Ik ben momenteel in Dubai. Nou stond mij iets bij dat teveel zo'n niet goed is tijdens de zwangerschap. Ik lig aan het zwembad/strand continu onder de parasol, maar als we ergens heen gaan loop ik wel gewoon in de zo'n natuurlijk. Kan dit kwaad? Het is hier zo'n 40 graden overdag, dus wel felle zon.
Zo'n is niet goed voor je huid. Je kan dan een zwangerschaps masker krijgen. Dat zijn soort pigment vlekken. Ze raden aan om niet te lang in de zon te zitten en heel goed te smeren maar je kan er wel doorheen lopen. Denk alleen dat je lichaam dan wel eerder stop zegt ivm warmte, vocht, pijn enz. Maar dat merk je vanzelf wel. Dus goed smeren en idd zoveel mogelijk in de schaduw. Ik hoop dat je voor vakantie toe in dubai bent en niet voor werk dus ik zeg; fijne vakantie
Een kwartiertje per dag in de felle zon is alleen maar goed hoor. (wel insmeren met factor 50!) Die vitamine D die alleen de zon aan kan maken is cruciaal voor je baby
Insmeren en een hoofdbedekking op. En zoveel mogelijk tussen 11.00 en 15.00 binnen blijven. Zo doen we dat hier.
Heel erg bedankt voor de snelle reacties! Binnen blijven is niet echt een optie, maar loop wel de hele tijd met een grote zonnehoed op. En smeer me natuurlijk goed in.