Krullend haar

Discussie in 'Verzorging' gestart door kikker1, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hallo,

mijn oudste dochter heeft geweldig haar; rode krullen.
    Deze krullen zijn alleen nogal pluizig wat maakte dat ze er altijd enigzins onverzorgd uitziet.

Hebben jullie tips?
    Ik heb zwaar, stijl haar en manlief heeft het te kort om ervaring te hebben.

Ik heb vandaag krulcreme gehaald bij de etos maar misschien zijn hier betere, makkelijkere of logischere tips te vinden?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat voor shampoo gebruik je? Ik gebruik Zwitsal anti-klit en daar worden de krullen van mijn dochter heel mooi van. Verder; alleen kammen/borstelen als het nat is en verder niet, daar gaat het alleen maar meer van pluizen. En als het gaat pluizen, meestal de dag nadat het gewassen is, doe ik het in staartjes of een brede haarband in anders ziet het er inderdaad onverzorgd uit.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje heeft lang haar met krullen. Ik was het 2x per week en kam het niet. Kneed er alleen wat gelwax in. Ik heb antiklitspray gekocht bij de Etos, maar dat stinkt als de ziekte! Haar werd er bovendien hard van.
    Ik was de haartjes met Weleda Calendula haar en body, prikt gergarandeerd niet, ruikt lekker en maakt berezachte haartjes!:)

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik heb zelf flink veel krullen en ook bij zoonlief begint het nu te komen (yeah! :D)
    Wat ik altijd voor mezelf gebruik is de anti-klitspray van gliss kürr, dat is een deel olie en een deel creme volgens mij, die flacon moet je eerst goed schudden en dan op het haar sprayen...
    De klitten zijn gegarandeerd weg en het haar blijft ook veel beter in model / minder pluis...
    Het haar blijft zacht, maar wordt er niet vet van, ik vind het ideaal!

Daarnaast het haar niet borstelen maar kammen met een grove kam of je vingers en vooral niet iedere dag wassen...

5. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties!

ik gebruik voor haar shampoo van Dermocare, kam haar haar alleen als het nat is, met een grove kam. en was haar haar hooguit 3 keer per week. Als ik het goed begrijp; zou dat het moeten zijn. Jammer!

Nouja, die 'ideale krul creme' werkt vandaag wel heel erg goed. Dan gaan we die voorlopig gebruiken en verander ik verder niks. Ze had vandaag de meest lieve pijpekrulletjes:)

Oja, die antiklitspray onthou ik! Ik had nu die van de Hema maar die maakt alles alleen maar erger.

Fijn trouwens om straks wel te weten hoe ermee om te gaan; de jongste krijgt hetzelfde haar.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij hebben Andrelon perfecte krul lotion, zal wel hetzelfde werken als de creme van Etos? Die gebruik ik als het te erg pluist. Eerst met natte handen door haar haar en dan met de lotion. Soms gebruik ik de perfecte krul mousse.

Verder kam ik het haar niet, maar kneed ik met mijn handen de krullen erin zodra ze uit bad komt.

7. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft oop prachtige krullen, zoals de voorgaande dames al zeggen kam ik haar haar nooit, alleen als ze uit de douche komt....als het een beetje droog is geworden bind ik het vast in een hoge staart en laag het zo verder drogen...als ik een lage staart doe of vlecht of wat anders worden haar krullen
    Niet zo mooi

Verder slaapt ze altijd met een knot in haar haar zo ziet haar haar er de volgende dag net zo mooi uit

Gebruik verder geen speciale shampoos enz

8. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook rode krullen, was vroeger net shirley temple :D. Ik gebruikte toenertijd alles van nexus. Dat was echt perfect, maar werd een beetje te duur, moest er veel van gebruiken omdat haar haar zo lang was. Tegenwoordig (ze is nu 13) gebruikt ze andrelon perfecte krul en dat helpt echt goed. Ze wast haar haar een paar keer in de week en kamt het alleen wanneer t nat is. 1 keer in de 2 weken een masker (ook van andrelon) en dan met een vlecht in slapen.

Voor mijn zoontje (heeft ook krullen) gebruik ik gewoon wat gel en ik was t met dermocare, kam t ook alleen wanneer t nat is.

Deel Deze Pagina