Help me wat moet ik doen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Danish92, Jul 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danish92

Danish92 Lid

Jul 28, 2018
    12
    1
    3
    Female
    Hoi iedereen

Ik ben een jaar samen met me vriend en ongewenst zwanger. We hebben seks gehad zonder condoom omdat hij dit wilde. Ik zei nog dat we dit niet moesten doen maar hij zei dat hij op tijd zou stoppen. Nu ben ik zwanger en ik wil dit echt niet. Me vriend weet niet dat ik zwanger ben en ik wil een abortus doen maar ik weet niet of ik dit aan me vriend moet vertellen of niet. Hij wilt wel een kind want hij zei dat het niet erg was als ik zwanger zou zijn. Als ik het hem vertel komt er dus ruzie en word hij heel boos en moet ik het kind houden. Ik weet niet wat ik moet doen en of ik het kan maken:(.

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Je hebt seks gehad zonder condoom, omdat je dit beide wilde.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,946
    15,594
    113
    Nabij Utrecht
    Stap 1: aan je vriend vertellen.
    Het is ook zijn kind en heeft er evenveel over te zeggen.

Hoe oud ben je? Ben je financieel zelfstandig? Heb je een eigen onderkomen?
    Indien je nog jong bent en bij je ouders woont, dien je het hen ook te vertellen.

Als je 100% niet zwanger wou worden, dan had je sex zonder condoom moeten weigeren. Dan was hij maar mooi boos geworden.
    Waarom slik je geen pil oid?

Waarom wil je eigenlijk geen kind?

4. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Met je vriend gaan praten. Samen alle opties open bespreken en goed informatie inwinnen.

5. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Jee meid. Wat heftig.

Je kunt dit natuurlijk niet op je vriend afschuiven. Jullie waren er beide bij toen jullie zonder condoom sex hadden.

Maar je vraag is nu of je het je vriend moet vertellen?

Ik vind van wel. Het is van jullie samen en hier moeten jullie samen uit zien te komen. Als je bang bent dat het gesprek lastig word en hij je zijn zin zal opdringen kun je dit beter doen met een onpartijdig iemand er bij.

6. genaio22

genaio22 Actief lid

Dec 15, 2013
    320
    189
    43
    Is dit echt ?

Zo ja je schrijft heel jong, het is een behoorlijke belabberde situatie waarin je jezelf en kindje hebt gezet. Ik vraag me af waarom je geen Morning after pil hebt genomen. Je hebt een aantal opties en met vriend praten zou ik zeker

1: een abortus
    2: je neemt je verantwoordelijkheid en houd het kindje of geeft het op voor adoptie

Een goedbedoeld advies: laat een spiraaltje zetten, laat wat ruggengraat groeien en zoek een nieuw vriendje

Tommi17 likes this.
  7. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Waarom een nieuw vriendje? Dit is toch nier zijn schuld? Ze waren er samen bij.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,194
    35,901
    113
    Omdat hij boos wordt als ze het verteld en omdat hij blijkbaar perse zonder condoom wilde. Klinkt mij niet helemaal lekker in de oren.

K00, Raket78 and Ffion like this.
  9. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Nee, dit is niet alleen zijn schuld.

Maar als ze nu zegt dat ze dingen doet omdat hij anders boos wordt lijkt me het geen goede relatie.
    En je zwangerschap verbergen lijkt me ook niet best.

Een nieuwe vriendje zal het niet verbeteren. TS moet eerst maar aan zichzelf gaan werken.

10. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Nou ja, zij zegt dat er dan ruzie komt en hij heel boos wordt. Dat is maar de vraag.
    Hij wilde zonder condoom maar zei stemde in. Beide schuld dus.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,194
    35,901
    113
    O ja hoor. Je hoort mij ook niet anders zeggen, maar komt op mij in elk.geval niet over als een gezonde relatie.

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,249
    28,277
    113
    Jouw lichaam, jouw keus. Je mag wettelijk gezien gewoon abortus doen zonder het je vriend te vertellen.
    Ik vind echter wel dat jullie er samen over moet praten. Jullie hebben een relatie wat zou betekenen dat jullie open en eerlijk naar elkaar zijn.

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Serieus ??
    Neem je verantwoordelijkheid! Sex zonder condoom dan weet je dat er een baby kan komen.
    Abortus vind ik in dit geval laf.. je kiest er zelf voor en als je dan Zwanger bent wil je er ineens van af?

Ik zou maken dat ik bij die vent weg kom (boos worden als je niet zonder condoom wil? ) Zorgem dat je een eigen plek krijgt en zorgen voor een stabiele plek voor je kindje

Beebylove likes this.
  14. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Nee klopt. Mee eens. Maar om dan te zeggen (niet jij hoor maar een ander) dump deze vriend en door naar de ander vind ik echt nier gepast. Denk dat ze aan zichzelf moet werken en samen met baar vriend moet praten. Kijken of ze samen hier uit kunnen komen en om hun relatie anders te laten verlopen.

suus1983 likes this.
  15. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    #15 Syane, Jul 28, 2018
    Last edited: Jul 28, 2018
    Hij werd niet boos op haar omdat zij niet zonder condoom wou. Dat staat er helemaal niet. Er staat dat hij zonder wilde, zij dit niet wilde en hij toen aangaf dan op tijd te stoppen. Daar zijn ze het blijkbaar over eens geweest anders hadden ze die seks niet gehad.
    Het gaat mij echt te ver dat veel reacties hier die vriend meteen afbranden. Ik vind ze beiden onverantwoord bezig. En om dan te zeggen meteen wegwezen bij je vriend..... het is maar zwaar de vraag of dat de beste oplossing is vind ik.

Kaatje92, Zusterke, bloem82 and 3 others like this.
  16. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Als antwoord op je topictitel...jezelf een schop onder je hol geven!!!

Bailey07 and Jessi79 like this.
  17. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Syane likes this.
  18. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,874
    7,938
    113
    Mijn hart breek gewoon bij dit soort stommiteiten. Want ach ja je kan altijd abortus plegen :(

19. Danish92

Danish92 Lid

Jul 28, 2018
    12
    1
    3
    Female
    Ik ben 26 en ik wil geen kind omdat ik het echt niet wil nu ik ben daar niet geschikt voor. Het klopt dat ik zelf de seks heb toegelaten omdat hij anders de hele tijd moeilijk blijft doen als hij het niet krijgt dan wordt hij boos. Ik woon samen met me vriend maar heb wel zelf werk. Ik slik geen pil omdat ik daar niet tegen kan en we het normaal met condoom doen.

20. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Klinkt niet als een fijne relatie. Hebben jullie al stappen gezet om die te verbeteren?

Share This Page