tot 1200 euro.. ???? Persoonlijk is 250 écht wel het maximale - maarja... is die dan voldoende (wij hebben geen huisdieren, alleen heb ik weinig energie om regelmatig te stofzuigen) ??
Onze Roomba kan onder de bedden waar ik met de Dyson niet kan komen. En ik zet m vaak aan als ik weg ben. Superfijn.
Onze gaat ook gewoon over ons kleed. Ik verwacht ook over hoogpolig. De turbo gaat er dan automatisch bij aan!
Hier ook een roomba en super tevreden over. Hij doet elke dag een rondje zodra wij de hond uitlaten en savonds als ik de kinderen in bed aan het leggen ben doet hij nog een rondje. Vind het ideaal.
Hier al 6 jaar met tevredenheid onze roomba. Accu was nu wel op, maar voor 30 euro er een nieuwe in gedaan en hij is als nieuw! Nieuwe borstels en onderdelen kosten niks op alieexpress. Hier heel tevreden.
Thnx, vooral de roomba dus, ik ga er eens naar kijken! Ik wil het ook zeker niet als vervanging van de gewone stofzuiger, meer als extra en voor boven lijkt het me erg makkelijk
Wij hebben de Blaupunkt. Vind hem vooral handig voor boven. Beneden loopt ie nog wel eens vast bij de stoelpoten of onder een kast. En voor beneden pak ik toch sneller de gewone stofzuiger.