Pap van borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gentle, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb gisteren voor het eerst een paar hapjes pap gemaakt van borstvoeding met Biobim (rijstebloem). Ik wil dit niet standaard gaan geven, maar ik wilde even kijken of het werkte en de komende weken misschien af en toe eens geven, zodat het straks niet tegelijk ingevoerd hoeft te worden met de groente (daar beginnen we met 6 mnd mee).

Maar nu merkte ik dat binnen een paar minuten (het was echt heel weinig, dus zo op) het papje heel dun was geworden..? Ik zag het op internet meer staan, maar geen echte oplossing. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Ik zag ergens staan dat het helpt om het te verhitten en dan de pap erbij, maar dit had ik ook gedaan en toch werd het snel dun! Ik hoop op de gouden tip, want dit is voor kleine mevrouw ik-wil-geen-fles de enige mogelijkheid waarop ze iets kan eten straks als ik een keer weg ben, dus ik heb er veel voor over om het te laten slagen!

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik verwarm de borstvoeding tegen het koken aan en voeg dan een aantal schepjes bambix toe, dat bindt erg goed als het afkoelt. Ik weet dat ik dan veel goede eigenschappen van de borstvoeding verpruts, maar dat krijgt hij dan de rest van de dag wel:D

Ook heb ik biobim rijstemeel met boekweit geprobeerd, dat is vanaf 5 maanden en bindt redelijk. Ook niet doen is je lepel aflikken en terug stoppen, de enzymen in je speeksel ontbinden de pap. Misschien werd je pap daardoor dun?

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oké, ik ga het nog eens proberen met hetere melk. Ik heb het niet geproefd, dus daar kan het niet van zijn!!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Melk moet 70 graden zijn, dan gaan de enzymen pas kapot. Maar met zes maanden is groente toch genoeg? Zonder pap?

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het gaat er om dat ik op die manier een voeding kan vervangen door pap (zie andere topic, ze weigert de fles). Het geeft mij iets meer rust als ik een keer weg moet als ik weet dat ze eventueel een voeding van mijn man kan krijgen (op deze manier dus).

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Je kunt ook 'broodpap' maken. Bordje warme moedermelk, en daar een boterham in verkruimelen. Melk blijft wel dun natuurlijk, maar met het zompige brood lukt het wel om het redelijk netjes te voeren. Ik heb het ook geprobeerd, maar mijn dochter was niet zo enthousiast helaas. Wij kregen dit vroeger ook wel van mijn moeder vertelde ze. Vond het het proberen waard. Wie weet is het wat voor jullie.

En wat flesweigeren betreft, helaas ook de nodige ervaring mee. Zoon was een weigeraar. Heeft dan ook nooit de fles gehad, maar alles live.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Snap ik, daarom schreef ik ook, tot 70 graden verhitten. Je man natuurlijk straks ook i.p.v. melk wat groente geven. Brood zou ik zelf voor 7 maanden niet geven.

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Vanochtend van verse melk bambix proberen te maken. Geen succes:( Lang verhit, maar nog steeds geen pap! Morgen weer een restje uit de diepvries.

9. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    extra schep pap erbij gooien, werkt hier prima :)

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Jep, gisteren weer geprobeerd, met hetere melk en iets meer pap, en nu werd het inderdaad niet dun! We gaan binnenkort (na de regeldagen, zucht) proberen of we een keer een hele voeding kunnen vervangen, en hoeveel ze dan nodig zal hebben. We maken dan gewoon wat meer, en dan kijken we wanneer ze verzadigd is en of ze dan ook zonder borst voor uit kan. Ik ben erg benieuwd! Nu werd ze gisteren erg boos toen het op was, hihi!

11. vegeta

vegeta Lid

22 jun 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn dat ze het lust. hoop voor jullie dat er zo een goede tussenoplossing komt en jij het met gerust hart aan pappa over kan laten. begrijp uit eigen ervaring dat het vrij intensief is een kindje wat het flesje lastig vind...

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gewoon net zoveel Biobim er in gooien totdat het flink dik wordt, dat werkte hier wel goed :)

13. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat voor type Biobim gebruiken jullie?

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik gebruik nu de rijstebloem (vanaf 4 maanden), ook ivm allergieën dus iets met gluten laat ik liever nog even staan tot over 2 maanden of zo. Dit werkt nu prima, en bij ons is het toch alleen als vervanging van de fles. Ik geef zelf liever gewoon brood en dat is met borstvoeding ook veel handiger.

Iemand trouwens nog tips voor als je een voeding vervangt door pap van een lepeltje? Krijgt ze dan geen mamahonger of veel zuigbehoefte als ze mij niet heeft, maar wel een volle maag?

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik geef nu nog telkens pap van borstvoeding gevolgd door een voeding, ik denk dat ze vanzelf die na-voeding gaat laten vallen.

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik geef in bed borstvoeding en dan een half uur of uur later de pap. Goed voor mijn productie en Hidde eet nog steeds veel pap, maar niet de 200cc aanbevolen op de bambix, maar ~100cc

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, ik heb juist pap geïntroduceerd om op momenten dat ik er niet ben haar voeding te kunnen aanbieden. Dus ik hoop dat ze dan die voeding er na niet nodig heeft...

Deel Deze Pagina