Kuitbeen breuk. Ervaringen?

Discussion in 'De lounge' started by Donja62, Aug 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

Jul 25, 2010
    303
    19
    18
    Hoi

Ik heb afgelopen vrijdag mijn kuitbeen gebroken. Ben zondag geopereerd en mag het nu zes weken niet belasten. Best lastig, vooral met dochter van drie. Gelukkig is dat wel geregeld en krijgen we veel hulp aangeboden.
    Ik ben wel benieuwd naa het verloop van het herstel. Er moet ook nog weer een schroef uit over zes weken.
    Graag hoor ik jullie ervaringen dames.

Groetjes donja

2. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Wow... sterkte hoor!
    Mijn man heeft afgelopen febr zijn kuitbeen op 6 plaatsen gebroken tijdens een ski ongeval. Hij heeft 4 mnd niet kunnen werken.
    Hij heeft een pen van knie tot hiel met meerdere schroeven. Waarom moet er een schroef uit? Bij mijn man mag alles blijven zitten. Er zijn wel 2 schroeven afgebroken toen hij 100% ging belasten.
    Mijn man heeft veel last gehad van stuwing in zijn bloedvaten. De pompfunctie van zijn kuitspier was helemaal verstoord, dus hij moest in het begin zijn been 24u per dag hoger als zijn hart leggen. Dus niet lopen...

Ik hoop dat je herstel snel mag gaan en sterkte er mee@

3. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    Ik heb helaas zelf ook ervaring welis waar met een kuitbeenbreuk en dubbele scheenbeenbreuk.
    Na de breuk heb ik bijna 5 maandne niet mogen belasten, mijn dochter was toen ook net 3 jaar geworden.
    Na diverse operaties hebben ze uituindelijk mijn bovenste spronggewricht vast gezet. Hierdoor mocht ik toen ook 6 weken niet belasten en daarna nog 7 weken loopgips. Toen had ik inmiddels ook nog een kleintje van 9 maanden.
    Al met al heel handig geworden ermee.

Tips die ik je kan geven zijn, regel een rolstoel mocht je dit nog niet gedaan hebben. Hierdoor kan je als je de voetsteunen eraf haalt in huis door met je andere been te steppen heel makkelijk bewegen. ook kan je dan als de supermarkt dicht bij is wel wat boodschpjes halen mocht dit nodig zijn.
    En zou je zelf kunnen koken door telkens te staan staan op 1 been en te gaan zitten.
    Ik had een krukje in de keuken staan waar ik dan mijn been op legde.

Verder trap op en af beperken, dit kan je met en zonder krukken doen.
    Ik ging de trap op door op mijn goede been te gaan staan en dan op de knie van mijn aangedane been te steunen, net als kleine kinderen vaak doen, dit gaat op den duur makkelijker als met krukken. Of je gaat op je kont de trap op.
    Je dochter kan je neem ik aan met 3 jaar wel instrueren om te "luisteren";)

Boven zou je evt eeen bureau stoel kunnen zetten waar op je je voortkan bewegen. Dit is makkelijker als met krukken en je hebt je handen vrij.

Mocht je verder nog vragen hebben mag je me ook een pb sturen.

Share This Page