Baby kleertjes wassen

Discussion in 'De babyuitzet' started by camuh, Mar 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. camuh

camuh Actief lid

Dec 30, 2008
    113
    0
    0
    Ja, een simpele vraag, maar.. waarom zou ik de nieuw gekochte baby kleertjes in vredesnaam wassen? Ik was mijn eigen nieuwe kleding toch ook niet? Ik was wel de hydrofiel luiers en de luiers zodat ze goed absorberen en omdat dat om de billetjes komt, dat vind ik wel logisch, maar de gewone kleertjes en rompertjes, waarom zou ik die moeten wassen?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Babietjes zijn nu eenmaal wat gevoeliger.
    Katoen wordt bespoten en de kleding heeft vaak al een halve wereldreis achter de rug voordat het bij jou thuis is. Sommige nieuwe kleding stinkt ook enorm.
    Gewoon even fris wassen.

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    met bovenstaande eens en dan wel zonder wasverzachter vanwege evtuele allergieen :D

suc6

4. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    En iedereen heeft de kleertjes in zijn handen gehad.... jaks.

Ik was eigen kleding ook zeker wel voordat ik het aantrek. In veel winkels wordt kleding door verkopers gedragen en gaat zo weer terug de schappen in.......... nog meer jaks!

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    idd. Alleen kleertjes die niet , of amper in contact komen met je kindje, zou ik niet wassen. Jasjes of vestjes bijvoorbeeld.
    Nu ze wat groter wordt, was ik de bovenkleertjes ook niet allemaal meer eerst, of de sokjes, dat vind ik ook zonde. Maar rompertjes gaan zowiezo altijd eerst in de wasmachine.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,199
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hier wordt ook alles eerst fris gewassen :) Moet zeggen dat ik het ook leuk vind om er mee bezig te zijn.

Gr. vruchtje

7. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Mijn vriend en ik zijn als kind allebei behoorlijk alleegisch geweest (eczeem, astma). Iemand een tip welk wasmiddel ik het beste kan gebruiken voor mijn babykleertjes, wat ook wel lekker ruikt?

Onze allergieen zijn inmiddels praktisch over, dus wij wassen met "gewoon" wasmiddel en wasverzachter. Met onze baby wil ik toch wel extra voorzichtig zijn.. 8)

Liefs Monique

8. zogelukkig

Ik hoorde laatst van Persil Sensitive, ik kende het ook nog niet.
    Neutral stinkt (of eigenlijk met je zeggen: ruikt niet, maar gaat naar je wasmachine ruiken). Ik draai eens per maand mijn machine door op 60 met zuivere soda (van die brokken).
    Nieuwe kleding kan je ook met een scheut natuurazijn wassen!

9. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Was je babykleding anders met Neutral!

Ik zou ook alle babykleding eerst wassen, al is het maar voor mijn idee! Dat het lekker fris en fruitig ruikt!

10. zogelukkig

Dan moet je juist geen Neutral gebruiken! :)

Woolite wolwas is ook heel zacht.

11. GL013

GL013 Bekend lid

Sep 27, 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Inderdaad, Persil Sensitive gebruik ik ook, ruikt lekker! En ik gebruik wel wasverzachter, de Robijn Puur & Zacht.

En ja, de babykleertjes was ik ook vantevoren, ook omdat ze soms nog zo stijf zijn, en je weet idd niet wie ze in hun handen hebben gehad...

12. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,251
    306
    83
    ik was altijd alle nieuwe kleding, voor 't hele gezin.
    Je weet nooit wie het vastgehouden/gepast heeft!
    Bovendien vind ik m'n eigen (wasmiddel)geurtje erg prettig...
    Groetjes, Happymam

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Inderdaad kleertjes wassen i.v.m. evt. allergien.

Als je zelf als kind allergisch geweest bent, zeker met neutral wassen, ik kan bv. niet tegen de sensitive varianten (allergie nu weer terug na jaren geen last van gehad!), dus ga er niet zomaar vanuit dat je kindje er wel tegen kan.. ze zijn wel sensitive maar zit toch een geurtje aan enz.

Wasmachine moe je 1 x in de maand met bv. thedoeken (of hydrofiel ;) luiers) op 90 graden laten draaien! de enigste manier om je wasmachine schoon te houden, speur je gebruiksaanwijzing er maar eens op na .. bij 9 van de 10 zal het erin staan.

Wij hebben een aan tal dingen die op 95 graden gaan en ik heb dus ook een neutrale geur aan mijn babykleertjes die gewassen zijn in neutral.. :D

Wel heb ik op babykamer 1 zakje zwitsel geurbuiltje liggen in vensterbank. :D , ik heb dat builtje wel eerst een midag buiten gehaad, anders ging de geur door merg en been. dat ruik je heel licht aan de kleertjes.

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb het met ariel wasblokjes gewassen, terwijl ik op veel wasmiddelen reageer... (soort eczeem)

15. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Ze raden toch ook aan om de kleertjes na het wassen nog te strijken. om zo alle bacterieen die na het wassen achter blijven, te doden?

Lisszy

16. zogelukkig

Ja, ze zeggen het. Maar ik doe nie aan strijken nie met dit bekken! Gewoon lekker buiten in de wind wordt het gestreken hier!

17. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    hihi ik heb het wel gestreken :D maar dat was eigenlijk gewoon mdat ik het niet kon laten met die kleertjes te prutsen :)

ik heb normaal een hekel aan strijken :)

18. Sam1986

Sam1986 Actief lid

Jul 6, 2008
    437
    0
    0
    Bij de wibra verkopen ze wasmiddel special voor babykleertjes. Ik heb de eerste wassen hiermee inmiddels gedraaid. Er zit een geurtje aan maar niet heel erg aanwezig.

Vanmiddag heb ik de eerste dingentje alvast gestreken en in pendaalemmerzakken gestopt met een geurbuiltje van Zwitzal.

Straks heb ik daar echt geen zin meer in.

19. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Nee je moet mijn antwoord gescheiden zien haha. Als je beebje niet tegen allerlei wasmiddelen kan dan evt Neutral!

Ik gebruik zelf lekkere geurende wasmiddelen! :D

20. zogelukkig

Ik ook hoor; doe mij maar een Persilletje! ;)
    Vroeger was ik wel allergisch voor van alles en nog wat, maar dat gaat beter.
    Ik snap die "Sensitive"-lijnen ook niet zo goed, want daar zit gewoon kleurstof en parfum in! Volgens mij is het sensitive voor je was!

Share This Page