Kuipers wil alternatieven voor papieren rietjes

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door vlindermoeder, 1 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.583
    22.033
    113
    Wat ik niet zo snap is het vervangen van het materiaal van een rietje bij nota bene een wegwerpakje, terwijl het materiaal van zo'n pakje nog slechter is dan plastic. Ik ben helemáál voor het milieu maar vind het nogal bijzonder om zo te focussen op de kleine dingen. De fast fashion industrie, vlieg/vakantieindustrie, vleesindustrie en overconsumptie aanpakken/inperken zet m.i veel meer zoden aan de dijk .
    Mijn oudste had laatst rietjes nodig voor een knutselopdracht voor school:rolleyes: De vorige keer dat ze dat nodig had was het nog gelukt om het bij een restaurant te krijgen maar deze keer zaten de juiste kleuren er niet bij. Dus een heel pak moeten kopen a 100 stuks :cry:. Nu zit ik dus met zo'n heel pak rietjes... Maar mijn schoonmoeder krijgt binnenkort een intensieve behandeling bij de tandarts dus wellicht dat het alsnog van pas komt. Of dat ze ooit nog weer rietjes nodig hebben bij een schoolopdracht...

Thuis drinken wij gewoon uit een glas, en een fles die we met water vullen, als we niet thuis zijn. Geen behoefte aan rietjes en nooit gehad ook.

GossipGirlxoxo en Liekje81 vinden dit leuk.
  2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.473
    11.986
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hema heeft ze ook. Ik wil die silicone rietjes wel eens proberen. Ben benieuwd hoe mn ervaring daarmee gaat zijn.

vind dit wel leuk.

https://www.ilovespeelgoed.nl/product/liewood-siliconen-herbruikbare-rietjes-badu-safari-blue-multi-mix.html?bgid=15630-AGI-140064092048-ASI-299264882779-54581&gclid=CjwKCAjwq5-WBhB7EiwAl-HEkoh_9PQcGXSEnrC2Umrx0TJDBboRVZhlrr07bG0_GONyp9pYhfeLGhoCzeIQAvD_BwE

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.583
    22.033
    113
    Volgens mij bestaan er ook bamboe rietjes trouwens. Ik weet alleen niet of dat de wegwerp of herbruikbare variant is.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.008
    15.041
    113
    Ik heb een set siliconen van de wibra, bevalt prima! Zit reinigingsborsteltje ook bij. Alleen zijn ze wel breder dan de gemiddelde pakjes doorgang hebben. Heb ook nog plastic rietjes, altijd een paar bij me in mn rugtas (wat zit er niet in die tas is allicht een betere vraag :roflmao:...)

Huismuisie vindt dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.473
    11.986
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja die hebben ze bij ikea, maar vond ik niet direct een succes.

Maar een siliconen rietje vind ik prima om in de auto te hebben liggen. Als je eens langs de Mac gaat ofzo, kan je die gebruiken ipv nare papieren rietjes.

Athina en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina