Hallo, We hebben hier een mooie houten tafel, die ik graag ook mooi wil houden. Dus als zoonlief gaat tekenen, met de stiften, met de klei of wat dan ook doe ik er altijd een katoenen tafelkleed overheen. Maar ik begin dat onderhand een beetje vervelend te vinden. Steeds dat tafelkleed (een oude) en dan even later weer een nieuw/mooi tafelkleed omdat we gaan eten. Nu bedacht ik om dan standaard een doorzichtig plastic zeil/kleed op de tafel te doen (zo eentje die je bij de marskramer ofzo kunt kopen) Is dat handig? Hoef je dan niet meer placemats e.d. te gebruiken? Krijg je klei, stiftstrepen etc. makkelijk van dat doorzichtige plastic tafelkleed af? Zodat ik dit zeil altijd kan laten liggen en zodat het ook nog netjes lijkt? Groetjes, Hanna
ik krijg het ook vrij gemakkelijk (eventueel met wat dasty) van de gewone tafel af. Dus ik zou denken dat het van plastic helemaal wel gemakkelijk moet gaan.
Ik denk eerlijk gezegd dat er niks is wat volledig netjes blijft met kleine kinderen . En dan bedoel ik, dusdanig netjes dat je niet kunt zien dat er kinderen mee/op hebben gespeeld. Ik heb ook een zeil voor op de tafel, dat leg ik erop als hij gaat kleuren/knutselen en daarna gaat het er weer af. Hij kan dus niet constant kleuren/knutselen, als hij klaar is, ruimen we het op en doet ie wat anders. Blijft de tafel alsnog netjes!
Ook hier een knutselzeil, wat we alleen neerleggen als we gaan kleien, met viltstiften kleuren, plakken/knippen. Zodra we klaar zijn ruimen we het weer op. Iris is er ook helemaal aan gewend, ze pakt zelf het zeil uit de kast, legt het op tafel (met wat hulp) en gaat de knutselspullen pakken.
Ik heb een "knutselkleed" gewoon van katoen met vlekken van stiften, klei , noem maar op.... Na het knutselen gaat ie gewoon de kast weer in.
Ja, dat heb ik hier dus eigenlijk ook wel. Maar dan ligt knutselkleed op de tafel omdat zoontje aan het tekenen is. Vervolgens is het 12 uur, gaan we eten. Knutselkleed weg, gewoon tafelkleed erop. Dan poos later weer dat knutselkleed omdat meneer met de klei wil of wat dan ook. En elke keer moet ik weer die kleden erop leggen, tafel leegruimen (want er liggen ook elke keer spullen op). Nou ja... misschien ben ik hierin beetje lui... maar ik denk dat ik toch maar voor een plastic zeil ga, wat voor altijd (tot de kinderen 'oud' zijn) op de tafel kan liggen (en wat ik dan gewoon even met een vaatdoekje schoon kan vegen...).
Zat net te denken.. Wij hebben gewoon klein ikea kindertafeltje Vol met strepen en vlekken. Niets aan de hand. En 1x in de zoveel tijd (meestal als we visite krijgen) doekje blue wonder erover en dan is het meeste er wel af. Niet altijd meteen alles maarja.. Op dat tafeltje is het niet erg. Verder speelt ze hooguit met waskrijt of potlood op de tafel en dat verdwijnt prima met een doekje. Maar dat zal ook liggen aan het hout. Dat is bij als heel glad dus komt niet in nerfjes of naadjes.
hanna hier ook zo'n luie moeder en ene knutselverslaafde dochter die van sochtends vroeg tot bedtijd bezig is en een erg knoeiende zoon dus hier ligt het er ook standaard op. niet echt mooi, maar wel superhandig. krijg alles er heel goed af. wat mij betreft dus wel een aanrader!
Ja hier ook nog een met doorzichtig plastik zeil. Rond 16.30u ruimen we het op of als we overdag een visite krijgen. Niet zo mooi idd maar erg handig.
wij hebben ook een plastic zeil (tafellaken) op de tafel liggen (onbehandeld teakhout....) dit zeil maak ik regelmatig schoon met een poets-me-toet-doekje en de vlekken vliegen er werkelijk af...
Inmiddels ben ik er al helemaal uit! Hier komt binnenkort een plastic zeil op onze tafel! Bedankt voor jullie reacties!