Wanneer kan ik mijn eigen broeken weer aan..?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MissXX, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Het zoveelste topic en lees vaak dat het wel goed zal komen..
    Maar betwijfel dit toch echt in mijn situatie!
    Niet dat iemand dit mij vertellen kan, maar lees graag ervaringen van meer mensen die erg veel aangekomen zijn tijdens hun zwangerschap..

Hier lees ik veel reacties van meiden, die nog paar een paar kilo hoeven direct na de bevalling, of zelfs meteen hun eigen broeken weer aan kunnen.. Nou dat lijkt voor mij echt nog heeeel ver weg!!

Iets meer dan 5 weken geleden ben ik bevallen, na zo'n 30 kilo aangekomen te zijn (laatst gewogen, 86 kilo). Nu weeg ik 67 kilo, en wil sowieso weer terug naar de 56..

Normaal gesproken draag ik maat 28, maar pas maat 30 nog niet eens. Draag dan nog waarschijnlijk geruime tijd mijn positiekleding hahaha... Wie nog meer?? En is het uiteindelijk wel of niet goed gekomen??

Ben benieuwd of ik toch hard naar de winkel mag lopen om grotere maten jeans ed te gaan kopen.. ;)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij mij duurde het ook wel even.. Was na de bevalling zelfs vrijwel niets afgevallen (dit terwijl er toch minstens 4kg baby alleen uit was ;)). Zat daarmee een hele tijd op zo'n +20. In de kraamweek verdwenen er een paar kilo en na zo'n 2 maanden zat ik nog op +10. Langzaam daarna nog 5 kg kwijtgeraakt en na een maand of vijf zat ik nog op +5kg.

Daarvan merkte ik dat ik er vandaag (7,5 maand terug bevallen) nog maar 2 hoef voordat ik m'n oude gewicht weer heb: jippie! :D

Helaas zegt dat niet echt wat over je oude kleding.. Zelf kon ik eerst met geen mogelijkheid m'n oude kleding aan (duh! met +20), maar na een maand of drie kon ik de eerste broeken wel weer aan. Zelfs nieuwe broeken gekocht in mijn gewone oude maat, maar sommige van mijn oude broeken kunnen nog niet aan. Mijn model is dus gewoon nog anders (stevigere bovenbenen, ietsie buik nog over).

Zal wel eerlijk bekennen dat ik er niets voor heb laten staan. Heb gewoon m'n oude eetpatroon aangehouden, dus niet gaan lijnen of iets. Als ik straks weer ga sporten hoop ik iets meer 'in shape' te komen hihi ;)

Dus het komt wel degelijk goed, maar kan me voorstellen dat je de positiekleding wat zat bent.. Dan zit er maar 1 ding op: een paar nieuwe broeken kopen! Of natuurlijk kijken of je niet toevallig nog iets hebt hangen/liggen in een iets grotere maat..

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik was denk ik een kilo of 17 aangekomen en was al niet de slankste met mt 42/44.. Ik heb er nu nog 5 aan waar ik hard voor sport. Helaas even moeten stoppen want ik bleek bloedarmoede te hebben.. Had geen puf ergens voor. Maar ik pas geen een oude broek. Wel tot over mijn kont, die gaat er goed in maar bij mijn buik gaat het steeds mis :(.
    Ik weet wel dat ik geduld moet hebben maar ik ben er een beetje klaar mee. En heb een vreselijke buik. Ik wil dus ook geen nieuwe broeken kopen. Heb er eentje aangehad en dan heb ik onder en boven de knoop nu een rol. Zo lelijk ik ga eerst sporten dan heb ik een stok achter de deur... En dit heeft trouwens niks te maken met mijn mooie meisje daar ben ik zoooooo blij mee en ik weet dat dit er bij hoort en de kilo's die je in 9 maand verzameld zijn er niet bij iedereen in 3 maanden weer af..

4. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helaas geen 'goede' ervaring voor je. Ben bijna 11 mnd geleden bevallen en pas nog steeds mijn oude broeken nog niet. Ben tijdens de zwangerschap 22 kg aangekomen en mijn heupen zijn enorm uitgezet en ben bang dat dat niet meer goed gat komen. Nieuwe kleren dus. Nou, das toch ook leuk...:D

5. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    @ Nina, wat goed dat je nog maar 2 kilo hoeft!! Fijn is dat dan he?
    Vond je het ook erg zoveel aangekomen te zijn?

En sporten doet veel goed, is het niet in gewicht, dan wel voor je figuur!! Dus dan komt ook dat laatste kleine beetje nog wel goed denk ik.. Ik ben aan het aftellen tot aan einde van de week: dan mag ik nl weer voor het eerst gaan sporten, en kijk helemaal uit naar de buikspieroefeningen! :)

Heb heel wat broeken liggen in verschillende maten, maar vandaag in toch geen 1 weten te komen. Dan toch maar even naar de winkel ja!

@ Frannie, wat vervelend dat je er klaar mee bent. Lijkt me ook wel lastig ja met een buik. Zelf heb ik het totaal andersom: mijn buik is wel weer zo goed als plat, maar volgens mij zitten die 10 kilo allemaal op mijn heupen.. Krijgt dus niets over mijn kont, had dit overigens al na 3 maanden zwangerschap! Erg lastig..

@ Woezel, ja dat probleem heb ik dus ook, alles op mijn heupen!!
    Nieuwe kleren zijn natuurlijk hartstikke leuk, maar vind het eigenlijk zonde ze te kopen, omdat ik toch wel hoop gauw die maat niet meer aan te kunnen hahaha.. Maar zal het nu wel gaan doen!!

Lette je wel op je eten en doe je aan sport??

6. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik heb bijna alle broeken moeten vervangen! mijn figuur is zo veranderd dat ik zo echt niet meer aankreeg. had vroeger nooit een buik en nu wel helaas dus dat kan ook nog.

7. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik weeg nu 2 kilo minder dan voor mijn eerste zwangerschap, maar pas nog steeds mijn oude broeken niet. Die zijn allemaal wat lager en daar hangt mijn buik overheen...
    Maar met de juiste kleding kan je dat allemaal verbergen, ik heb nu dus broeken met iets hogere taille, zit nog lekkerder ook!

Mijn zwangerschapsbroeken heb ik bij de eerste tot wel 5 maanden aangehad, na de tweede tot 4 maanden geloof ik. Toen waren m'n nieuwe broeken van na de eerste weer te groot bij m'n benen. Ingewikkeld...

Oja, bij de eerste meer dan 20kg aangekomen, na 1,5 week zat ik op +7, na 6 maanden was het eraf.
    Nr 2: +12, +4 na 1 week, na 4 maanden was alles eraf.
    Zonder dieet, zonder sporten.

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    denk dat het nog een beetje vroeg is om je je af te vragen wanneer je je broeken weer aankan...ik ben nu pas op het punt dat ik een paar van mijn oude spijkerbroeken aankan! ik had ook maatje 28 (small/36) en die heb ik qua andere kleding alweer vrij snel gehad maar mn spijkerbroeken waren echt een ramp en ik heb ook een KS gehad waardoor ik helemaal geen behoefte had aan broeken!moet zeggen dat mijn broek maatje 28 die al wat strak zat net voor mijn zwangerschap wel past maar mn buik hangt er een beetje uit dus ik heb lekker een nieuwe broek gekocht van de week! dan maar een maatje groter geen probleem! ik ben eindelijk na een hele tijd wachten zwanger geraakt en gezegend met een leuk gozertje van 15 maanden en gezien mijn leeftijd (39 jaar bijna) en ruim praktisch 15 maanden borstvoeding vind ik dat het allemaal behoorlijk goed gekomen is!

qua kilo's ben ik al een tijdje op het gewicht van voor mn zwangerschap maar die buik hihi!

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Na de eerste bevalling pastte ik niet meer in mijn oude broeken. Mijn lichaam was zo verandert dat ik allemaal nieuwe broeken moest kopen.
    Nu na de tweede bevalling pastte ik binnen een week weer in mijn broeken. Er is echt niets over te zeggen heo het gaat.

10. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

22 aug 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier een positief verhaal.
    ik kan sinds een paar dagen mijn oude broeken weer aan.
    en ik heb er niks speciaals voor gelaten of gedaan.
    dus het kan.

11. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben voor het afvallen het zelfde patroon gaan volgen als voor het aankomen.
    En dan met kleding!...dus van grote zwangerschapskleding naar de wat kleinere naar mijn treggings naar mijn spijkerbroeken.
    Ik heb hier negen maanden voor uit getrokken.
    Ik heb nooit op de weegschaal gestaan (maakt me alleen maar depri) En elke keer als ik weer ergens in paste, dan was dat voor mij een klein feestje.
    Na negen maanden kon ik weer alles aan wat ik voor de zwangerschap droeg.
    Geef het de tijd! Negen maanden op, negen maanden af...toch?

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik ben ruim 26 kilo aangekomen.
    Nu na 8 weken moeten er nog 8 af. (laatste 2,5 week ben ik maar 0,5 kilo totaal verloren, gaat zeeeeer langzaam nu)

Mijn oude spijkerbroeken komen nog maar tot halve wegen mijn boven benen :(

Ook ik hoop er weer snel in te kunnen, maar ik denk dat dat een illusie is.

13. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hier 13 aangekomen en moeten er nog 3 af (1e week 10 afgevallen) paste mn broeken eigenlijk meteen al (sommige) maar zat niet lekker en die buik is nog niet zo mooi.. Ben deze week weer begonnen met sporten. Succes :) komt vast goed

14. babyleeuwtje

babyleeuwtje Niet meer actief

ik ben er nu 11 van de 13 kwijt (7 weken) maar pas nog geen 1 broek :( hoop dat mn heupen/bekken ooit weer in t oude model zakken haha

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.813
    4.193
    113
    hier pas na bijna een jaar.........

16. babyleeuwtje

babyleeuwtje Niet meer actief

hmmm das ni echt positief nieuws ;)

17. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Bij de eerste na een week, mijn figuur was ook redelijk gebleven.
    Bij de tweede duurde het wel een maand of 1,5?! Maar nu na 10 weken heb ik echt een flubberbuikje en heupen. Even wennen na een maatje 34/36.... :( Broeken gaan wel aan, maar echt wel wat eroverheen hangen, zo lelijk! Dus draag veel leggings...

18. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na mijn eerste bevalling duurde het zelfs bijna anderhalf jaar voordat ik mijn broeken weer aan kon. Ik had dan ook al het vet op heupen en bovenbenen zitten. Nu benik 7 maand geleden bevallen en pas ook nog steeds mijn oude broeken niet. Moet nog 10 kilo! Maar ik weet nu dat mijn lichaam de tijd nodig heeft,dus ik wacht geduldig( met een glaasje wijn en een hand vol chips haha)

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dan is er nog hoop..!
    Ik heb besloten dat dit een winter gaat worden van jurkjes en leggings, ze zijn er in overvloed en dan heb ik ook minder last van die buik. Er is trouwens al wel verbetering door de fitness ben ik 5,5 kg vet kwijt en heb ik er spieren voor terug (zo'n speciale meting op een weegschaal waar ze vet, vocht en spieren kunnen meten) maar helaas pas ik daardoor nog steeds mijn broeken niet. Ik zag van de week een moeder bij het cb met een piepklein baby'tje van een paar weken oud die een normale broek aan had en je zou niet zeggen dat zij net een baby had gekregen..

20. anna mamma

anna mamma Actief lid

8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik ben drie weken geleden bevallen van de tweede. Kan nu mijn oude kleding weer aan. Dus hier gaat alle zwangerschapskleding de deur uit.
    Was ongeveer 15 kilo tijdens zwangerschap aangekomen. heb vorige week was er al weer de helft van af.

Deel Deze Pagina