Ik ben opzoek naar een nieuwe fiets. Ik had eerst de Gazelle Bloom. Maar wat fietst die zwaar zeg! Hierdoor heb ik er amper op gefietst. Daarna kocht ik de Gazelle Orange light versie. Fietse heerlijk soepel en heel erg licht. Maar omdat hij zo fragiel gebouwd is, is hij met dochter achterop heel onstabiel, zwabbert en de fiets "steigert" sneller. Ook kan er geen mand of verlengde bagagedrager voor boodschappen op. Al met al dus ook een miskoop want het voelt niet veilig om hier met dochter op te fietsen. Ik ben daarom ook opzoek naar een stevige fiets / transport fiets. Maar die wel soepel en licht rijd want ik wil er af en toe ook een stuk mee kunnen fietsen. Bestaat er zo iets? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ik had de batavus mambo deluxe echt een onding ik ben gauw weer terug gegaan naar cortina (transportfiets) zoveel fijner.
Wat grappig, ik ben juist super blij met de Batavus Mambo deluxe. Ik heb hem nu bijna zes jaar en ben nog steeds erg tevreden. Ik ben destijds naar een fietsenwinkel gegaan waar je rondjes kon proeffietsen, dan kun je voelen wat voor jou fijn is.
Ik heb ook een Mambo deluxe gehad. Die werd gestolen. Was er haast blij om. Wat een vreselijk lomp ding was dat. Ik heb nu een Gazelle miss grace. Iets beter maar nog steeds erg zwaar.
Ik heb een giant triple x. Al 5 jaar veel plezier van, kan ook prima een zitje voorop. Ook een verlengde bagage drager erop gehad met yepp zitje, fietstassen en kind. Ging prima
Ik heb een sparta amazone 4 life. Moeder en stadsfiets in 1. 7 versnellingen. Adapter waarmee je het stuur op moeder stand kan zetten zodat je extra veel ruimte hebt tussen zitje en zadel. Verlengde bagagedrager zodat je buggy of fietstassen samen met fietsstoeltje mee kan nemen. Op stuur en bagagedrager een adapter waar je zo een zitje in kan klikken. Vering in voorvork en zadel. Hele stabiele fiets. Soms zit dochter van 50 kg achterop en hij zwabbert niet. Nu al paar jaar geen kind voorop dus adapter er tussenuit en stuur weer normaal. Verlengde bagagedrager kan er ook vanaf en dan heb je een gewone stadsfiets voor gewoon gebruik.
Door deze combi ( moederfiets fijn en stabiel maar trapte veel te zwaar en een ‘gewone transportfiets die vreselijk onstabiel was en idd steigerde met m’n dochter achterop) ben ik overgestapt op een Batavus mambo ebike. Zwaar ja dat wel maar optillen doe ik m toch niet . Het elektrische gedeelte maakt ook dat mijn stuit die gebroken is geweest veel minder pijnlijk is bij en na het fietsen. We hebben nu een babboe bakfiets erbij gekocht. Dat is met 2 kindjes toch echt de meest stabiele keuze wat ons betreft.
Ik heb een Cortina U4 transportfiets. Had er een 2 zitjes op en fiets nog steeds stabiel. Nu zelfs met 1 achterop ook en voorop mooi mijn krat voor de boodschappen. Toch wel de goede tip om te proberen wat je zelf het fijnste vind.
Bedankt al zover voor de reacties! ik ga ze allemaal nalopen. Ik ga ook naar de fietsenwinkel om een aantal modellen te proberen. Maar lees graag ervaringen van hoe hij fietst met een stoeltje achterop.
Mijn ervaring is dat de fiets goed stabiel is en ik vind hem niet zwaar trappen met kind achterop wel iets zwaarder. Heeft 7 versnellingen en vind het een heerlijke fiets om even een stukje te gaan fietsen. De jongste gaat nu achterop. En de oudste met uit school halen met z’n 16 kg kan ook gewoon nog zonder dat je heel zwaar fiets Ik heb een gewone fiets geen elektrische.
Ik had een giant triple x.. standaard zit ee een voor drager op. Echt heerlijk. Nu ingeruild voor een andere giant (weet de naam niet meer) is een ebike
Ik heb ‘m inmiddels ook al bijna 6 jaar en nog steeds heel blij mee. Mijn man pakt ook het liefst mijn fiets en die kan niet wachten tot ik een bakfiets heb zodat hij altijd mijn fiets kan meenemen
Hier een gazelle bloom en een gup van 23kg maar vind m niet zwaar trappen hoor! En ik ben in zeer belabberde fietsconditie. Kapitein madre, die wel overslaan! Overigens geen voorstander van bagageverlengers. Had een paar boodschappen bij me en mn dochter (destijds nog wel een tikkie lichter) en stijgerde gewoon achterover.
Ik heb fiets nu ruim 7 jaar op een batavus mambo. Vond het eerst ook verschrikkelijk zwaar en pakte, zonder kinderen altijd mijn mans fiets. Maar ben er steeds meer aan gewend geraakt en nu vind ik 'm lekker fietsen. Stabiel, stevig. Oudste (30kg) zit soms nog achterop en dat wil prima.
Ik heb een gazelle Bloom 2021 en vind hem heerlijk en juist licht fietsen. Ik heb ook een Cortina geprobeerd maar die fietste zo zwaar in vergelijking met de Gazelle. Die keuze was voor mij snel gemaakt.
Zojuist de Giant triple x en de cortina u4 getest. Giant fietst naar mijn idee iets lichter. Maar niet noemenswaardig. Ik ga dus voor 1 van de twee! Bedankt allen voor de reacties
Ik heb de gazelle heavy duty. Heeft 7 versnellingen. Heb deze nu een half jaar en ben er nog steeds blij mee. Zitje achterop, mand voorop. Had voorheen ook de bloom, maar die was na 10 jaar wel aan vervanging toe.