Hoe eet jij ‘m het liefst? Geklust, dooier nog heel, spiegelei, op een tosti, gewoon los, met groenten of kaas, aan 2 kanten gegaard.. anders? Ik ga een ei het bakken en ben aan het bedenken wat ik ermee zal doen.
Geen groente erin, twee zijdes gebakken, soms geklopt, soms geklopt met een scheutje melk. Een enkelzijdig gebakken ei met zachte dooier geeft mij poeperitis. Dus altijd goed doorbakken.
Ei klutsen, peper en zout erbij, zongedroogde tomaatjes erbij en dan bakken. Na het bakken af laten koelen, kruidenroomkaas erop smeren, hand sla erin, oprollen en opeten. Gebakken, kapotte dooiers, zout, peper en kaas erop. Oh en natuurlijk ham eronder.
Geklutst zonder melk en aan 2 kanten gebakken. Peper en zout erop. Of met spek, dan zonder zout maar verder hetzelfde.
Bijna altijd verwerkt in/op een gerecht, dus nooit zo apart. Hoe ik het bereid is vooral afhankelijk van het gerecht, ik lust alles.
Spiegeleitje op een witte boterham. Stukje brood uit een boterham halen, in de pan leggen en in het gat het ei bakken. Krijg je een lekkere krokante boterham. Roerei op een vers gebakken pistoletje
Voor man en mij samen: 3 eieren met 2 plakken kipfilet en geraspte kaas. Of 4 eieren, wat ontdooide diepvriesspinazie, ui en paprika en kaas. Goed idee trouwens! Moet ik weer eens gaan maken.
Het liefst losgeklopt met kaas,peper,zout, munt, beetje melk en beetje suiker en dan op een geroosterd broodje met mayonaise mhh heerlijk, En soms nog met een gebakken plak kipfilet eronder alleen krijg ik nu geen ei weg en wordt ik al kotsmisselijk van de geur
Handje rosti bakken, 2 eieren eroverheen, Tsjechische aardappelkruiden, paar halve snoeptomaatjes er in, geraspte kaas er over. Flinke lepel zilveruien/zuur er naast en wat tartasrsaus og ketchup er bij.
Scrambled met gefruit uitje en zongedroogde tomaatjes, en evt. uitgebakken ontbijtspek of rauwe ham En als ik nog geraspte kaas heb liggen, gaat dat eroverheen. Maar ook heel vaak om restjes groente te verwerken, bv paprika, tomaat, wortel, doperwtjes en altijd een gefruit uitje. Soms nog wat kruiden of specerijen erbij en altijd scrambled. Ik eet het nooit op een boterham. Dat vind ik zonde van mijn lekkere ei.
Ohhhh ik doe hier inspiratie op! dit is ‘m nu geworden. 3 eieren, dooier even kapot maar niet geklutst, aan 1 kant gebakken maar wel helemaal door laten garen, daarna roasted kip en oude kaas erop, wat peper en wat roomkaas!
Zo! Maar niet te vaak. En als ik het doe wel met dikke plakken bacon. Niet van die dunnetjes die al smelten in je pan
Spiegelei met kaas. Kaas meebakken, niet er gewoon onder op het brood. En kaas niet over de dooier heen. Of omelet met kaas. En dat dan op een witte boterham, geldt voor beide. Edit: en bij voorkeur door mijn man gebakken, want die is beter in dooiers heel houden