Grote ontstoken plek, wie herkent dit??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sisa, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    #1 Sisa, 14 okt 2009
    Laatst bewerkt: 14 okt 2009
    Hallo allemaal,

Sinds een week heeft Charlotte deze plek op haar bovenarmpje. Ik ben bij de huisarts geweest en deze zei dat het een ontstoken muggenbult zou zijn, komt schijnbaar vaker voor bij kinderen. Ze heeft er antibioticazalf voor maar de plek is steeds groter geworden. Ze heeft er zo geen last van maar het is begonnen met de grootte van een dubbeltje (vorige week vrijdag) en nu is het dit. Morgen moet ik terug naar de huisarts maar misschien heeft iemand hier een idee wat dit kan zijn? Ik kan me niet voorstellen dat dit van een mug is namelijk...

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dit is het dus, plek is ongeveer 4 bij 5cm:

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik herken het van mijzelf. Ik ben allergisch voor muggen en krijg dan steeds een rode bult. Dit kan uitlopen tot wel 10 cm en is rood en opgezet, de huid staat strak.
    Als ik de foto bekijk zie ik allemaal velletjes, dit heb ik niet. Bij de apotheek kun je lodocainezalf krijgen, zodat het verdooft. Ik weet alleen niet of dat handig is met zo'n kleintje. O ja en kom er niet aan, het brand doet pijn en jeukt verschrikkelijk. Succes met je meisje!

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Het lijkt veel op eczeem , vind het eigenlijk ook niet echt op een ontstoken muggebult lijken . Mijn dochtertje heeft toen ze een paar maanden was zo´n plek op haar wang gekregen , huisarts zei toen dat het eczeem was maar wat ik ook kreeg voor erop te doen het werd alleen maar groter .. toen ben ik bij de apotheek gaan vragen en iemand raadde mij bepanthen zalf aan en binnen een weekje was het helemaal weg ... arm kind heeft er maanden mee rondgelopen .. dus ik zweer nog steeds bij bepanthen zalf smeer het overal op ook perfect voor luieruitslag ..

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Tja, bedankt voor je antwoord maar ik ben met Bepanthen begonnen...de dag erop was de plek al 2x zo groot...dus helaas! Maar het is goed spul voor de rest, dat klopt zeker! Eczeem, daar had ik nog niet aan gedacht, ik ben benieuwd wat de huisarts morgen zegt. En Charlotte heeft er echt geen last van, die is gewoon vrolijk, niks aan de hand. Ook niet als je eraan komt om zalf te smeren of afdroogt na het badje, maar dat is maar geluk bij een ongeluk.

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    wat nu velletjes zijn waren dat eerst allemaal korstjes?

ik heb zelf eens 1 keer zo'n plek gehad ik denk van 10 bij 10 wat het nou precies was en hoe het gekomen is weten ze niet zeker ,maar ze dachten aan ringworm dat is een soort schimmeltje

ik hen toen eerst ab zalf gehad dat hielp niet, dus toen een echt ab kuur en toen was het weg!

ik heb het ook nooit meer gehad dus het was echt een raadsel wat het was en waarvan

succes

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja, de korstjes worden velletjes en je kunt het er zo afhalen, de huid laat gewoon los. Zelf denk ik ook aan een schimmel (ben verpleegkundige geweest). Bedankt voor je antwoord! Als ik de verhouding op haar armpje vergelijk met mijn arm zou de plek zo ruim 10x10cm kunnen zijn.

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Het eerste waar ik aan moet denken is schimmel.
    Heb er zelf vaak last van gehad dus weet een beetje hoe het eruit ziet. Miconazol helpt goed en kun je zo halen bij de drogist, maar het is behoorlijk rood dus zou dat wel even overleggen met de ha.

Oja en schimmel is ook besmettelijk dus weer voorzichtig.

9. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Hoi Chantal,

Wij hebben met Mirthe ook zoiets gehad.
    Volgens HA was het krentenbaard, zalfje (hormonenzalf) gehad en is helemaal weg gegaan

Zo zag die bij Mirthe eruit

10. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Ik denk dat dit ook krentenbaard is. Herken ik toen mijn zoontje dat ook had. Niet te lang mee rondlopen. Het is erg besmettelijk en springt zo van de ene plek naar de andere.

Mijn zoontje heeft er uiteindelijk antibiotica voor gekregen, ik was toen ik destijds met vakantie in het buitenland.

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ziet eruit als een schimmeltje, ik zou ff terug gaan.

Heb zelf een paar jaar terug een schimmel gehad (op m'n knie) en dat zag er ongeveer hetzelfde uit. Is ook met een zalfje zo verholpen hoor.

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben vandaag terug naar huisarts gegaan met haar en het lijkt volgens haar geen krentebaard maar een schimmel te zijn. Ze heeft nu daktacort zalf en ik moet tot na het weekend afwachten of het beter gaat. Zou wel enkele weken kunnen duren zei ha maar ze heeft er zelf helemaal geen last van gelukkig.

Deel Deze Pagina