Krullend haar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rosa2, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn peuter van 3 heeft krullen. Prachtig... Maar een haarbandje, clip of elastiek mag er niet in.

Wie heeft er nog meer een dochter met krullen? Wat doen jullie met de haren? En met welke shampoo wassen jullie het zodat de krullen mooi blijven.

Ik heb zelf stijl haar! Dus weinig ervaring met krullend haar! ;)

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik lees even mee :p ik heb een dochter met pijpen krullen

3. sjak

sjak Niet meer actief

Andrelon voor krullend haar en conditioner voor krullend haar en een cremetje voor krullend haar. Gebruik het voor mezelf ook.
    Ik mag verder alles met haar haar doen. Staartjes, vlechtjes, knotjes. Ze 'mag' het niet los, gaat dan voor haar ogen zitten en dat ziet er zo armoeiig uit.

4. sjak

sjak Niet meer actief

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste heeft heeeeeeeeel veel krullen, heel dik haar en een hele sterke krul. Mijn tips:
    - alleen nat borstelen, verder alleen even uitkammen en verder niet aanzitten met een borstel (=pluis)
    - gebruik een goede conditioner na het wassen (ik gebruik mijn eigen conditioner van John Frieda voor haar haar)
    - wen haar eraan om met haar haar vast te slapen. Dat scheelt heel veel pluis en 'lelijke' krullen 's ochtends.
    - los haar is hier een no-go. Ze heeft het in een staart of knot. Invlechten gaat helaas niet omdat het dan direct weer overal losspringt door de krullen.

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier precies hetzelfde als aylem maar we hebben ook soms los haar. Lekker nat borstelen daarna wat olie erin tegen het pluisen en de hele dag prachtige pluisvrije krullen!

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook een krullenbolleke, gebruik ook voor haar de producten van Andrelon, er mag gelukkig nu wel een knipje in.

8. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een dochter met krullen.
    Een speldje zakt er uit dus tegnwoordig een invlecht boven op vast zetten met een klein elastiekje (beugelelastiek) die krijgen ze er zelf ook niet uit.

9. solara

solara Actief lid

21 sep 2012
    213
    0
    0
    Ik werk in de houtsector
    Paramaribo/Suriname
    Ik ben zelf een halfbloed en mijn vriend is creool. Mijn dochter heeft dus semi-kroes haar.

Idd nat uit borstelen en zeker conditioner gebruiken. Zelf gebruik ik de spullen van Organic die zijn lekker vet en houd de glans en los gesprongen haar goed onder controlle.

10. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Er is een groot verschil in krullen. Ik heb zelf krullen en ik kan echt niet zonder conditioner. Mijn peuter heeft ook krulletjes, maar heeft echt nog dat zachte babyhaar. Zij heeft dus nog geen conditioner of andere producten nodig. Zoals hierboven al gezegd: alleen kammen als het nat is.

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb een zoon met krullen, maar ik denk dat de verzorging hetzelfde is ;)
    Ik was het met onderstaande shampoo en cremespoeling en kam het dan uit onder de douche. Je kunt dit gewoon bij de Action kopen en het gaat het pluizige tegen.

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Als ik zijn haar heb afgedroogd pak ik dit spul, ook van de action, een paar pompjes in mijn handen en smeer dat dan in zijn haar en daarmee krijgt hij hele mooie pijpenkrullen :)
    Als hij heeft geslapen, kam ik achter op zijn hoofd de klitten eruit, en spuit zijn haar nat met water in een plantenspuit en kneed de krullen er weer in. En dan weer een beetje van dit spul erin en de krullen zijn er weer.

13. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Mijn dochter heeft prachtige krullen maar is wel een werk. Ik was het maar 1x per week met shampoo waar geen sulfaten en parabenen in zitten. Anders droogt het te veel uit. Ik doe er van hetzelfde merk conditioner in dan. En verder maak ik het wel iedere dag nat en kam het dan. Doe er een leave in conditioner in en een spul om de krullen mooi uit te laten komen. Allemaal van Aunt Jackie.
    Kam het nooit droog dat is mijn beste tip. En een satijnen kussensloop.

Neem anders een keer een kijkje op Curly Hair Talk - Krullen, Beauty, Fashion & Lifestyle staat een goed artikel over kinderen

Deel Deze Pagina