Kuitkrampen in bed! Auw!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dafje, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds een paar weken heb ik kuitkrampen in bed. Dan rek ik me in de nacht een keer uit of als ik me 's morgens een keer uitrek, dan krijg ik ontzettende kramp in mijn kuiten en dat is niet te harden! Ik zit dan echt ff te happen naar adem. En ik weet niet hoe gauw ik mijn kuiten hard moet masseren. De manier waarop voetballers hun kuiten gemasseerd krijgen werkt het beste, maar het is echt zo'n stomvervelend gevoel! En overdag voel ik tijdens het lopen ook steeds mijn kuiten, vooral als ik die nacht weer kramp heb gehad.

Ik vertelde dit vandaag op mijn werk, reageerde iemand: 'Oh dat komt door de zwangerschap, dat had ik ook toen ik zwanger was. Dus ik even brouwsen op het forum en ja hoor, in maart was er een topic over. Maar niet echt duidelijke antwoorden over wat er nu aan te doen is. Zijn er meiden die weten wat hier aan te doen is of hoe ik het kan voorkomen?

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    jep hoort erbij..ik wordt er gek van...

Mijn lerares zwangerschapsgym had ene goede tip die bij mij goed helpt..Draai met je enkels wanneer je zit, rondjes..Echt zeker een uur per dag....Dit bevordert de bloedsomloop en dus het afvalstoffen proces (want daar schijn je die kramp van te krijgen)...
    Het werkt bij mij fanatastisch!

3. joey26

joey26 Actief lid

15 feb 2007
    143
    0
    0
    ik heb idd ook steeds vaker last van kuitkrampen, idd echt heel vervelend en steeds pijnlijker.
    volgens mij kun je er vrij weinig aan doen of aan voorkomen.

maar goed hoop idd net als dafje dat er toch wel wat oplossingen voor zijn

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Heel herkenbaar... au.. ook bijna elke avond/nacht last van!

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Het is inderdaad een bekend zwangerschapskwaaltje. Ik heb gelezen dat het door meer calcium en ijzer weggaat, maar bij mij krampt ie ´s nachts nog steeds.

6. Heb ook gelezen dat dit niet altijd zo hoeft te zijn, omdat het niet perse ligt aan een ijzer/calcium gebrek, maar dus meer de doorbloeding... Maar ja... waar het mij om gaat: niet hoe kom ik eraan, maar hoe kom ik eraf... Grrr... pijnlijke benen!

7. Niet meer actief

Ik heb er tot nu toe, gelukkig, nog geen last van gehad...
    Maar had het voor mijn zwangerschap juist regelmatig...

Wat bij goed helpt (niet om te voorkomen) op het moment dat ik kramp had is mijn tenen vastpakken en de bovenkant van mijn voet naar me toe trekken...Werkt prima, de kramp is er dan zo uit...

8. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik heb het altijd al gehad.. Ik loop veel op hakken (en nu nog).. en daar komt het bij mij (denk ik) van. Maar idd, die pijn is afschuwelijk! Kan het wel uitkrijsen dan! :S

9. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Hier nog eentje die gillend wakker wordt door die stomme kuitkrampen!Overdag ook veel last van kramp in mijn voeten!Ook zo vreselijk! :( Ze zeggen dat het erbij hoort!Kan helpen om je benen wisseldouches te geven of met je voeten wat omhoog te gaan slapen.Succes!

10. Dank je voor jullie adviezen. Ik ga het eens proberen. Ik ben benieuwd!

11. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    hoi hoi
    hier nog eentje met krampies! idd snachts wordt je bijna gillend wakker van de pijn!
    maar ja als het goed is is het hopelijk aan het eind van het liedje weer voorbij.
    Groetjes

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Een paar weken geleden heb ik die vraag hier ook bij de vk neergelegd.
    Het hoort er inderdaad bij. Als je de zoekfunctie even gebruikt kan je er zeker weten meer over terugvinden.
    Tot die tijd: uitrekken met je tenen naar je neus!

*wat mis ik dat ongegeneerde uitrekken zeg*

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    SRL gelei...gaat er bij mij bij voorbaat 's avonds op...en echt stukken beter...hele opluchting. Ik wilde bijna niet meer gaan slapen omdat ik dan met kramp wakker zou worden.

14. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik begin er ook last van te krijgen. . .
    Wat ik gelezen heb is dat het word geadviseerd om warme melk met anijs te drinken voor het slapen gaan.
    Of het helpt weet ik nog niet kan het steeds nog net opvangen de krampen :(

15. appeltje

appeltje Niet meer actief

Dus meer ijzer en calcium(rijk voedsel) innemen, of kwam dat niet duidelijk over? Ik merk dat mijn kuitkramp minder is geworden nu ik Floradix slik (vanwege laag hb) en ik melk drink met extra calcium. Terwijl ik toch heel gezond eet en niet het idee had dat ik te weinig binnenkreeg.

Daarnaast doe ik ook een kussentje tussen de benen voor de doorbloeding. Grootmoeders trucje is ook om een stukje zeep onder je laken te leggen, maar dat lijkt me zo'n smeerboel. :(
    Of het voeteneinde een stukje hoger leggen (een verhoging onder je matras doen, want een kussentje onder je benen schop je 's nachts makkelijk weg).

Sterkte!

16. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Hier ook iedere nacht tussen 4 en 5 kuitkrampen....

Bij mij is overigens gezegd een stuk zeep in een washandje te doen en bij het voeteneind te leggen.... dit helpt bij mij trouwens niet.

Vannacht voor het eerst eens geen kuitkramp gehad... ik weet niet of dit morgen nog helpt, maar ik heb beenwarmers om mijn kuiten gedaan zodat ze vooral op de plek van de kramp warm blijven.

Mijn collega zei dat ze destijds (ong. 20 jaar terug) dat ook zo had en bij de dokter extra vitamine B had gekregen en dat dat haar erg geholpen had. Als de beenwarmers niet helpen, ga ik daar maar eens naar informeren....

Oh en ik las ook nog ergens dat een magneet onder de matras zou helpen?

17. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Heel bekend..! Je schiet ineens vanuit een diepe slaap zo overeind in bed...wat is dat pijnlijk! :rolleyes:
    Ik heb er sinds 2 weken bijna iedere nacht last van. De dag erop loop je met spierpijn rond in je kuiten en heb ik het gevoel dat mn benen van lood zijn.. :(

Ik had als tip meegekregen een glas melk te drinken voor je naar bed gaat. Dit heeft nog niet mogen baten...behalve dat ik hierdoor 3x extra eruit moet om te plassen! :D

Om de kramp snel te laten verdwijnen kun je het beste je tenen naar je toetrekken en daarna goed je kuiten los schudden.

Zwangere vrouwen..... zucht :rolleyes: :)

Liefs Angeltje

18. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hier kuitkrampen maar ook kramp op andere plekken. Kreeg gisternacht ineens kramp over mijn enkel heen en dan helpt het tenen naar je toe trekken niet meer.

Wat mij helpt is op een koude vloer gaan staan, badkamervloer bijvoorbeeld.

19. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    Hallo meiden, zelf nog geen klachten, maar een vriendin van mij die 22 weken zwanger is wel. et drinken van Roosvicee ferro schijn t te helpen. Het is waarschijnlijk het gevolg van ijzergebrek (zoals meerderen al opperden op dit topic) en door je ijzergehalte op te krikken kan dit minder worden en zelfs over gaan.
    Hopelijk hebben jullie er wat aan, succes!

20. Ik ben meer van de lichamelijke oplossingen. Dus je tenen naar je toetrekken vind ik een betere oplossing dan één of ander drankje of middeltje, want ik hou er niet zo van om allerlei middeltjes in te nemen als het niet hoeft. Heb al zoveel medicijnen die ik in moet nemen en nog meer daarvan wens ik niet als het even niet hoeft...

Wat een zeur ben ik he?

Deel Deze Pagina