Ovutest licht positief voor nod...ervaringen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mama-in-love, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wie heeft er wel eens een licht positieve ovu test gehad voor nod? En bleek je toen ook echt zwanger?

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waarom niet even testen met een zwangerschapstestje?

Volgens mij is het heel verschillend (ook de ervaring) en kan een ovulatietest wel positief uitslaan, maar hoeft dat helemaal niet. En je hebt zowieso altijd een heel klein beetje hormoon in je urine, waardoor een test lichtjes kan uitslaan.

Maar in elk geval spannend!

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn O-testjes waren altijd licht positief, wanneer ik ook testte. Alleen tijdens mijn ovulatie knal..

Een ovulatie-test zegt niks over een zwangerschap. Daar zijn ze ook niet voor.

Succes.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wat is licht positief?
    Als de ovutest niet even donker of donkerder is dan de controlestreep, dan is hij gewoon negatief.

Je kunt beter een zw-test proberen, dan je gek maken met ovutesten...
    Je kunt met een ovutest een posi testen op een zwangerschap, maar volgens mij moet hij dan echt knallen.

Hopelijk heb je op een zw-test 2 mooie strepen! :D

5. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    mijn ovutest knalde echt op men nod zelf. Was op een zondag en had niet echt een zw test in huis. Volgens een verloskundige reageren ovutesten echt wel positief bij een zwangerschap.

6. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is dus echt heel verschilend.
    Mijn zwangerschapstest was meer dan duidelijk. Een paar weken terug voor een ander (die een soortgelijke vraag had) ook eens ovultest gebruikt, die gewoon negatief bleef.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Een zwangerschap is alleen aan te tonen met een zwangerschapstest. Een ovulatietest kan overigens niet licht positief zijn. Hij is positief of niet.

8. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben het er niet helemaal mee eens dat er maar twee mogelijkheden bij een ovulatietest zijn, naarmate je ovulatie dichterbij komt wordt je streepje steeds donkerder en daarna weer lichter. Waarschijnlijk bedoel jij dat het streepje eruit zag alsof je een dag voor of na je ei zat.

De hormonen die je produceert bij je zwangerschap bestaan deels uit dezelfde moleculen als bij je ovulatie. Daarom zou je het soms wel af kunnen lezen met een ovulatietest. Ik zou echter gewoon wachten tot je nod want het gebeurt ook regelmatig dat je misschien wel zwanger bent, maar dat het voor je nod al mis gaat.

9. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Helaas bestaan er geen licht positieve ovulatietesten omdat de meeste vrouwen altijd wel een beetje LH in hun urine hebben en dus altijd zowiezo een licht streepje hebben (lichter als C streep bedoel ik dan) En ovutest is OF positief OF negatief

Is hij minimaal even donker als de C streep dan zou ik een zwschapstest proberen. Máár het hoeft niet altijd zo te zijn dat een ovutest op een zwschap reageerd, het kán.

Succes en hopelijk heb je snel een posi test in handen!

10. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Ik had voor mijn nod een ovu test gedaan omdat mijn vriend iedere keer een zwangerschapstest te duur vind.
    Bij mij kwam er een streepje deze was niet zo donker als de controle streep maar net zo een als net voor de lh piek.
    Daarna meteen een zwangerschapstest gedaan en deze gaf positief aan.

11. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Nou,

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als TS. Ik deed vandaag uit nieuwsgierigheid (om te kijken of de testjes duidelijk lichter werden na mijn eisprong) een ovutest. Deze was erg donker, net zo donker als de dag vóór mijn eisprong. Aangezien ik wat klachten heb die ik herken van mijn eerste zwangerschap, deed ik erg vroeg ( 6 dagen voor NOD) een zwangerschapstest. HIerop zag ik een héél licht rozig streepje, echter niet binnen de afleestijd. Nu is het afwachten....:x Dom dom dom om zo vroeg te testen...pfff

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik heb altijd een lichte streep op mn ovutesten maar op mn nod was hij echt positief!

13. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ikheb ook een dikke vette streep, 1,5 week geleden mijn ei gehad! Morgen ff testje kopen, dit moet een goed teken zijn toch?

14. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    4 dagen voor nod was m'n ovutest echt knal toen k zwanger was

15. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nu is mijn zwtest negatief, heel raar!

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn ovutesten geven altijd twee strepen. Toen ik zwanger was gaven ze vlak voor nod knal positief.

17. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had maandag ook een knaller! Maar mijn ei op te27 okt, nu zw test nega

18. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    10 dpo duidelijke streep op ovutest. 13 dpo knal!!!
    Helaas MA geworden...

Deel Deze Pagina