Hoe matrasje kinderwagen op te maken?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Liset25, Feb 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liset25

Liset25 Lid

Oct 14, 2010
    50
    0
    0
    Hematologie verpleegkundige
    Rdam
    Hai meiden,

Wij hebben een joolz kinderwagen gekocht...alleen vraag ik me af hoe ik nu dat matrasje ervan op moet maken?
    Gaat daar bv ook een molton op? En heb je speciale hoezen voor kinderwagens?...
    Ik hoor het graag van jullie!

Liefs, liset

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Gewoon net als wiegje/ledikantje, zelf gebruik ik een flanellen luier als molton (en dan dus hoeslaken en lakentje + dekentje en hydrofielluier onder het hoofdje). Ik heb ook gewoon wieg(hoes)lakentjes gebruikt.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Een aankleedkussenhoes kan ook heel goed als hoeslaken.

Moltons voor een wieg ben ik niet tegengekomen, maar ook niet goed op gelet. Vind die tip van de flanellen luier wel een goede!

4. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hier ook een Joolz gebruikster :D

Ik heb in de kinderwagen nog een extra matrasje liggen (aerosleep die we hadden gekregen maar verder nergens in paste dan in de kinderwagen bak..) en dan gewoon een hoeslakentje van het wiegje (zelfde formaat bedoel ik dan..) Ik heb er geen dekentje in liggen. Ik gebruik een Lodger Wrap van fleece en toen het echt berekoud was heb ik de slaapzak die bij de buggyinzet hoort er in gelegd en daar weer de wrap in... Nou koud had ze het niet ;)

Maar hoeslakentje van wieg dus.. Oh en als ze er zo in ligt ook een hydro onder haar hoofd...

Veel plezier met je Joolz!

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Het matrasje van de Joolz is een aerosleep dis zou er geen molton weer omheen doen want dan is het effecthelemaal weg.
    Ik heb een hoeslaken formaat wieg, hydrofiel onder het hoofdje, lakentje en daarover dekentje.

6. Daph85

Daph85 Lid

Jan 5, 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen exact hetzelfde als Tuttie :)

7. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een mura en ik gebruikte een flanellen doek als molton en een aankleedkussenhoes als onderlakentje. Die passen prima! Verder had ons zoontje een dekentje over of lag in een soort wrapper.

8. april2012mama

april2012mama Actief lid

Aug 27, 2011
    345
    0
    0
    Gebruiken jullie ook een moltonzeiltje in de wieg en kinderwagenbak? En zo ja, aan het voeteneind over in de lengte? (gezien de grootte van de meeste).
    Ik was van plan: matras, moltonzeil, molton, hoeslaken, dan deken met lakentje. Of moet de molton nou voor het moltonzeiltje?! hihi

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,839
    113
    Ik zou zelf sowieso geen zeiltjes gebruiken, die worden afgeraden imv veiligheid en ik weet ook niet waar het voor nodig is. De luiers zijn vaak goed genoeg en echt doorlekken tot op het matrasje heb ik nog niet meegemaakt. Voor het spugen gebruik een hydrofiele luier.

10. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wij gebruiken in onze kinderwagen het matrasje met daarop een aerosleep topper en een aerosleep overtrekje

11. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

Oct 17, 2011
    143
    0
    0
    Ik heb het door de kraamhulp laten doen. Dan weet je zeker dat het goed is.

Share This Page